handdator

Visa fullständig version : Lidl?

Kickan
2008-08-01, 10:58
Jag har handlat på Lidl...:o

:)

Jag var rätt imponerad av en del grejer. Först och främst frukten. Priset var väl inte så hisnande lågt, ca 2/3 av normalt butikspris. Men kvaliteten var faktiskt annorlunda, det var tunnskaligt och smakrikt och perfekt mognat. Jag kanske hade tur, men jag fick intrycket att denna frukt inte kom ur EU-floden av tjockskalig, "godkänd" frukt som forslats med lastbilar från ena änden av Europa till den andra.

Och osten var vanliga svenska sorter, av samma producenter. Hur sjutton kan den vara såpass billig? Ex: 59:-/kg i stället för 109:-/kg. Samma förpackning, exakt samma vara.

Är det de svenska grossisterna som är boven i dramat, och har Lidl i så fall lyckats ta sig förbi dem?
Vad är era åsikter om Lidl?

Ulvena
2008-08-01, 11:30
Jag har aldrig handlat där måste jag erkänna, trots att det finns en i vår kommun.
Ska prova nån dag, kanske.
Vanemänniska som jag är håller jag mig oftast till den närmaste affären som är en COOP Konsumbutik.

Sen tycker jag att Lidl har rätt fånig reklam.

Miriam
2008-08-01, 12:07
När jag har varit och hälsat på min son har jag följt med på Lidl.
Jag gillar Lidl det är billigt och det finns mycket spännande konstiga burkar och förpackningar som man kan ta hem och testa.
Sen är deras billiga egna potatissallad den godaste jag smakat.

Till min stora glädje håller dom på och bygger ett Lidl här i stan det kommer att ligga granne med Dollar Store så nu blir det väldigt lätt och smidigt att WT-handla.

Torsten
2008-08-01, 12:10
Nu blev jag sugen på att göra ett besök i dag. Kan vara värt att åka en liten bit om era priser stämmer.:unsure:

Sven Hedin
2008-08-01, 12:12
Ohhhh... Lidl är det bästa som finns. Det ryktades ju om att det var ett helvete att arbeta där, då precis när det började dyka upp butiker, men jag tog mig en titt på dom som arbetade i butiken i Svenljunga och dom verkade väldigt harmoniska och fina. Lite så där lagom slappa som folk är mest och inte alls jagade av nån hornblåsare som var specialrekryterad för att jaga den underbetalda personalen, söka igenom klädskåp och väskor eller videofilma i omklädningsrummen. Nä, det är nog bra där nu.

Men det där med osten har jag också funderat på. Kan det vara för att dom köper in otroliga kvantiteter när den råkar vara billig hos grossisten? Om jag inte minns fel så är det inte alltid samma svenska ostar utan det kan variera, inte bara mellan butikerna utan också från månad till månad.
Men inte köper man väl den svenska osten när det finns obeskrivligt god tysk Emmentaler för nästan inga pengar alls? Tyvärr så verkar den ha gått upp nu, men för ett par år sen så kunde man köpa denna gudagåva för 39 kronor kilot. Det fick man ju knappt hushållsost för, och herrejävlar vad jag åt ost... Jag kunde med lätthet hyvla i mig en hel sån där ostbit medans jag tittade på t.ex. Morden i Midsomer. En bra TV-ost alltså...

Frukten har jag aldrig tittat närmare på men väl deras ravioli-konserver och ugnsfärdiga lasagne. Den är ju SÅ GOD! Frysförpackningarna med cevapvici är också otroligt prisvärda och den panerade fisken med räkgegga...oj oj oj!

Budgetläsken, importostbågarna och fulölen med de vackra etikettera är inte heller att förakta, men man kan ju köpa vanlig mat där. Också...

Edit:
Jag höll ju på att glömma deras obeskrivligt goda potatissallad! Men nu ser jag att en annan läckergom redan har tagit upp den. Herrejösses vilken sallad... Och de där färsbiffarna med Mozarella-fyllning. Eller korven på glasburk... Listan kan göras hur lång som helst. Åkt till Lidl, och om ingenting faller er på läppen så köp åtminstone en ogräsbrännare eller en brandsläckare för nästan inga pengar alls. :yes:

Mröff
2008-08-01, 12:42
Jag har bara handlat maskindiskmedel på Lidl. Det fungerar som alla andra diskmedel, trots att märket är helt okänt.

CodeMAN
2008-08-01, 12:43
Men det där med osten har jag också funderat på. Kan det vara för att dom köper in otroliga kvantiteter när den råkar vara billig hos grossisten?
Fast andra kedjor (som dessutom kanske ännu större?) kan ju göra samma sak om de nu hade varit intresserade av att sänka priserna?

Jag tror helt enkelt att de andra butiker inte är intresserade av att sänka sina vinstmarginal. De har ett namn, och butiker nästan överallt, och därför kan våga göra som de vill.

Om jag inte minns fel så är det inte alltid samma svenska ostar utan det kan variera, inte bara mellan butikerna utan också från månad till månad.
Jag tror också att det är hur Lidl kan vara billig, att de handlar från alla möjliga grossister istället från de kända. Personligheten struntar jag i helt å hållet om osten är svensk eller tysk, så länge den kommer från EU (Läs: samma hälsokrav).

Jag shoppade på Lidl för första gången av en slump när jag såg en skylt om billig nåt-grej något år sen. Kött, frukt, ost och läsk går att handla där, resten (konstiga pizzor?) har jag inte riktigt kollat än.

skumrask
2008-08-01, 12:49
Jag tycker att Lidl är jättebra, och ja vi skall inte tro på klagokören som i de flesta fall säkert är orkestrerad av de svenska matgrossisternas lobbyister. De matjättarna har mer eller mindre haft monopol och kunnat såga upp marknaden mellan sig, att det nu kommer in prispressare som netto och lidl är jättebra.

Lidl hade lite problem i början men har nu skrivit under samma fackavtal som övriga kedjor och de anställda har samma villkor som alla andra.
Jag har inte handlat jättemycket och storhandlar inte på samma sätt er familjeförsörjare och har dessutom inte bil varför det inte blir fråga om några jättestora inköp. Men nu har de öppnat en liten behändig butik vid stigbergstorget i majorna (måste vara det mest konkurrensutsatta stället i GBG, med ett stooort och ganska prisvärt hemköp mittemot samt ica maxi och willys ett stenkast bort) och den besöker jag titt som tätt.

Brukar nog framför allt köpa frukt som kan vara jättebilligt samt charkprodukter som både är bättre och billigare än någon jävla pärssons-förpackning. Sedan köper jag ofta kött på bit och där brukar de alltid ha något bra erbjudande, högrev eller fransyska eller dylikt.

Deras mjölk har jag köpt någon gång och den är inget fel på heller, fast de har ju den svenska också så man behöver inte. Ostutbudet är ju som sagt jättebra och kul med massa skumma burkar och förpackningar.

Det enda kruxet är väl att man inte kan vara säker att hitta just det man skall ha då vissa produkter verkar saknas när man skall ha specifika saker. Typ sardeller, men det brukar iofs saknas i svenska butiker också.
Sedan när jag vill ha kaffe så vill jag ha just zoegas och inget tyskt (fast jag kanske är feg? Någon som testat?) och jag vill ha heintz ketchup.
Fast bra och billigt snus kompenserar det och man kan köpa deras egna konstiga cigaretter i udda förpackningar, de smakar som marlboro ändå.

Mröff
2008-08-01, 13:10
Jag har hört trovärdig information om att Lidl passar på att etablera sig på många olika strategiska ställen, inför den dagen då monopolet på alkohol slopas.

I framtiden går det säkert även att handla billig bärs på Lidl.

Sven Hedin
2008-08-01, 14:05
I framtiden går det säkert även att handla billig bärs på Lidl.

Jag tror att du redan nu kan handla deras ganska fula lättöl på burk åtta kronor sexpacket. Sen så kan du ju få tillbaks pant på det...

CodeMAN
2008-08-01, 14:07
Jag tror att du redan nu kan handla deras ganska fula lättöl på burk åtta kronor sexpacket. Sen så kan du ju få tillbaks pant på det...
Du glömde att signera ditt inlägg med "/En som vet"... :D

Mröff
2008-08-01, 14:09
Vem fan bryr sig om lättöl...:tjurig:

Sven Hedin
2008-08-01, 15:16
Ölburkssamlare?

Christer
2008-08-04, 22:24
Jag har aldrig handlat på Lidl, men har från säker källa erfarit att man kan inhandla bizarra tyska korvar samt gökur i plast där! Vid behov kan man även köpa en PC.

Låter som en affär i min smak. :yes:

Svimfärdig
2008-08-05, 15:33
Jag var galet anti Lidl när det var nytt. "Jävla sunk" osv...men nu efter några år så finns det alltid NÅT att köpa som inte är skit. Mest blir det väl att man kollar vad dom har, och går ut tomhänt men iaf.

CodeMAN
2008-08-05, 15:41
Här skulle jag posta ett inlägg om att de nu har bytt ut kassasystemet i vissa butiker mot dem som finns i alla andra matbutiker, men när jag sökte på en bild på hur de gamla kassorna såg ut så hittade jag i stället den följande bilden:

http://www.preisvergleich.org/pimages/String-Elefant_300__OR261327_20.jpg

sås på slipsen
2008-08-05, 15:45
Jag var galet anti Lidl när det var nytt. "Jävla sunk" osv...men nu efter några år så finns det alltid NÅT att köpa som inte är skit. Mest blir det väl att man kollar vad dom har, och går ut tomhänt men iaf.

De har jävligt god glass. Speciellt den där blå 2,5-litersbunken. :yes:

Svimfärdig
2008-08-05, 15:49
Mmhmm? Inte testat.

Bra! Mer förslag på produkter.

sås på slipsen
2008-08-05, 15:51
Mmhmm? Inte testat.

Bra! Mer förslag på produkter.

Nä. Det är bara den som är något att ha. :D

Sven Hedin
2008-08-05, 15:51
Skinksalladen!

http://picnic.ciao.com/de/155125.jpg

Kickan
2008-08-19, 08:32
Jan Troell: den där bilden på burken skulle få 99.9% av befolkningen att välja en annan vara, men inte dig. Du är unik!

Fortune
2008-08-19, 09:28
Är ALLA positiva till Lidl? För egen del tycker jag att det bara är en massa konstiga burkar och förpackningar som man knappt vet vad de innehåller. Jag har i och för sig bara handlat, typ, godis och torrvaror från Lidl, något annat vågar jag mig inte på. Ja, just det jag köpte en skrivare dör för npååt år sen och den fungerar ännu.
Och kassorna är ju under all kritik, ska fan storhandla på den affären.:rolleyes: Dessutom har de sur personal. :tjurig:

Christer
2008-08-19, 09:46
Jag läste i DN förra året (tror jag det var) att de hade testat gräddglass av ett antal olika märken. Föga förvånande innehöll Lidls "gräddglass" ingen grädde alls utan en massa smörfetter.... Lät inte så jättegott, faktiskt. :(

sås på slipsen
2008-08-19, 10:14
Jag läste i DN förra året (tror jag det var) att de hade testat gräddglass av ett antal olika märken. Föga förvånande innehöll Lidls "gräddglass" ingen grädde alls utan en massa smörfetter.... Lät inte så jättegott, faktiskt. :(

Du känner till hur man får fram dessa smörfetter?
Och vilken del av grädden som är smakbäraren?

Jag föreslår att du istället för att läsa tester - smakar själv!
Tidningstester brukar smaka papper och ge oönskat ludd mellan tänderna. :kaffe:

Christer
2008-08-19, 10:22
Du känner till hur man får fram dessa smörfetter?
Och vilken del av grädden som är smakbäraren?

Jag föreslår att du istället för att läsa tester - smakar själv!
Tidningstester brukar smaka papper och ge oönskat ludd mellan tänderna. :kaffe:
Naturligtvis vet jag inte det. Dock låter "smörfett" betydligt mindre gott än "grädde", vilket är tillräckligt för mig.

Mröff
2008-08-19, 10:35
Jag köpte en trämatta på Lidl för 80 kr, som var jättefin och den håller ännu.

Jan Troells burk ser faktiskt skitäcklig ut, precis som de där färglösa korvarna i burk som de har på Lidl. Naturligtvis tyska. Man får spykänslor bara man ser dem.

Kickan
2008-08-19, 10:36
Skinkan på hans burk ser ut som sån där spam.
Dvs köttslafs som säljs under namnet skinka, och som företrädesvis uppträder som pizzaskinka.

sås på slipsen
2008-08-19, 10:45
Naturligtvis vet jag inte det. Dock låter "smörfett" betydligt mindre gott än "grädde", vilket är tillräckligt för mig.

Det står ju grädde på glassburken. :yes:
På tyska. :yes:

Det andra stod ju i tidningen och det vet man ju hur det är med såna saker. :tjurig:

sås på slipsen
2008-08-19, 10:46
Jag köpte en trämatta på Lidl för 80 kr, som var jättefin och den håller ännu.

Jan Troells burk ser faktiskt skitäcklig ut, precis som de där färglösa korvarna i burk som de har på Lidl. Naturligtvis tyska. Man får spykänslor bara man ser dem.

Har du smakat glassen? :)

Svimfärdig
2008-08-19, 11:13
ALLA SOM HANDLAR PÅ LIDL ÄR VÅLDTÄCKTSMÄN!

Jag ska nog gå in på vår och glida lite... Se om dom har nåt skoj.

sås på slipsen
2008-08-19, 11:17
ALLA SOM HANDLAR PÅ LIDL ÄR VÅLDTÄCKTSMÄN!

Jag ska nog gå in på vår och glida lite... Se om dom har nåt skoj.

Passa dig för deras djupfrysta halvfabrikat. Åh herregud. Sanslöst ogott allt vi har testat. :(

Svimfärdig
2008-08-19, 11:23
Passa dig för deras djupfrysta halvfabrikat. Åh herregud. Sanslöst ogott allt vi har testat. :(
Ja fyfan så illa det är. Har inte testat mycket. Det är mest deras prylar och kryddor jag kikar på. Maten, spec. den i fryst format, skippar jag hårt.

skumrask
2008-08-19, 11:36
Jag tycker inte det har varit något större fel på något jag köpt på Lidl, och då har jag ändå handlat i tre olika butiker.

Halvfabrikat har jag nog aldrig köpt ändå, det säger ju sig själv att sådant måste vara äckligt.

Mröff
2008-08-19, 11:40
Har du smakat glassen? :)

Nix, glassen har gått mig förbi. Är ingen stor glassälskare, så den disken är inte någon jag springer till.

Däremot har det nog blivit ngn fiskgratäng och mortardella...den var OK.

Jan Troells smak vad gäller Lidl verkar dock fortfarande BISARR...:cool:

Jag skulle vilja veta hur en "normal" shoppingvagn ser ut för JT när han kommer till kassan på Lidl.

Svimfärdig
2008-08-19, 12:01
Trolle ÄR bizarr! ASBIZARR! :whistle:

Glassen ja, kanske ska testa den idag då? *lägga på minnet*

Sven Hedin
2008-08-19, 13:24
Jag skulle vilja veta hur en "normal" shoppingvagn ser ut för JT när han kommer till kassan på Lidl.

Jag brukar ju för det mesta handla i korg, men jag är ganska så stark i armarna och en mästare på att bygga pyramider av varorna, så det går ändå i en hel del.

Nu skall vi se här....

Ett par tre burkar ravioli.
Smaskig korv i glasburk.
Emmentalerostar i behändigt format.
Trekantiga ostar med olika smaker (som om sanningen skall fram inte är så goda)
Djupfrysta köttfärsgrejor med konstigt namn som skall stekas.
Pannerad fisk med räkfyllning.
Skitgod budgetläsk med appelsinsmak 6x2l.
Små järpar med mozarellafyllning.
Skinksalladen, den som var på bild några sidor tillbaks.
Spännade cigaretter.
Potatissallad
Butterkaka

Men räksalladen deras den nobbar jag.

skumrask
2008-08-19, 14:08
Veckans skörd från Lidl:

http://i198.photobucket.com/albums/aa83/skumrask/IMG_3263.jpg

4-5 färska kycklinglår (19 kr), fryst nötfärs 500g (19 kr), vitkål (6 kr), nät citroner, 1 kg lök 6-7 kr, champinjoner, finn crisp, skivade rödbeter 8-9 kr, finskt smör 8 kr för 250 g, frysta filéer av alaska polllock 39 kr/kg.

Plus lite annat som inte fick plats på bild

sås på slipsen
2008-08-19, 15:56
Jag brukar ju för det mesta handla i korg, men jag är ganska så stark i armarna och en mästare på att bygga pyramider av varorna, så det går ändå i en hel del.

Nu skall vi se här....

[massa onödigt skit]

Var fan är glassen? :unsure:

sås på slipsen
2008-08-19, 15:57
Veckans skörd från Lidl:

4-5 färska kycklinglår (19 kr), fryst nötfärs 500g (19 kr), vitkål (6 kr), nät citroner, 1 kg lök 6-7 kr, champinjoner, finn crisp, skivade rödbeter 8-9 kr, finskt smör 8 kr för 250 g, frysta filéer av alaska polllock 39 kr/kg.

Plus lite annat som inte fick plats på bild

Jag utgår från att glassen redan hamnat i frysen. :mad:

skumrask
2008-08-19, 16:07
Jag utgår från att glassen redan hamnat i frysen. :mad:

Det är ingen som vill ha din tyska jävla industriglass!

:p

sås på slipsen
2008-08-19, 17:14
Ja. Jag ville verkligen ha din tyska, underbara glass!

:notworthy:

Exakt. Tänkte väl. http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/ohyea.gif

Sven Hedin
2008-08-19, 19:20
Var fan är glassen? :unsure:

Jag har långt hem och ingen kylväska... Men jag ersätter den med tyska ostbågar och skitbillig thai-sås.

CodeMAN
2008-08-31, 08:03
Deras menthol-cig "Goldberg" smakar, mmm, rumpa.... :bla:

Vi får se om jag orkar gå ut och köpa Marlboro, eller om jag helt enkelt slutar röka! :rolleyes:

Mröff
2008-08-31, 08:17
Fuck...skall du OCKSÅ blir nikotinabstinent.

Det kommer blir skitskoj iofs.:kaffe:

CodeMAN
2008-08-31, 08:20
Näää, jag kan dramahora MED cigaretter, vem ej om jag vågar sluta helt...

De kostade dessutom 36 kr, jag ska kanske vänja mig vid dem i stället... :cool:

Sven Hedin
2008-08-31, 08:30
Deras menthol-cig "Goldberg" smakar, mmm, rumpa....

*skriver upp namnet*

CodeMAN
2008-08-31, 08:38
*skriver upp namnet*
Jag skrev visst namnet fel, tänkte inte att det kunde vara viktigt. Det heter "Goldfield", inte "berg".

Sven Hedin
2008-08-31, 08:38
*raderar och skriver om ty ett paket sådana där måste jag bara ha*

CodeMAN
2008-08-31, 08:54
Jag köpte förresten en massa kött för otroliga priser. I ett muslimskt land kunde man tro att de hade fuskat genom att blanda in svinkött, men i detta fall måste det nog vara åsna eller något annat fyrbent som har varit inblandat...

Framförallt var det en del kött med 30% rabatt pga. bästföre-datumet. Det gör ju ingenting om det bara är en dag kvar, så länge man fryser köttet så kan man ju äta den om någon månad om man så vill.

GUD VAD JAG ÄR SMART!!!!! :cool:

Sven Hedin
2008-08-31, 08:57
Ett mycket moget resonemang. :yes:

Fortune
2008-08-31, 09:19
Jag köpte förresten en massa kött för otroliga priser. I ett muslimskt land kunde man tro att de hade fuskat genom att blanda in svinkött, men i detta fall måste det nog vara åsna eller något annat fyrbent som har varit inblandat...

Framförallt var det en del kött med 30% rabatt pga. bästföre-datumet. Det gör ju ingenting om det bara är en dag kvar, så länge man fryser köttet så kan man ju äta den om någon månad om man så vill.

GUD VAD JAG ÄR SMART!!!!! :cool:

Det kallas VUXEN. :rolleyes:

CodeMAN
2008-08-31, 09:23
Hörrrninini. Jag fyller 40 om en månad, men att kalla mig mogen är nog lite att ta i... Jag skulle kalla det "slumpen"... Hade jag haft barn hade jag tyckt att ni är rätt, men i detta fall är det jag som är barnet.:innocent:

Fortune
2008-08-31, 09:26
Hörrrninini. Jag fyller 40 om en månad, men att kalla mig mogen är nog lite att ta i... Jag skulle kalla det "slumpen"... Hade jag haft barn hade jag tyckt att ni är rätt, men i detta fall är det jag som är barnet.:innocent:
Är du SÅ gammal? :unsure:

CodeMAN
2008-08-31, 09:28
Är du SÅ gammal? :unsure:
Ehrm, öh, visst, typ, jaa. :p

Edit: Vill dessutom berätta att jag fortsätter att puffa på Goldfields, rövsmaken var visst beroendeframkallande *host*.

Mröff
2008-08-31, 11:34
Till dess Lidl börjar sälja sprit flyttar jag ev. alkoholdiskussioner till Rökrutan. /Fröken.

Birger
2008-08-31, 13:11
Till dess Lidl börjar sälja sprit flyttar jag ev. alkoholdiskussioner till Rökrutan. /Fröken.

Kan man röka alkohol nuförtiden? Vad ska de hitta på härnäst? Ja, jag säger då det.

pippi
2008-08-31, 14:38
Jag vill bara säga att jag aldrig varit inne på Lidl. Jag har knappt ens varit i närheten.

:tjurig:

Gullan
2008-08-31, 14:53
Jag har varit tvingad att ta tillbaka allt jag sagt om Lidl...:skamsen: Har hittat en jättegod lättrökt skinka där, finsk.

Fast jag gillar inte affären egentligen. :tjurig:

Ulvena
2008-08-31, 15:38
Nu har jag handlat på Lidl, det var rätt billigt men köttet såg trist ut, kan tänka mig att handla där igen. Kolsyrat vatten går det rätt mycket av här hemma och det var betydligt billigare där än i Konsum eller ICA.

CodeMAN
2008-08-31, 20:43
Och ett halvt paket Goldfield åkte i papperskorgen, trots rövsmaken.

Jag har ont i halsen nu, fyyy. :(

Sven Hedin
2008-08-31, 22:03
Kan man röka alkohol nuförtiden?

I vissa delar av Skottland så har det där varit ganska så stort sen lång tid tillbaks. Jag har för mig att dom brukar använda torv.

Birger
2008-08-31, 22:42
I vissa delar av Skottland så har det där varit ganska så stort sen lång tid tillbaks. Jag har för mig att dom brukar använda torv.

Asbizarrt. Dit måste jag åka.

elbastardo
2008-08-31, 23:19
Efter att ha ögnat igenom denna tråd väcktes min nyfikenhet på Lidl åter.

Jag har i ärlighetens namn inte besökt Lidl på flera år då jag blev avskräckt från dem när de började etablera sig.

Nu har jag surfat runt lite och bland annat tittat på deras utbud. Några KRAV-produkter såg jag men sedan ramlade jag över något förvånande fånigt. De använder sig av ett eget rättvisemärke - FairGlobe som något slags täcke över FairTrade. Se http://www.rattvisemarkt.se/cldoc/359.htm och http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.fairglobe.Index

Min reflektion till detta är att de har tagit till sig dessa få produkter mest som ett sätt att blidka eventuella kunder med en smak för miljön som råkar ramla in till någon av butikerna.

Varför utökar de inte sitt miljömärkta utbud?

Jag får fortfarande 'Överskotts Bolags-känsla' när jag tänker Lidl - även om de nu har lagt till ett Von...

...och varför (om det nu fortfarande är så) i helvete envisas de med de löjliga kassorna utan packplats när de inte har personal som servar och packar åt kunderna??? Va? Va? Va? jag blir så förb...

*coolar ned mig ett tag*

skumrask
2009-01-03, 19:51
Solängens kycklingfiléer som tycks vara Lidls stående leverantör fick bäst i test när GP gjorde ett test över utbudet:

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=857&a=467352

Icke förvånande var det ett flertal av de mer kända och dominerande märkena som ådrog sig bottennoteringar. Var var det jag sa?:cool:

Sven Hedin
2009-01-21, 21:02
Jag har prövat Lidls färdiga sötsura sås. Den är förvillande lik den som tillverkas av Uncle Ben, men ifall man bortser från fyndpriserna på ÖB så får man den för mindre än halva priset. Otroligt god och full med krispiga grejor! Betyget blir fem av fem frysförpackningar med räkfyld fiskfilé.

skumrask
2009-02-04, 15:23
Enligt ett test visar sig lidls "fish fingers" innehålla klart mest fiskkött för pengarna, 59% gentemot marknadsledande findus som innehöll lägst, samt också uppvisade den största diskrepansen mellan uppgiven och uppmätt fiskhalt.
http://img5.imageshack.us/img5/5442/fiskpinnelm2.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=fiskpinnelm2.jpg)
http://img5.imageshack.us/img5/fiskpinnelm2.jpg/1/w1026.png (http://g.imageshack.us/img5/fiskpinnelm2.jpg/1/)

selma
2009-02-04, 21:10
Häromdagen sa min son "fan va lidl" när han menade att nåt var värdelöst :D
Så snackar tydligen kidsen nu för tiden. När jag var ung sa man "fan va polen" när man menade samma sak :tihihi:

Sven Hedin
2009-02-04, 21:41
Häromkring så var det nog mera EPA.

Christer
2009-02-04, 22:16
Enligt ett test visar sig lidls "fish fingers" innehålla klart mest fiskkött för pengarna, 59% gentemot marknadsledande findus som innehöll lägst, samt också uppvisade den största diskrepansen mellan uppgiven och uppmätt fiskhalt.
Du menar fiskrepansen,väl?! :skamsen:

Intressant, hursomhelst! Jag ska nog göra ett besök på en Lidl nära mig någon dag framöver. :yes:

skumrask
2009-02-05, 14:38
Ett annat test som handlar om köttbullar och där lidl får högst betyg (http://www.nt.se/arkiv/2004/11/25/Norrk%F6ping/230806/Billigaste-k%F6ttbullen-smakade-b%E4st.aspx)

Och när vi ändå snackar korv på ett annat ställe kan ju denna länk vara relevanta:

Även här högpresterar ju Lidls märke Dulano med den högsta kötthalten
http://www.aftonbladet.se/matvin/article2756026.ab

Mröff
2009-02-16, 23:04
Dagens Lidl-tips.

Köpte loss två kartonger alkoholpraliner med konjakfyllning (ja det står så) från Lidl.
19.90 kronor styck för 400 gram.
Innehåller 13% konjak.

Får inte säljas i USA till personer under laglig ålder för att dricka sprit..:D

Naturligtvis är de tillverkade i Tyskland...:D

http://www.morechocolates.com/acatalog/LAR45777_150.jpg

Hur många praliner måste jag käka för att bli packad?

Miriam
2009-02-16, 23:05
ÅH, vad jag blir avundsjuk coolt!!

Mröff
2009-02-16, 23:14
Ja, det är inte varje dag man hittar alkoholpraliner i matvaruaffären...eller de kallas bönor...:D

Miriam
2009-02-16, 23:18
Men dom där finns på Dollar två för 30 kr.
Jag måste he mig dit i morgon det är ett som är säkert.

Mröff
2009-02-16, 23:24
Men dom där finns på Dollar två för 30 kr.
Jag måste he mig dit i morgon det är ett som är säkert.

Skynda skynda....de är goda som sjutton....

Sven Hedin
2009-02-16, 23:31
Jag åker till Lidl imorgon. Jag skall ändå dit och köpa fisk.

Kickan
2009-02-17, 07:32
Köp bara inte kaffe där. Deras kaffe innehåller högst halt nickel.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2470955.svd

Mröff
2009-02-17, 09:12
Jag drack deras kaffe i helgen, fy fan vad illa man mådde av det.
Hela magen surnade, och det kändes som magsjuka var på ingående. :blä:

selma
2009-02-17, 09:24
PÅ min förra arbetsplats köptes det Lidl kaffe. Jag klarade inte av det så jag köpte med och bryggde mitt eget Löfbergs lila

skumrask
2009-02-17, 14:16
Jag köpte lidls espressekaffe och använde det till min perkulator. Smakar helt okej..

Skiter väl jag i om det innehåller nickel, det är ju inte hälsofarligt alls i de mängderna. Vad skall de varna om nästa gång? Hjälp, smör innehåller typ... fett?

Kickan
2009-02-17, 15:52
Espressokaffe är gjort just av de billiga robustabönorna, så det borde gå bra att klunka i sig skiten som espresso.

skumrask
2009-02-17, 16:15
Espressokaffe är gjort just av de billiga robustabönorna, så det borde gå bra att klunka i sig skiten som espresso.

Just lidls? Annars är det inte så, brukar vara en blandning.

Mröff
2009-02-17, 16:33
Jag tror allt deras kaffe är från de där eländiga bönorna som pajar även plåtmagar.

skumrask
2009-02-17, 16:42
Här är märket de säljer på lidl:
http://lopplottan.bloggagratis.se/bild.php?filnamn=28a4019dbbb34cf2d302e0430163d5b74 94a83ea69506.jpg
100% Arabica..

Kickan
2009-02-17, 17:14
Då bluffar de säkert....

sås på slipsen
2009-02-17, 19:01

Näe.
I norditalien, som anses ha det finaste kaffet, är det 100% arabica som gäller. I södra itailen är är det vanlgare med inslag av robusta. Från början av ekonomiska skäl, numera av traditionella.
Själv tycker jag att det är helt ok med robusta, det blir lite fylligare.

Kickan
2009-02-17, 19:34
Min kompis som är espressofreak och tillika flitig resenär säger att espresso ska göra av robustabönor.

Jag tror på min kompis. :pippi:

Sven Hedin
2009-02-17, 19:35
Fan... Jag skulle så gärna vilja sitta här och lovorda kaffet på Lidl, ja inte bara där utan på alla andra ställen där det säljs billigt budgetkaffe också, men det går inte. Deras bryggkaffe smakar skit. :(

Ulvena
2009-02-17, 21:33
Just kaffet hos Lidl kan jag inte uttala mig om då jag enbart dricker Nescafé mellanrost snabbkaffe, något jag vant mig vid under mina utlandsår, när man bjuder på det brukar man se en något motbjudande min hos alla svenskar som är vana vid bryggkaffe men se, det bryr jag mig inte om.
Annars tycker jag Lidl har en hel del bra saker och ofta extrapriser på olika kött, fisk eller skaldjur ibland (frysta visserligen men jag är inte så noga :D bara det smakar gott är jag nöjd).

Sven Hedin
2009-02-17, 21:46
Det är nog så. Jag vet att det finns några grejor som inte är så där jättehundra, men just nu så kan jag faktiskt bara komma på kaffet och en sorts potatissallad med vinäger och nästan helt utan gegga. Men om du gillar snabbkaffe så skall du pröva Lidls pulverkaffe. DET är verkligen rivigt och gott. Men bryggkaffet, ifall man inte köper de vanliga svenska sorterna, det smakar verkligen urkigt.

Miriam
2009-02-17, 21:48
När det gäller budget kaffe så är det enda drickbara sorterna Coop Extra och Willys eget märke.
Men nu dricker jag bara kokkaffe så det kanske inte är samma med brygg.

Ulvena
2009-02-17, 21:55
Det är nog så. Jag vet att det finns några grejor som inte är så där jättehundra, men just nu så kan jag faktiskt bara komma på kaffet och en sorts potatissallad med vinäger och nästan helt utan gegga. Men om du gillar snabbkaffe så skall du pröva Lidls pulverkaffe. DET är verkligen rivigt och gott. Men bryggkaffet, ifall man inte köper de vanliga svenska sorterna, det smakar verkligen urkigt.

Alltså, jag kan prova det mesta men när det gäller just kaffe är jag lite rabiat. Det är enbart Nescafé mellanrost snabbkaffe som duger.
Naturligtvis dricker jag det jag blir bjuden på men jag tycker både brygg och kokkaffe är överskattat.
Förut var jag som de flesta svenskar och tyckte snabbkaffe var piss men nu har jag lärt mig att blanda rätt och, ja som jag skrev ovan om vilket man ska ha, prova ett tag får ni se. :)

Gullan
2009-05-09, 06:47
*slumpbump*

Apropå lågpriskaffe. Cirkelkaffe, fanns på Konsum och förr och var riktigt gott, visst var det ett lågprismärke? Finns det kvar?

På Lidl har jag inte varit på evigheter.

sås på slipsen
2009-05-09, 07:19
Jag och grannen gjorde egen blandning igår på en massa restbönor. Det blev gottigottgott. :kaffe:
Inte dåligt när summan av bönorna blev bättre än var och en för sig.

Kickan
2015-07-16, 09:17
*6-års-bump*

Delano charkprodukter. T ex Serranoskinka och Schwarzwaldskinka.

Ängens vispgrädde 40%. (dock nästan alltid slut)

mango

cashewnötter

bake-up

kycklinglårfilé

Kickan
2017-03-27, 17:58
*BUMMMMMP!*:mad:

Sven Hedin
2017-03-31, 18:13
Jag minns fortfarande hur snabbkaffet med den blåa etiketten smakade. Rivigt, är fortfarande en bra beskrivning.

Christer
2017-04-01, 21:09
Nuförtiden blir det bara Nespresso. Miljöovänligt men gott. :)

Kickan
2017-05-21, 07:59
De har tagit bort sin färdigrivna cheddarost:(.

Christer
2017-05-21, 23:13
De har tagit bort sin färdigrivna cheddarost:(.
Det gör ju inget. Cheddarost är ren och skär ondska. :skamsen:

Sven Hedin
2017-05-24, 20:29
Bra på hamburgare och pizza men en förfärlig ost att sitta och hyvla i sig. Som en gammal sån där rund röd julost någon gång fram i februari.