handdator

Visa fullständig version : Sovrumstråden.

Svimfärdig
2008-08-08, 06:46
Nu vill jag veta allt om era sovrum.
Är det nån av er som Feng Shuiat era sovrum? Man ska ju ha ro i det rummet. Inte en massa prylar och gärna inte TV. Själv hatar jag TV i sovrummet och det kommer aldrig att komma in nån där.

En del lever nästan i sängen, hur är det med er?
Bäddar ni alltid med samma märke? Typ inget billigt tjafs utan man har hittat sin favorit. Tipsa på sköna och prisvärda sängkläder.

Belysning är skitviktigt med. Man måste ha myyyyslampa och läslampa. MINST!

Bilder är alltid kul btw.

Kickan
2008-08-08, 09:55
Flyttade ju till ny bostad för ca 1½ år sedan, och då gjorde jag egosatsningen att slå ihop 2 rum för att få ett jättelikt eget sovrum. Längs den ena hela väggen (well... avslutas med dörr iofs) satte jag garderober. Längs den andra hela väggen ställde jag bokhyllorna och knödde in alla mina böcker. Den 3:e väggen har fönster, och en dörr med utgång till en altan. Längs den 4:e väggen står sängens huvudgavel. Väggarna är målade i mörkrött. Sängens textiler är mörkbruna/mellanbruna, snickerier är i björk. Just köpt två stora kuddar som ligger ovanpå överkastet, mellangrå och i grovt tyg.

Jag älskar mitt sovrum. Det är verkligen mitt. En oas liksom (låter fånigt jag vet).

Förresten.. "jag" slog ut väggar och gjorde ditten och datten :rolleyes:...
väggen togs ner av två starka forumiter, en imponerande uppvisning involverande råa manliga sparkar, spett o dyl.

Miriam
2008-08-08, 10:01
Förresten.. "jag" slog ut väggar och gjorde ditten och datten :rolleyes:...
väggen togs ner av två starka forumiter, en imponerande uppvisning involverande råa manliga sparkar, spett o dyl.

Det hade jag varit villig att betala för att få se.

Svimfärdig
2008-08-08, 10:01
Låter som en oas jaaa. Själv har jag grå väggar och det är underbart! Exet tyckte det var färglöst men för mig är det heaven. Gardinerna är grå med. Sängen har vinröda stolpar och svart smide i fotändan och gaveln. Skitsnygg är den. Från MIO.

Hahaha låter som en fin riva-vägg-fest.

Ett sovrum ska osa harmoni.

Mröff
2008-08-08, 10:12
Jag har feng shuiat mitt sovrum..:D

Ställt sängen så inte energiflödena skall rubbas Har dock lite stök med kläder på en stol för att det skall vara riktigt bra.

Kör med brunt, beige och mörkblått i mitt rum. Har en mörk ram på sängen, blått överkast, bruna kuddar och beiga lite halvt genomskinliga gardiner i linne med struktur för mer ljus i rummet.

Sätta in trägolv och måla om väggarna skall jag göra snart också. Ja, det var det jag skulle ha skatteåterbäringen till. Tack för att du startade denna tråd, så jag kom på det.

Kickan: Kan man låna dom där forumiterna till att utföra sådant?

Svimfärdig
2008-08-08, 10:15
Jag har feng shuiat mitt sovrum..:D

Ställt sängen så inte energiflödena skall rubbas.

Kör med brunt, beige och mörkblått i mitt rum. Har en mörk ram på sängen, blått överkast, bruna kuddar och beiga lite halvt genomskinliga gardiner i linne med struktur för mer ljus i rummet.

Sätta in trägolv och måla om väggarna skall jag göra snart också. Ja, det var det jag skulle ha skatteåterbäringen till. Tack för att du startade denna tråd, så jag kom på det.

Tänk att jag visste det. ;)

Hur känns det nu då? Märker du nå skillnad på sömn?

Mröff
2008-08-08, 10:29
Tänk att jag visste det. ;)

Hur känns det nu då? Märker du nå skillnad på sömn?

Nu skall du får höra. Abrakadabra. Simsalabim.

Förr hade jag sängen så jag hade ena halvan av den mot ett fönster, alltså i ett hörn. Det tyckte vovven var skitbra för då kunde han klättra upp och sitta på fönsterbrädan och glotta.

Enligt feng shui är detta inte bra då hövvet skall vara stabilt mot en vägg etc. Jag behövde också få in ny energi i rummet av diverse anledningar. Då flyttade jag sängen mot en annan vägg, med luft på båda sidorna om den. Med energiflödet passerande genom rummet utan att träffa sängen. Ställde lite blommor i fönstret , så inte energin skulle färdas för snabbt, och ljusa gardiner för att inte stänga ute ljuset. Rensade ut en massa saker. Vips...blev det skitbra och harmoniskt i sovrummet.

Eg. är allt detta common sense som alla gör utan att tänka på det. Sens moral: vi är alla feng shuiter även de som inte erkänner det.

Sovit gott har jag iofs alltid gjort, men däremot så känns det trevligare i sovrummet nu. Även om hunden var lite sur ett tag.

Obs: Jag talar ju då om den goda energin CHI...:D

Kickan
2008-08-08, 11:03
Själv har jag grå väggar och det är underbart! Exet tyckte det var färglöst men för mig är det heaven. Gardinerna är grå med. Sängen har vinröda stolpar och svart smide i fotändan och gaveln. Hupps.. vi har nog liknande färgval. Grått vinrött (brunt, mörkblått osv ....) Djupt, lugn, stabilt liksom, men ändå lysande.
Skulle inte vara främmande för att kräma på med glänsande brons, eller varför inte lite guld:osom detalj, fakiskt.

Det hade jag varit villig att betala för att få se.
Kickan: Kan man låna dom där forumiterna till att utföra sådant?
De osade sån manlig sexighet att jag fick klagomål från manliga grannar att middagen brändes vid osv.
Men det är klart... vill ni ta den risken, så.. :whistle:

Svimfärdig
2008-08-08, 13:49
Enda bruna jag har är lite bajs..eller vänta! jag har en stor jävla nalle på ett av nattduksborden. :skamsen:
På min sida har jag en stooooooooooor jävla hög med böcker. Inte mycket lugn och ro vad gäller oredan i mitt rum. Hmm jag måste nog ta och röja lite. Kläder på golvet har jag med. Ack en sån slarva jag är.

Gullan
2008-08-08, 19:48
Vi har snedtak i sovrummet och blå tapeter.

Jag försöker verkligen att det ska vara så lite grejor som möjligt, vi har en jäkla förmåga att ha pryttlar överallt.

Gardinenupphängningen är jag rätt nöjd med. En gammal mormorsstång som jag har klätt med papperssnöre och hängt direkt upp i taket med lite båtskrokar och en tamp. sen är det tunna vita linnegardiner som bara hänger rätt ner.

Upphängning

http://i240.photobucket.com/albums/ff171/Glittret/CIMG1754.jpg

Så här ser det ur

http://i240.photobucket.com/albums/ff171/Glittret/CIMG1755.jpg

Mröff
2008-08-08, 19:50
Det var häftigt Gullan...att hänga upp gardinen i en tamp.

Men men...är det inte en indiansk drömfångare jag skådar...:w00t:

Gullan
2008-08-08, 19:59
Det var häftigt Gullan...att hänga upp gardinen i en tamp.

Men men...är det inte en indiansk drömfångare jag skådar...:w00t:

Visst är det en drömfångare. Jag sover gott och drömmer mycket sällan mardrömmar. De fångas upp.

För att fortsätta det lite maritima temat har jag apskallar som handtag på garderobsdörrarna av samma tamp som gardinstångsöglorna.

Ulvena
2008-08-08, 20:19
En bild från mitt sovrum:

http://i16.photobucket.com/albums/b17/ulvena/Sovrum2.jpg

Gullan
2008-08-08, 20:23
De nya lakanen. :D Fräscha.

Ulvena
2008-08-08, 20:38
Japp, tavlan ni ser där är målad i olja, den fick min man när han slutade i Warszawa, föreställer honom (målad från ett fotografi) på picknick med avklädda damer, vin och cigarrer.

Lite kul att få en sån tavla, den är rätt rolig tycker jag. :)

CodeMAN
2008-08-08, 20:46
Jag hade aldrig trott på feng-shui, tills jag flyttade sängen i mitt sovrum i Gävle.

Jag kunde inte sova utan avbrott, och någonting kändes fel, men jag visste inte vad. Bekväm säng, blå tapeter (lik Gullans), få möbler. Den låg bredvid fönstret, precis som det har varit i mina tidigare sovrum. Njet, inget hjälpte.

Tills jag flyttade (vände) sängen mot fönstret. TA DA! Vilken skillnad! Jag började gå upp kl 6 på morgnarna utan att vänta på klockan.. Mystiskt det där...

Mröff
2008-09-28, 19:49
Oj...jag har missat det sista inlägget i den här tråden med CodeMANS hyllning av Feng shui...:w00t:

Jag behöver hjälp med att hitta en bra färg till mitt sovrum, som jag skall måla om. Ingen fondvägg eller grejs. Bara en färg.

Har ni några förslag. Jag blir snart galen...

Senaste funderingarna är en slags New York Hamptons havshus-ljusgrön. Allt trä etc i rummet är vitt.

Gullan
2008-09-28, 19:52
Hur ser New York Hamptons havshus-ljusgrön ut? På ett ungefär? Lindblomsaktigt?

Mröff
2008-09-28, 20:01
I de sommarhusen är väggarna ofta väldigt ljusa, mest vita. Sedan är tyg ofta vitt och möbler i mörkt trä.

Något ljust ljust grönt som ändå är mättat och inte drar för mycket åt grått eller gult. Vette sjutton...jag blir som sagt galen på den här frågan.

Den här färgen kallas Hampton Green, men vette sjutton om den inte är lite för gul...

http://www.apartmenttherapy.com/images/uploads/1-13-artworkeditor.jpg

CodeMAN
2008-09-28, 20:02
Oj...jag har missat det sista inlägget i den här tråden med CodeMANS hyllning av Feng shui...:w00t:
Jag har ett liknande problem i mitt nya sovrum, har svårt att vakna på morgnarna även om jag sover bra.

Jag får flytta sängen lite.

Mröff
2008-09-28, 20:12
Mmmmm....huvudsaken är dock att inte nattsömnen störs. :)

Här är en lite trevligare grön...kanske

http://www.bbonline.com/ny/millhouse/pix3.jpg

*sliter mitt hår*

Fortune
2008-09-28, 20:15
Mmmmm....huvudsaken är dock att inte nattsömnen störs. :)

Här är en lite trevligare grön...kanske

http://www.bbonline.com/ny/millhouse/pix3.jpg

*sliter mitt hår*

Är grönt en så bra färg? Det får mig att tänka på operationer. :(

Mröff
2008-09-28, 20:28
Jag tänker nog inte ha kirurg-grön..:hmm:

Även om det vore lite skoj..

http://techworld.idg.se/polopoly_fs/1.97520%21imageManager/e0e45708.jpg

Gullan
2008-09-28, 20:35
Jag har en snygg och lugn grön färg i matsalen. Har försökt att ta kort men det blir helskumt genom kameralinsen. Ska försöka igen i dagsljus.

Ulvena
2008-09-28, 20:39
Tittade igenom tråden, mitt sovrum ser faktiskt trevligare ut på bild än i verkligheten. :)

Kan du inte ta en benvit färg till sovrummet mröff?:unsure:

Fortune
2008-09-28, 20:42
Jag tänker nog inte ha kirurg-grön..:hmm:

Även om det vore lite skoj..

Hahaha, det fattade jag också men jag förknippar ändå grönt med operation. ;)

Mröff
2008-09-28, 20:49
Tittade igenom tråden, mitt sovrum ser faktiskt trevligare ut på bild än i verkligheten. :)

Kan du inte ta en benvit färg till sovrummet mröff?:unsure:

Har haft hemma ett benvitt prov, och det blev för vitt...:|

Detta är en mycket frustrerande situation. Ofta brukar jag veta exakt vad jag vill ha, men nu känns inget speciellt perfekt, när det gäller sovrumsfärgen.

Miriam
2008-09-28, 20:52
En kompis till mig målade sovrummet i en skittråkig sandfärg enligt mig.
Men sen med möbler gardiner och matta på plats blev det jättefint och väldigt harmoniskt.

skumrask
2008-10-12, 15:45
Mitt sovrum är mest en förvaringsplats, vill gärna ha det avskilt från den övriga verksameten. Gör sällan mer där än läser knullar eller sover. Ibland gömmer jag saker under sängen, puffar in tidningar under gaveln med foten.

Har minsta möjliga utsmyckningen, sobra vita väggar och grå säng, en till synes liggriktig madrass och några bra kuddar. Ett hopkok av ärvda sängläder på det, de flesta säkert från sjuttiotalet.

Kickan
2009-01-09, 18:59
Av nån anledning verkar det funka bäst om väggarna /omgivningen är lika mörk, eller mörkare, än sängen. Undrar varför.

Mröff
2009-01-09, 19:48
Av nån anledning verkar det funka bäst om väggarna /omgivningen är lika mörk, eller mörkare, än sängen. Undrar varför.

Då får jag måla väggarna svarta...:o

skumrask
2009-03-02, 02:48
Hur fan får man bort blod bäst ut en madrass? Hade en riktig bleeder här i veckan uppenbarligen och i kombination med en splitter ny tempurmadrass för några tusen känns det inte som en jättehet kombination.:mad:

Mröff
2009-03-02, 09:59
Skummis, det börjar bli lite tröttsamt att höra dina historier om tjejer som ligger i din säng. För jag antar att det inte är en snubbe, som var ovan med analsex, du haft i slafen. Eller?

Sven Hedin
2009-03-02, 13:17
Det kanske var en sån där självskärare? :unsure:

Kickan
2009-03-02, 15:35
Tempurmadrass? Det är ju i princip en enda stor jättebinda.
Du kan nog vrida ur den bara.

Det är vanligt med "störtblödningar" i klimateriet. Bara så du vet. :)

skumrask
2009-03-02, 17:01
Nä men ser man på, tålamodet tryter alltså?:D
Vill ni prata om avföring så tänker jag prata om sånt jag gillar, dvs damer i min säng. Sånt tycker jag är jättetrevligt:)

Klimateriet? Det vet jag inte vad det är, är det farligt?

Kickan
2009-03-02, 17:31
Klimateriet? Det vet jag inte vad det är, är det farligt?
Det är en sjukdom som hon hade, hon som sov i din säng. :yes:

Sven Hedin
2009-03-02, 17:36
Jag var lite inne på såna där hemorrojder som brister vid beröring. Upp med ett par fingrar bara och så *ploff*

skumrask
2009-03-02, 17:56
Nja, vi hade lite litterär salong bara. Högläsning ur American Psycho, jag var Patrick Bateman.

Miriam
2009-03-02, 20:18
Hur fan får man bort blod bäst ut en madrass? Hade en riktig bleeder här i veckan uppenbarligen och i kombination med en splitter ny tempurmadrass för några tusen känns det inte som en jättehet kombination.:mad:

Eftersom det antagligen har gått ett tag och blodet har torkat fast ordentligt kan det bli svårt.
Men prova blöt upp fläckarna ordentligt med kallt vatten och häll över potatismjöl.
Har du tur suger mjölet upp blodvattnet och fläcken blir mindre.
Du får kanske försöka flera gånger.

skumrask
2009-03-02, 20:36
Kallt vatten och potatismjöl, det var ett bra tips!

Är ju ett jävla gissel det där, en tempurmadrass skall ju hålla i tio år typ och det är ett helvete av att den skall bli en provkarta på allt man haft för sig under den tiden:skamsen:

Mröff
2009-03-02, 23:28
Det måste finnas ett sådant där skyddsfodral du kan sätta omkring madrassen, typ de som finns på ålderdomshem.

Sven Hedin
2009-03-02, 23:37
Kompletterat med ett drag och ett underlägg så kan man ju grisa ner ordentligt.

Mröff
2009-03-02, 23:56
Precis, man har väl varit med förr...

Gullan
2009-03-03, 07:36
Det måste finnas ett sådant där skyddsfodral du kan sätta omkring madrassen, typ de som finns på ålderdomshem.

Plastad frotté. http://www.jofotex.se/JOFOTEX-filer/Avd1/1b.htm#P

skumrask
2009-03-03, 16:05
De är så obehagliga att ligga i och så knarrar det när man rör sig.

Sedan kan man ju tycka att det inte borde vara mitt problem att tjejer inte kan lära sig att hålla tätt.

Mröff
2009-03-03, 17:03
Då får du helt enkelt börja dra hem lite mer hygieniska tjejer.

sås på slipsen
2009-03-03, 17:18
Det är inte så lätt kvart i tre när man shoppar i Alladinasken. :kaffe:

skumrask
2009-03-03, 17:20
Menar du tjejer som inte börjat menstruera än eller? Tack för tipset men nej tack.

Mröff
2009-03-03, 17:29
Du kan inte mena att alla tjejer blodar ner en hel säng. Tillhör inte precis vanligheten.

Det har under en längre tid tillverkats bindor, tamponger och nu på senaste tiden menskoppar.
Sedan finns det duschar, badkar och handfat i de flesta boenden.

skumrask
2009-03-03, 17:41
Men fan vad du har blivit rabiat mröff, vad fattas dig?

Det är väl inte ett helt jävla okänt fenomen att kvinnor i fertil ålder har månadsblödning, och att det ibland blöder igenom och att den ibland kan dyka upp när det är som minst önskvärt?

Men jättefint, då vet vi att din madrass är i pristint skick utan tillstymmelse till kontamination.

Mröff
2009-03-03, 17:47
Se bara till att använda duschen nästa gång, skall du se att problemet löser sig av sig själv.

Förresten rekommenderar jag dig att byta ut tempurmadrassen, de ger inget bra stöd vid sex.

skumrask
2009-03-03, 17:54
Se bara till att använda duschen nästa gång, skall du se att problemet löser sig av sig själv.

Förresten rekommenderar jag dig att byta ut tempurmadrassen, de ger inget bra stöd vid sex.

Tycker att det verkar högst oartigt att hänvisa övernattare att sova i duschen. eller menar du att man skall knulla i duschen?

För övrigt går det utmärkt att ha sex på en tempurmadrass, däremot är vattensängar lite knivigt.

Gullan
2009-03-03, 21:51
Hur skulle det vara med ett madrasskydd? Hygieniskt och bra. Finns i modell lite tjockare hos Hästens för 8-900 pix. Kokbart.

http://www.hastens.com/upload/02_Accessories/07_Bed_accessories/Madrasskydd2.gif

Kickan
2009-06-09, 13:45
*operation slumpbump fortsätter*

Den nya sovrumstrenden:
http://1.bp.blogspot.com/_ffrTnP2IWDo/R-mpIX4oYLI/AAAAAAAAAmc/JGrpzfoOXYQ/s400/tube.jpg

Tänker ni haka på den? Någon? Sven Hedin kanske.

Fortune
2009-06-09, 15:15

Den nya sovrumstrenden:
http://1.bp.blogspot.com/_ffrTnP2IWDo/R-mpIX4oYLI/AAAAAAAAAmc/JGrpzfoOXYQ/s400/tube.jpg

Cool! Får man ha yllekappa och nylonstrumpor i den? :unsure:

Kickan
2009-06-09, 17:40
Cool! Får man ha yllekappa och nylonstrumpor i den? :unsure:
I en säng har man pyjamas, eller ingenting.:)

Sven Hedin
2009-06-09, 18:35

Den nya sovrumstrenden: bild på rör

Det kan du ge dig på.... Fan så häftigt!! Fan så häftigt!! :w00t:

Kickan
2009-06-09, 18:37
Det kan du ge dig på.... Fan så häftigt!! Fan så häftigt!! :w00t:
Du kan bara ta den, på din traktorlastare, och sätta var du vill.
Helst med sängytan uppåt förstås.

Ulvena
2009-06-09, 18:38
Inget för klaustrofobiska Ulvena kan jag tala om, jag har ett jättestort sovrum (var tidigare storstuga i den numera ombyggda sommarstugan).

Fortune
2009-06-09, 18:43
I en säng har man pyjamas, eller ingenting.:)
Pyjamas? Det har jag inte använt sen jag var litet barn. Jag föredrar ingenting. :) Men man måste ju få lägga av sig kläderna man hade på sig innan man gick och lade sig.

Gullan
2009-06-09, 19:15

Vad händer om det kommer några busar som börjar rulla på röret? Lite samma som att leka "Välta Baja-Maja".

Sven Hedin
2009-06-09, 19:48

Eller gräva ner röret i en backe så bara dörren sticker fram!

Vad händer om det kommer några busar som börjar rulla på röret? Lite samma som att leka "Välta Baja-Maja".
... så slipper man sånt. :)