Visa fullständig version : Officiella jättestora tråden om OS
Ja här hyllar eller sågar vi dom svenska hjältarna. Vilka tror du har bäst medaljchans?
Med stor sannoöikhet statistiskt; ngn som heter Li i efternamn :)
Just nu ser det väl inte så bra ut i damhandbollen mot ungern tyvärr.:(
Skall glotta på simningen idag - försöken.
Tyvärr drar SVT ut på att sända det, pga astråkigt fotboll.
Skall glotta på simningen idag - försöken.
Tyvärr drar SVT ut på att sända det, pga astråkigt fotboll.Tråkig? Vi leder ju i alla fall.:kaffe:Officiell var det ja.
Svimfärdig
2008-08-09, 12:40
Kollade på invigningen och jag är MISSNÖJD! Var så bored och oengagerad så jag satt och pincettade bort hår från benet istället. :o
Jävla kineser!
Nu såg jag första svenska målet, nicken, men inte blev det mer spännande för det.
Det suger att måsta sitta i 40 min och vänta på det man eg. vill se, för att alla töntsvenskar prompt skall se på fotboll.
Kollade på invigningen och jag är MISSNÖJD! Var så bored och oengagerad så jag satt och pincettade bort hår från benet istället.
Jävla kineser!
Jodu...jag satt mig och kollade. Somnade efter 10 min...det sista jag hann se var ngn gigantiskt jordglob på vilken människor sprang omkring. En kines + Sara Brightman sjöng en askass OS-sång.
Kollade på invigningen och jag är MISSNÖJD! Var så bored och oengagerad så jag satt och pincettade bort hår från benet istället. :o
Jävla kineser!Äh en flygande kines tände ju elden. Vad mer kan man begära?
Äh en flygande kines tände ju elden. Vad mer kan man begära?
Det missade jag. Typiskt att det var så tråkigt innan. Kan de inte koncentrera allt på den där eldtändningen.
Det missade jag. Typiskt att det var så tråkigt innan. Kan de inte koncentrera allt på den där eldtändningen.youtube är din bästa vän
CFuZSLvpdGg
Svimfärdig
2008-08-09, 13:18
Nu såg jag första svenska målet, nicken, men inte blev det mer spännande för det.
Det suger att måsta sitta i 40 min och vänta på det man eg. vill se, för att alla töntsvenskar prompt skall se på fotboll.
Jodu...jag satt mig och kollade. Somnade efter 10 min...det sista jag hann se var ngn gigantiskt jordglob på vilken människor sprang omkring. En kines + Sara Brightman sjöng en askass OS-sång.
JA! SÖG SÖG SÖG!
Äh en flygande kines tände ju elden. Vad mer kan man begära?
Missade det jag med men ska kolla YT. :D Gav upp när Grekland knallade in...
Ahahaaooooaaaahhh..
Michael Phelps...vilken simmare. Vilket flöde och rytm i simningen. En fröjd att se. Drog 400 medley försök idag. Naturligtvis överlägsen. :heart::heart::heart:
Sjöström på 100 meter fjäril. Tid 59.30.
Hujja vilken mjölksyra de sista 10 meterna. Fjäril 100 meter är en mördargren.
Sprint:du skall köra järnet hela distansen, i ett simsätt där du måste kämpa för rörelsen framåt med varje simtag. Det går inte att "flyta" som i andra grenar.
Hon gick inte vidare till semi. Lider med henne. Har själv varit med om att knäckas av mjölksyran (simmade den distansen under min tid) och i princip då torterat fram varje simtag in mot mål. Hon får en kram :pash:
Ahahaaooooaaaahhh..
Michael Phelps...vilken simmare. Vilket flöde och rytm i simningen. En fröjd att se. Drog 400 medley försök idag. Naturligtvis överlägsen. :heart::heart::heart:
Sjöström på 100 meter fjäril. Tid 59.30.
Hujja vilken mjölksyra de sista 10 meterna. Fjäril 100 meter är en mördargren.
Sprint:du skall köra järnet hela distansen, i ett simsätt där du måste kämpa för rörelsen framåt med varje simtag. Det går inte att "flyta" som i andra grenar.
Hon gick inte vidare till semi. Lider med henne. Har själv varit med om att knäckas av mjölksyran (simmade den distansen under min tid) och i princip då torterat fram varje simtag in mot mål. Hon får en kram :pash:.Oj blir lite småimpad. Tävlade du på elitnivå?:innocent:
.Oj blir lite småimpad. Tävlade du på elitnivå?:innocent:
Det beror på vad man betraktar som elit. Var elitnivå i Norra Sverige, hon jag kämpade mot blev sedemera svensk mästarinna på 50 frisim.
Man börjar simma och tävla så tidigt. Började när jag var sju år och slutade när jag gick i åttan på högstadiet. Tappade motivationen totalt och låg och grät medan jag simmade på morgon/kvällsträningen, trots att jag det året paradoxalt nog kvalade in till Junior-SM.
Mina grenar var 100 m frisim, fjäril och 50 m frisim. Hade inte tålamod för mellan och långdistans.
Nu simmade en norska Sara Nordstam (fd svensk) på en fin tid i kvalet för damer 400 m Medley. Nordiskt rekord på 4.40.28.
Det beror på vad man betraktar som elit. Var elitnivå i Norra Sverige, hon jag kämpade mot blev sedemera svensk mästarinna på 50 frisim.
Man börjar simma och tävla så tidigt. Började när jag var sju år och slutade när jag gick i åttan på högstadiet. Tappade motivationen totalt och låg och grät medan jag simmade på morgon/kvällsträningen, trots att jag det året paradoxalt nog kvalade in till Junior-SM.
Mina grenar var 100 m frisim, fjäril och 50 m frisim. Hade inte tålamod för mellan och långdistans.
Nu simmade en norska Sara Nordstam (fd svensk) på en fin tid i kvalet för damer 400 m Medley. Nordiskt rekord på 4.40.28.Har en tjej i släkten som vunnit många tävlingar. Började också som väldigt ung och tröttnade runt 17 nånting. Tragiskt med en del föräldrar som nästan tvingar sina barn att träna ihjäl sig.
Jag blev aldrig tvingad, utan pysslade med det av egen vilja. Ett problem kom just i 12-13 års åldern då vissa tjejer började utvecklas in i puberteten, och få mer muskelmassa, medan min kropp var lite trögare. Den kritiska åldern för att sluta ligger någonstans vid 13.
OCH...då avbröts simningen för boxning...suck!
youtube är din bästa vän
<kvirrevitt-kines >
Är det inte typiskt kina att skicka upp en gubbe i en jättetunn lina. Sedan får han springa längst överdelen på en stadion någon 100 meter upp.
Om han hade trillat ner hade de säkert låtsas som om det tillhörde showen och skickat upp till gubbe.
Nu har jag kapat den här tråden.
En irriterande sak är att de amerikanska tevebolaget NBC har fått bestämma när simfinalerna skall hållas, dvs enligt amerikansk tid för Prime Time.
Det innebär att vi får kolla på finalerna innan 06.00 på morgonen... :rant:
Nu har jag kapat den här tråden.
En irriterande sak är att de amerikanska tevebolaget NBC har fått bestämma när simfinalerna skall hållas, dvs enligt amerikansk tid för Prime Time.
Det innebär att vi får kolla på finalerna innan 06.00 på morgonen... :rant:Passar bra med mina arbetstider. Men visst är det orättvist mot oss europeer.:mad:
Grattis Emma Johansson till silvermedalj i linjelopp på cykel.:thumbup:
Graatiiissss.
Linjelopp är en lite häftig sport.
Kanske OT men vilka idrottsmän har snyggast kroppar enligt damerna på forumet? Gissar att bl.a simmare roddare och gymnaster ligger på highscore listorna?:evilgrin39:
Dagen skörd för Mroeff:
Simning...höjdpunkt 4 ggr 100 meter frisim (stafett) för herrar. Deras kroppar går inte av för hackor. Minst sexpack hela bunten, men ändock slimmade inte stabbiga. Jänkarna satte nytt världsrekord, och ändå var hade de inte tagit ut de bästa till semifinalen...:o
Sverige gick till final, som är i morgon (naturligtvis innan 06.00 på morgonen). Micket spännande.
Basket: Pågår just nu mellan Dreamteam och Kina. En bisarr kines som spelar i NBA är med. Jao Ming - 226 cm lång. Står mest stilla under korgen, om han inte tar ca tre steg för att hamna på andra sidan plan. Massor med skitsnygga "gangsta"-killar modell svart i Dreamteam.
Gymnastikkillarna ser mest fjompiga ut. Det är väl en av sporterna som bögar brukar koncentrera sig på under OS, förutom Simhopp. Mest för att de har tajtast trikåer och minsta badbrallorna.
Är det bara jag som tittar på OS...:tjurig:
Kan nu meddela att jänkarna håller på att stajla arslet av sig i basket. De passar, dunkar och sätter trepoängare så det ryker om det. En del passningar så innovativa och snabba och avsluten så tunga att man nästan gråter.
Kommer på mig själv att tjoa i soffan.
Glömde säga att jänkarna håller på att vinna.
Rena utklassningen. Men efteråt kommer det en interviu med silver-Emma som måste tittas på.
Här har vi faen min absoluta favvis i OS! :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3071835.ab
Svimfärdig
2008-08-11, 16:21
Här har vi faen min absoluta favvis i OS! :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3071835.ab (http://www.obsklassen.se/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se %2Fsportbladet%2Fos2008%2Farticle3071835.ab)
Coolt! Jag undrade just om det inte skulle komma nån "avart" på även detta OS. Han får vara den då.
Svimfärdig
2008-08-12, 06:30
Kanske OT men vilka idrottsmän har snyggast kroppar enligt damerna på forumet? Gissar att bl.a simmare roddare och gymnaster ligger på highscore listorna?:evilgrin39:
Kollade på synk simhopp och dom har snygga bods. Jävligt dåligt med paket i dom där tajta badbrallrona dock. :unsure: En snubbe hade piercad navel och det var inte snyggt alls. Sen är dom alldeles för släta med. Inte ett hårstrå på kroppen.
Simmarna har med galet snygga kroppar. Gymnasterna ser så...kompakta ut. Sen ser dom små ut med. Korta alltså. Simmarna leder kroppsligan just nu iaf. Får ta och glo lite på roddarna vid tillfälle.
Tjejernas beach volley är helt ok att beskåda på tal om kroppar. :evilgrin39:
Svår fråga? Jag har ännu inte kommit på några, varken män eller kvinnor. Gymnasterna är för korta och bulliga. Simmare för kantiga. Kortdistansare också för bulliga. Långdistansare för seniga. Jag vill ha sådär lagom av allt, fast och fint och lagom. OCH ohårigt. I det avseendet är simmarna helt okej.
Jag gråter av hänförelse över denne simmare - Michael Phelps.
200 meter fritt - Överlägsen
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1214595
Reportage och intervju av karln
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1212426
Jag gråter av hänförelse över denne simmare - Michael Phelps.
Han har väldigt stora fötter :).
Du vet väl vad man säger om en man som har stora fötter?
han simmar väldigt fort
Ian Thorpe -simmaren från Austalien som brakade på i OS 2000 - har 53 i skostorlek.
Men han misstänktes för doping, och har sedan dragit sig undan från simningen.
Du vet väl vad man säger om doping?
det ger dålig hy
Gott folk.
Här är er kommentator Mroeff direkt från simstadion i Peking.
Jag har idag nöjet att meddela att min stora simdarling Michael Phelps har tagit flest OS-medaljer all time.
Han ligger på elva (11!!!) stycken efter fem segrar i simtävlingarna. Det är två fler än någon annan OS-tävlande tagit någonsin. Och fortfarande siktar han på tre till medaljer/världsrekord.
Guldmedaljer/värlsrekord hittills.
400 meter fritt
200 meter fjäril
4 ggr 100 meter frisim
200 meter fritt
200 meter medley
Att ta:
200 meter medley
100 meter fjärilsim (tuff match)
4 ggr 100 medley
Karln är 24 år....så ...
...fula tanten mroeff måste åka till USA och ragga.
http://eswimmer.swimming.org.au/upload/eswimmer/upload/general/issue%2036/big/michael%20phelps.jpg
sås på slipsen
2008-08-13, 13:17
Pff. Den där hormonbroilern. :whistle:
sås på slipsen
2008-08-13, 13:18
Han har väldigt stora fötter :).
Du vet väl vad man säger om en man som har stora fötter?
han simmar väldigt fort
Jag har rätt stora fötter...:evilgrin39:
....men jag simmar skitdåligt. :tjurig:
Jag har just haft en animerad diskussion med min far ang OS.
En gubben som håller monologer och alltid är tvärt emot.
Nu är han förbannad på simmarnas dräkter.
1) de är fusk, pga att de flyter bättre.
2) de ser förjävliga ut.
Därför skiter han av ren tjurskallighet att titta på OS (säger han iaf, men sådant brukar aldrig överenstämma med verkligheten eftersom han har så många åsikter i frågor han är tvärt emot.)
Jag tycker också att det är fusk...:sly:
Nä nakna skulle de vara, det är enda sättet att göra det rättvist :drool:
Men det blir ju inte rättvist då heller. Tänk om någon har en jättestor penis som stoppar farten.
Jag tycker också att det är fusk...:sly:
Nä nakna skulle de vara, det är enda sättet att göra det rättvist :drool:Men är det inte fusk om dom gör "propellern"? Håller med om att dom nya sk superdräkterna borde förbjudas.
Men det blir ju inte rättvist då heller. Tänk om någon har en jättestor penis som stoppar farten.
Livet och de fysiska förutsättningarna är ju inte rättvisa. Det är helt i sin ordning.
Livet och de fysiska förutsättningarna är ju inte rättvisa. Det är helt i sin ordning.Naturligtvis ska även damerna simma nakna. Men det blir orättvist mot dom som har stora bröstvårtor
Naturligtvis ska även damerna simma nakna. Men det blir orättvist mot dom som har stora bröstvårtor
Eller s.k. sadelväske-modell på nassarna :hiya:
Phelps Nytt:
Under dagen har mannens ADHD funderats över. Hans simkarriär började rent krasst när han var under fem år. Morsan hittade ett trix att "kyla ner" lillkillens små utbrott. Hon stoppade ner honom i en barnbassäng. Och på den vägen är det...
Annars finns det en chans till svensk medalj av Nystrand på 50 m fritt herrar.
LillaLasse
2008-08-14, 23:31
Respekt till Ara Abrahamian.
Men....var skall man dra gränsen för vad som är tillåtet.
Skulle flygande floppstilen överges i höjdhopp för sax-stilen?
Skall olika löpar/spikskor standardiseras? Det är väl inte länge innan de kommer skor med små raketer under.
Hur skall cyklar och cykelhjälmar vara gjorda...
ja, frågorna är många...
Respekt till Ara Abrahamian.
Ja, vilken jäkla skandal....och Sverige är inblandat. Nästan så man är stolt över känsloutbrotten.
Och det är bra att de blev förbannade. Det blev ju kaos i arenan mellan domarna, Ara och finske tränaren. Tränaren gaggade med domarna. Ara sprang och sparkade i saker och skrek "motherfucker". Sedan medaljkastning på prisutdelningen.
Nu gormar IOK om han skall fråntas medaljen för att han kastade den. Får man inte göra vad man vill med medaljer. Han kunde väl ha kastat upp den på läktaren om han ville.
De brasilianska höjdhoppartjejerna (mångkamp), gäller kanske andra grenar också, har en väldigt spännande benskärning på sina trikåer, bak alltså. Kolla så får ni se rumpa. :evilgrin39:
Therese Alshammars baddräkt gick sönder i morse.
Annars har några svenska tennisfjompar och en roddare gått till final.
Phelpsnytt: Han vann 100 m fjäril med EN hundradel.
Det där med söndergående baddräkter verkar vara vanligt förekommande i år. Vad har de för skitmärke?
Det där med söndergående baddräkter verkar vara vanligt förekommande i år. Vad har de för skitmärke?
Vette fasiken vad svenskarna kör med, men deras blixtlås verkar gå sönder titt som tätt. Sedan är de där nya dräkterna - eller "superdräkten" - något så överjävligt tajta.
Den verkar inte vara så super. Svenskarnas resultat har inte varit så imponerande internationellt, men däremot har svenska rekord slagits.
Jag fattar inte heller att de alltid måste säga "men det gör inget att jag simmade sämre än jag brukar..(leende mun) det är ju ett OS 2012 ..."
Hmmm, man skyller på att dräkterna är tajta. Är det inte så att simlaget blivit feta? De har säkert smygätit vållullal och flajd lajs.
Trist att de inte fokuserar på OS 2008. Antar att de har haft det som mål under många år och nu, när de äntligen är där ska de väl vara där, både till kropp och själ. *tycker*
Fy fasen - tycker nästan lite synd om MrEd. Kan inte varit skoj att 4 år går käpprätt p.g.a. materialfel.
Sug&elände.:(
Hon kom inte ens till start...blev fullt ståhej bland kommentarorerna. Svenska förb.kaptenen sprang in, en amerikanska som vann en semi sprang till domarna, baddräkten försökte fixas fyra ggr. Efter det spektaklet var TA helt slut.
Hon kunde inte ens starta ordentligt, hade samma stil som gällde för 20 år sedan, med fötterna jäms med framkanten och bara svag böj på knäna.
Har de bara en baddräkt/simmare? Tänker på tennisspelarna som har drivor med racketar med sig in på banan.
Med tanke på att baddräkterna har strulat tidigare så verkar det här helt jäkla skitdåligt att inte vara garderad med både livrem och hängslen. :rolleyes:
Varför skall alltid tennisspelare peta på "trådarna" på racketen?
Varför skall alltid tennisspelare peta på "trådarna" på racketen?
Därför att de har en hangup, lite ticsigt... och så kan strängarna glida lite och då är risken större för att du ska få en dålig träff. Kombination av de två.
Att stränga ett racket är en halv vetenskap. Hårdheten,materialet i senorna och sånt. Marina kanske kan svara bättre? Vi har ju vårt tennispro.
Vem är MrEd?
En gammal amerikansk serie om en talande häst;
http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/15077/img_4778bda5bdd08.jpg
D.v.s. Alshammar.
Hihi.
Daqs för Phelps igen. Vilken spurt han la på. 1/100 del är väl en oklippt nagel eller något.:kaffe:
Helt otroligt.
Ville ju att Phelps skulle vinna (så det blir dom där åtta gulden), men nog tyckte jag synd om andra snubben som låg under vattnet och flöt in i "kaklet" när Phelps på sista simtaget var efter men smackade in den ovanifrån. Han hade en osannolik tur där.
Kolla på bana 4 /5 i detta lopp... 5 Phelps... och gråt för killen som kom tvåa...
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1218987
Niklas Arrhenius bryter på amerikanska. :lol: Är inte han svensk? Måste googla.
Tar tillbaka, han är tydligen uppvuxen i USA.
Maria Mutola gick precis vidare till 800 meters finalen. Goddammit va ugly hon är :o
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41470000/jpg/_41470140_mutola_ap220.jpg
Å nu är det semifinal på 100 m herrar. Now we talking. Det är annat än tennis och kulstötning som jag kollade på inatt..... i brist på annat.
Hihihi! :)
Den snabbaste av Piff&Puff är sååå himla söt!
Gosesnuffsöt, typ .... :skamsen:
Jag har en OS-kris idag.
Simningen är slut, och nu finns det ingenting att titta på.
Inte ens friidrotten känns rolig.
:crybaby::crybaby:
Får väl sitta och nostalgititta på simloppen och försöka få kontakt med Phelps via hans simsida.
http://www.swimroom.com/phelps
Jag satt just och funderade på vad som låg på marken innan kineserna byggde upp alla arenor inför OS. Kollade upp saken och det var inte munter läsning.
Marken där arenorna finns var tidigare plats för de gamla byggnaderna/gränderna från 1400-talet -Hutongerna - dit turister brukar färdas. Många som bott i området är fattiga och husen har inte renoverats på länge, men även renoverade hus har rivits. De boende har inte kompenserats ekonomiskt för att skaffa ett nytt liknande boende, och ofta tvingats bort med hot och våld.
Amnesty protesterar nu bl.a. mot behandlingen av en fd boende som slängdes i finkan i 4 år för att han ansökt om tillstånd att få hålla en demonstration mot rivningarna. I fängelset har han också torterats.
Svimfärdig
2008-08-18, 14:37
Jag satt just och funderade på vad som låg på marken innan kineserna byggde upp alla arenor inför OS. Kollade upp saken och det var inte munter läsning.
Marken där arenorna finns var tidigare plats för de gamla byggnaderna/gränderna från 1400-talet -Hutongerna - dit turister brukar färdas. Många som bott i området är fattiga och husen har inte renoverats på länge, men även renoverade hus har rivits. De boende har inte kompenserats ekonomiskt för att skaffa ett nytt liknande boende, och ofta tvingats bort med hot och våld.
Amnesty protesterar nu bl.a. mot behandlingen av en fd boende som slängdes i finkan i 4 år för att han ansökt om tillstånd att få hålla en demonstration mot rivningarna. I fängelset har han också torterats.
Allt i sann OS-anda...
Bedrövligt tamejfan.
Nu springer strax Mustafa Mohammed final på 3000 meter hinder!
det kunde han ha låtit bli...:(
LillaLasse
2008-08-18, 16:35
det kunde han ha låtit bli...:(
Han blev nog trött stackarn.
Nu springer strax Mustafa Mohammed final på 3000 meter hinder!
Kan du berätta lite mer om honom?
Det verkar som du följt karln.
Visst lider vi med Sanna Kallur.:crybaby: Så laddad och stupar på första häcken.
Kan du berätta lite mer om honom?
Det verkar som du följt karln.
Finns väl inte så mycket att säga. Han brukar kunna springa på bra tider, men blir den evige fyran, han har ingen spurt.
Vi får helt enkelt importera en snabbare bergsneger*:tjurig:
* i stort sett samtliga toksnabba kommer från ett bergsområde i gränslandet Kenya-Etiopien.
:o:o:)
Oooojs!!
Såg ngn den ryska tjejen som nu leder i spjutkastandet?
Vilken rygg!
Oerhört vältränad I´m sure :tjurig:
OOOjs II !!
Veronica Cambell-Brown, tjejen som nyssens vann 2000dm - :skamsen:
Sicket rump :hiya:*klapp, klapp*
Har feber, the sniffles och ont i hela kropp&knopp och är mol själv hemma så det blir mycket OS.
Och det är helt och komplett omöjligt att inte glutta lite xtra på de O´boy-kulörta damernas*.
Uuuuujjujjujj :skamsen:
*rumpor&vader&lår:cool:
Nå´t för mröffan att knapra på till frulla, måhända? :rolleyes:
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00713/corn_713568w.jpg
sås på slipsen
2008-08-21, 16:35
Nå´t för mröffan att knapra på till frulla, måhända? :rolleyes:
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00713/corn_713568w.jpg
Dä syns inge. :unsure:
Har inte kikat mycket på OS, men jag såg lite igår. Den kvinnliga TaeKwondonvar ju en studie i pinsamhet. Små gälla skrik, mest hyttande och sen balettsparkar som inte en givit en rodnad efter sig, närå, det räcker att foten tar i västen på motståndaren så är det OK.
Men heeelt otroligt som jamaicanen med det märkliga namnet sprang på 200 meter. Häftigt att se!
Jag ser fram emot en massa Phelps-produkter...bara de nu kommer till Sverige. :drool:
Naturligtvis kommer jag knapra i mig frukostflingorna, undrar vad de kommer innehålla?
Han har väl skrivit kontrakt med Omega, AT&T Wireless, VISA och Speedo redan.
Förutom Kelloggs då...
Jag slutade dräggla när Phelps slutade simma...med ett litet återfall för en polsk kulstötare...:tjurig:
LillaLasse
2008-08-21, 20:55
Jag slutade dräggla när Phelps slutade simma...med ett litet återfall för en polsk kulstötare...:tjurig:
:D
Ja, det är sant LillaLasse.. :D
När jag var ute på hundpromenad kom jag på hur Sverige skall ta fler guld i OS.
På Jamaica har de kommit fram till att 70% av befolkningen bär på en gen som ger explosiva muskler. Jamaica har stora framgångar i de grenar i friidrotten där dessa muskler behövs.
Nu måste vi i Sverige starta ett stort genprojekt för att hitta den sport som är ultimat utifrån de svenska generna. Sedan skall det tränas i de sporterna fram till OS 2012.
En annonskampanj kan gå ut där det står "Vill du bli Guldmedaljör i OS?" - ifall sporterna skulle bli något mindre fräsigt och hippt
Vilka sporter tror ni de svenska generna passar för?
Jaha...här får man ingen respons för sin OS-ide... :mad:
Feedback...det kallas feedback.
F E E D B A C K
Ja, det är sant LillaLasse.. :D
När jag var ute på hundpromenad kom jag på hur Sverige skall ta fler guld i OS.
På Jamaica har de kommit fram till att 70% av befolkningen bär på en gen som ger explosiva muskler. Jamaica har stora framgångar i de grenar i friidrotten där dessa muskler behövs.
Nu måste vi i Sverige starta ett stort genprojekt för att hitta den sport som är ultimat utifrån de svenska generna. Sedan skall det tränas i de sporterna fram till OS 2012.
En annonskampanj kan gå ut där det står "Vill du bli Guldmedaljör i OS?" - ifall sporterna skulle bli något mindre fräsigt och hippt
Vilka sporter tror ni de svenska generna passar för?Vi brukar väl göra bättre ifrån oss under vinter-OS. Men jag tror att många av innevånarna på Jamaica är slavättlingar och där dög endast dom med goda och starka gener vilka sedan förts vidare.
Varken Ryssland eller USA har ju nån chans i löpgrenarna, nu när de är luggade på sina kanyler :p. *nöjd*
Ett sånt OS, sånt konstigt OS. Men bra.
Ohh...äntligen lite feedback...:veryhappy:
Ja, de är fd slavar (nu sockerrörsarbetare) på Jamaica. Vad har vi i Sverige. Vikingar...nja för länge sedan...jägare/bönder ...nu börjar vi närma oss ... fabriksarbetare ....
Nu gäller det att skynda sig, medan de egenskaperna finns kvar, så inte de stillasittande tjänstemannayrkena börjar påverka genbanken.
Ja, roligt med de odopade jänkarna och ryssarna...
Tror ni jamaicanerna puffar ganja mellan dopingkontrollerna?
Christer
2008-08-22, 10:35
Har OS börjat? :unsure:
Har OS börjat? :unsure:
Ja, tro det eller ej.
Efter simningen har jag blivit oerhört kritisk till OS. Så hädanefter kommer jag enbart koncentera mig på problem med svenskarnas insatser och vansinnet med att förlägga OS i Kina.
Christer
2008-08-22, 10:42
Ja, tro det eller ej.
Jag har inte sett en sekund av något OS, så jag har inte riktigt koll. Känns som det finns viktigare saker att göra. Typ spamma och sådant.
Jag har inte sett en sekund av något OS, så jag har inte riktigt koll. Känns som det finns viktigare saker att göra. Typ spamma och sådant.
Jag alternerar lite.
Simningen, totalt fokuserad och klev upp 04.00 för att se finalpasset.
Nu...sporadiskt...såg däremot Bolt.
Christer
2008-08-22, 10:46
Jag alternerar lite.
Simningen, totalt fokuserad och klev upp 04.00 för att se finalpasset.
Nu...sporadiskt...såg däremot Bolt.
Han som skriver på BS? :unsure:
Han som skriver på BS? :unsure:
Det undrar jag också hela tiden. Fatta vad hans nick har fått mycket publicitet de sista dagarna.
Bolt kommer ursprungligen från FB men blev generalbannad därifrån för rätt länge sedan och se!!! vilket resultat det har blivit när han har kunnat fokusera på springandet.
Bolt borde tacka Axelsson för sina framgångar. :yes:
Jag har kommit fram till att det nog är ruskigt länge sedan jag tittade på sport. Först så konstaterade jag att det fanns någon lilleputte med avvikande färg på tröjan i volleyboll och sen så slutade seten vid 11 i pingpong. Ja, de kan spela sju set också. När jag spelade volleyboll hade alla likadana tröjor och samma regler för alla spelare och pingpongset var fem till antalet och man spelade till 21. :skamsen:
Nu tittar väl alla på damernas längdfinal med Carolina K. Inte för att jag tror att hon har en sportsmössa men ändå. :kaffe:
Sluthoppat för Klüftskan. Nu går jag ut i solen och klipper gräset. Ciao.
Inte ens Klüft... inte ens Klüft.... *suckar tungt*
:( Nu är OS slut va.
skumrask
2008-08-22, 14:29
Hoppas att det är slut snart på hoppis & skuttis eländet. Heja blåvitt!
Såg Klüfts första hopp...hon hade ju en ganska lam ansats. Varför fräste hon inte på mer?
För hoppa han hon ju.
Såg Klüfts första hopp...hon hade ju en ganska lam ansats. Varför fräste hon inte på mer?
För hoppa han hon ju.
Hon ser väldigt tung ut när hon springer, ingen spänst alls. :no:
Längdhoppsryskan, hon blev nog två, intervjuades och det är märkligt att ryskor låter som ryskor. De har en mycket märklig röst. Låter som att den nästan ska spricka eller de ska börja gråta. Men det ska de inte utan de bara låter så. Undrar varför?
Hon ser väldigt tung ut när hon springer, ingen spänst alls. :no:
Hon hade kanske inte bajsat:skamsen:
:)
Klüft har iofs alltid haft ett sådant där tungt steg.
Ser lite ut som ett diesellok som skall få upp fart...
Det har väl varit så i alla grenar i mångkampen också, som inneburit att springa.
Varför har hon ett tyskt ü i namnet egentligen?
Hon springer tüngt, för hon har nüppat hela natten....
..ja...med den där mannen som tagit hennes efternamn.
Undrar om de har nupp-förbud under OS?
Hon hade kanske inte bajsat:skamsen:
:)
:lol:
Finns det ingen OS-studio man kan chatta med? Du kan väl fråga? :evilgrin39:
Å så borde jag drämma till dig med handväskan bara för att! :handbags:
Å så borde jag drämma till dig med handväskan bara för att! :handbags: Du vet ju att jag gillar det... :baby:
sås på slipsen
2008-08-22, 18:55
Klüft har iofs alltid haft ett sådant där tungt steg.
Ser lite ut som ett diesellok som skall få upp fart...
Det har väl varit så i alla grenar i mångkampen också, som inneburit att springa.
Varför har hon ett tyskt ü i namnet egentligen?
Om hon varit född på trettiotalet hade aldrig andra världskriget kommit till stånd. Hitler hade fått syn på henne och fått en sån explosionsartad erektion att ollonet slagit i pannan. I samma ögonblick hade flera blodkärl sprängts på strategiska ställen i hjärnan. Således dödligt såväl invärtes som utvärtes våld. Hon skulle kunnat vara rena fredsduvan, olyckligtvis är det nu över sjuttio år för sent. :(
Ja, hon är i sanning en fin representant för den ariska rasen. Hitler skulle dött av hjärnblödning och utploppade ögon.
Men...är du säker på att hon inte är resultatet av ngt experiment..:unsure:
sås på slipsen
2008-08-22, 21:54
Ja, hon är i sanning en fin representant för den ariska rasen. Hitler skulle dött av hjärnblödning och utploppade ögon.
Men...är du säker på att hon inte är resultatet av ngt experiment..:unsure:
Hmm. :hmm:
Systern ser ju exakt likadan ut. http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/SHOCKED.gif
Flickorna från Brasilien, någon?
LillaLasse
2008-08-22, 21:59
Jörgen Persson.
Det är nåt visst med farbröderna som en gång raserade den Kinesiska muren.
Trefilov borde heta Elakov. Fy fasen vilken utskällning ryska handbollsbruttorna fick! :o Lite annorlunda ledning än i Sverige.
När de står däruppe på tian i simhopp, på bara tårna, är det aldrig någon som tappar balansen och ramlar ner? Det skulle jag vilja se... :skamsen:
Ja..usch..
Själv skulle jag klamra mig fast och klättra ner igen..:|
Ja..usch..
Själv skulle jag klamra mig fast och klättra ner igen..:|
??? Skulle du öht klättra upp? Det skulle inte jag. :no:
Nu tittar jag på damernas höjdhopp. Jösses så lång hon är Blanka och vilket kossasteg men högt hoppar hon.
Lilla Finland har en himla massa deltagare i spjutfinalen. Tre har jag räknat in hittills!
Norske Torkildsen är inte helt oäven att titta på... :drool:
Finnarna är ena jäklar på att kasta iväg pinnar.
Jag tycker höjdhopp är så nervöst att titta på. En liten pinne som de inte skall riva ner...hujja...
Damernas höjdfinal är högklassig. Ribban ligger på 2.03 och det är två över. Blanka har inte rivit alls ännu och det är fyra kvar på höjden.
Oj...jag slår genast på teven. :o
Skynda dig så får du se den snygge norrmannen få sitt spjutguld!
Han är ännu trevligare att titta på utan tröja. :evilgrin39:
Sven Hedin
2008-08-23, 15:04
Damernas höjdfinal är högklassig. Ribban ligger på 2.03 och det är två över. Blanka har inte rivit alls ännu och det är fyra kvar på höjden.
Varför har hon ljusblåa skyddsglasögon på sig tro?
Vem menar du? Det är väl bara Tia H som har glasögon och de ju för syns skull.
Sven Hedin
2008-08-23, 15:17
Det var hon som hoppade alldeles nu va? Från Belgien? Hon verkar ha bytt... Förut så hade hon såna där slimmade som ibland följer med i förpackningar med amerikanska hammare. Det är säkert... :skamsen:
Det var hon som hoppade alldeles nu va? Från Belgien? Hon verkar ha bytt... Förut så hade hon såna där slimmade som ibland följer med i förpackningar med amerikanska hammare. Det är säkert... :skamsen:
Hon hoppar alltid i de hon hade på sig nu. Ser ut som helt vanliga brillor.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Tia_hellebaut.jpg
Ännu fler bilder men vanliga brillor på Tia.
http://images.google.se/images?q=tia%20hellebaut&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi
Sven Hedin
2008-08-23, 15:22
Nä nä... Dom var ljusblåa eller lite rökfärgade och hade jättebreda skalmar.
Aha! Du tittar genom flaskbotten. Vad dricker du som har ljusblått glas? Nån sån där färdigblandad historia?
Blanka hoppade något eller några av sina allra första hopp med ett par sportbrillor, men de hade sånt där multifärgat glas. Kan det vara de du far efter?
Spjut-norrmannen såg väldigt trevlig ut.
Såg du de små flörtarna han gjorde med ögonbrynen.
De var nog till dig Gullan...:evilgrin39:
Jag tror Jan Troell sitter och tittar på OS med några slags svetsgoogles, alt. 3D-glasögon i papper.
Sven Hedin
2008-08-23, 15:34
Bombay Sapphire :o
Jag får nog fan ta en vit vecka...
Sven Hedin
2008-08-23, 15:48
Jag tror Jan Troell sitter och tittar på OS med några slags svetsgoogles, alt. 3D-glasögon i papper.
Förutom att jag bokstavligen verkar ha tittat för djupt i flaskan så KAN det hända att jag har ett par polariserande och blåtonade Niki Lauda-glasögon bredvid mig. Det är för att se ifall någon av de kinesiska politrukerna kan se festligt gröna ut i fejan.
Edit: Det fattas nåt här va?
Jag tror dig inte i googles-frågan innan du postar en bild...:tjurig:
Spjut-norrmannen såg väldigt trevlig ut.
Såg du de små flörtarna han gjorde med ögonbrynen.
Bara för att teasa er ännu mer kan jag avslöja att jag satt i kurvan långt ner, när spjutkastarna gjorde sitt ärevarv vid gbg-em... när det nu var. (2005?) Torkilsen, Pitkimäki och Selezny (stavning?).
Kan bara rapportera att de verkade väl medvetna om sitt eget utseende.....
Brukar inte Torkilsen ha en sådan där toppeluva på sig, en hip-hopmössa?
Så du menar att en finne också var utseendefixerad...:o
Pitkämäki, heter han visst..
http://svt.se/content/1/c6/43/28/25/pitkamaki_194.jpg
Bara för att teasa er ännu mer kan jag avslöja att jag satt i kurvan långt ner, när spjutkastarna gjorde sitt ärevarv vid gbg-em... när det nu var. (2005?) Torkilsen, Pitkimäki och Selezny (stavning?).
Kan bara rapportera att de verkade väl medvetna om sitt eget utseende.....
:notworthy:
Pitkämäki (eller vad han nu heter) är ovanligt snygg för att vara finne, dvs han ser inte standardfinnig ut.
:notworthy:
Pitkämäki (eller vad han nu heter) är ovanligt snygg för att vara finne, dvs han ser inte standardfinnig ut.
åkej.:hitler:
Hm lite väl mycket tantslem i tråden.:whistle: Men vad har vi manliga snuskhumrar att dräggla efter? Inte mycket kvinnlig fägring inom sporten tyvärr.
Vad ska man tycka om Angel Matos attack på domaren i Taekwando? Tiden gick ut och domaren dömde helt rätt. udQcqb0avEA
Foliehatten insinuerar en konspiration mellan Omega och Phelps...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3171124.ab
Det där är en viktigt och traditonell foliehattsfråga, då storföretag och amerikaner är iblandade..:D
Däremot verkar det lite svårt att avgöra med hjälp av den där bilden då det handlar om en hundradel och apparaten trots allt kräver ett visst tryck.
Det går inte att pensla på den med en liten borste för att den skall reagera.
Då var Sommar-OS slut för den här gången.
Tråden öppnas igen lagom till invigningen av
Vinter-OS i Vancouver 2010.
Har någon en angelägen officiell OS-fråga kan ni PM:a
så öppnas tråden igen.
/Fröken.