Visa fullständig version : På höga klackar mot en mindre förmögenhet
Sprinterlopp i högklackat hundra meter med 100000kr i första pris. Det blir 1000kr per meter det och ingen dålig motivation. http://www.expressen.se/nyheter/1.1259721/100-meter-hogklackat-pa-16-97 Går det att få tag i storlek 43 med stilettklack hade jag nog ställt upp men tyvärr var endast damer kvalificierade. Fotarbetet är nog A och O så mroeff med sin boxningserfarenhet hade kanske sopat mattan med övriga damer?:innocent:
Jag tror att det är nåt för damer som jobbar på företag med enormt stora arbetsplatser. Springa till ena ändan för möte, springa till andra ändan för ett annat.
Det vore dock kul att titta hur de ramlar sen... :p
Sån där tävling är orättvis. Ska man ha en chans att vinna måste man ha väldigt stora fötter...
Räkna själva. Rätvinklig triangel. Kort hypotenusa innebär fantastisk liten övre vinkel... vad ska ta emot fram? Långa tånaglar? :unsure:
Jag har aldrig boxats...:tjurig:
Det måste finnas flera klasser för olika skostorlekar.
Jag har aldrig boxats...:tjurig:
Det måste finnas flera klasser för olika skostorlekar.Ha ha missförstod ett av dina tidigare inlägg. Men taktiken var enligt segraren att springa på framfoten.
Ha ha missförstod ett av dina tidigare inlägg. Men taktiken var enligt segraren att springa på framfoten.
Det är ett helsike när man gått i fotriktiga sandaler en sommar och sedan klämma in fötterna i högklackat. Först går man på hela foten vilket är helt omöjligt och oskönt i längden. Efter ett tag får man in tekniken att gå på framfoten.
Ha ha missförstod ett av dina tidigare inlägg. Men taktiken var enligt segraren att springa på framfoten.
*slumpbump*
Teknisk omöjligthet. Se mitt tidigare inlägg om den rätvinkliga triangeln. Du kan inte springa på tårna om klacken är så hög att den tar emot när du får ner tårna. Foten kan liksom bara sträckas maximalt sin egen längd.