Visa fullständig version : I mitt förra liv.
Ja nu orkar jag faktiskt inte skriva något själv MEN vad tror ni att ni gjorde i erat förra liv? Jag återkommer senare.
Fattig? Rik? Land? Osv.
Man behöver inte tro på det för att skriva en story.
skumrask
2008-08-01, 00:23
Jag var skarprättare, smaken av mitt sista offer minns jag än, jag sömnade under stupstocken under brännvinets förtecken och en droppe av hans blod letade sig in i mitt system. Via min öppna mun.
Tvenne hugg krävdes det, han hals var så grov.
Nästgårds var det, i Åsa, som i Åsa-Nisse.
Sven Hedin
2008-08-01, 00:47
Jag har tidigare kommit fram till att jag varit skogvaktare eller kanske jägmästare, men det lutar nog mest åt det förstnämnda, nånstans nere i alptrakterna. Det har inte varit någonting märkvärdigt och inte speciellt flärdfullt utan det har bara varit på med lodenrocken och ut i skogen för att göra sånt som såna där killar gör. Men kanske har det varit mina egna marker och då har väl dessa genererat inkomster så att jag har kunnat gå omkring där och sprätt med bössan knäck över armen, pipan i munnen och bara varit allmänt jovialisk. Jag gissar faktiskt att jag inte har behövt göra så värst mycket annat än sånt som roar mig...
Ibland när det har blivit trist eller ensamt i min knuttimrade stuga, den som hänger på snedstöttor ut från en hög bergsvägg, så har jag nog tagit min häst, eller om det är i modernare tid något fordon ner till byn, men annars så har jag mest fiskat feta foreller eller snarat ripor som jag sen har burit hem och anrättat i mitt mysiga vedeldade kök.
Finns det förresten ripor och foreller nere i Alperna?
Om inte så finns det ju nåt annat som går att anrätta för att sedan efter maten sjunka ner med en god bok eller kanske kurtisera nåt inbjudet kvinnfolk.
Christer
2008-08-04, 22:05
Jag har förmodligen varit Caligula. Idag på jobbet fick jag mitt straff för det. :(
Nån som vet om det är sant, att just nu finns så många människor (levande) på jorden att vi utgör summan av alla som tidigare levat. (från det arten människa utvecklades alltså).
Det betyder ju att alla själar måste vara "i tjänst" nu s a s. Och ännu värre: nästa generation har själarna tagit slut, de blir själlösa, eller så får någon göra nya färska själar som faktiskt inte levt nåt tidigare liv.
:sly:
Jag var sjuksköterska på ett slagfält ute i europa....... Det sa en spåkärring en gång. Själv är jag skeptisk, jag tål inte att se blod utan att svimma ju :unsure:
Jag har förmodligen varit Caligula. Idag på jobbet fick jag mitt straff för det. :(
Någon brände ner ditt skrivbord? Och hängde upp dig i testiklarna?
Selma: du kan ju mycket väl ha varit en sjuksköterska, i lervällingen i Flandern. Avsvimmad iofs, men ändå :)
Ja när du lägger fram det på det viset så låter det ju inte helt jävla otroligt Kickan :tihihi:
Jag var prostituerad i ett av mina tidigare liv har jag fått höra.
En kompis till mig tvingade med mig till en spåkärring en gång hon bjöd bara jag följde.
Där fick jag veta att jag varit prostituerad sen fick jag veta att jag skulle få fyra barn.
Samt att jag skulle gifta mig men en några år yngre man.
Jag har tre barn och stressar jag inte utav bara den lär det inte bli fler.
Jag har aldrig haft en ett längre förhållande med någon som ens varit ett år yngre än jag.
Men det tror jag att jag ska ändra på.
Hon gav inga närmare detaljer om prostitutionens art, kinks, specialiteter osv?
Ja, jag frågar ju inte för att jag undrar själv, utan som en vänlighet mot forumets gentlemän som inte vågar fråga. :kaffe:
skumrask
2008-09-16, 14:21
Jag tror jag vet..
http://obsklassen.se/showthread.php?t=598
Jag är tveksam om jag varit något alls. Har inte några som helst indikationer på det. Min själ är nog nytillverkad, eller också var jag något totalt intelligensbefriat och elakt. Kanske en bakterie.
En elak bakterie, och nu får jag igen för gammal ost, med min ångest.
Det finns ett ljudklipp man kan lyssna på för att få reda på sitt förra liv men nu hittar jag inte det.
Finns på fb.
Edit: Jag har iofs inte ens letat.
Jag tror jag vet..
http://obsklassen.se/showthread.php?t=598 (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fobsklassen.se%2Fshowth read.php%3Ft%3D598)
;)
Christer
2008-10-19, 15:35
*slumpbump*
Idag känner jag att jag förmodligen var Per Albin Hansson i ett tidigare liv.
I mitt förra liv var jag en ardennerhäst. Jag har arslet kvar fortfarande. ;)
sås på slipsen
2008-10-19, 22:07
Jag är helt säker på att jag varit romare.
Senast idag såg jag en bild av ett ihoprasat romerskt palats och fick lite deja vúkänslor. :yes:
Christer
2009-02-23, 00:51
*slumpbump*
Jag har nu insett att jag var en möbel i mitt tidigare liv. Möjligen en matta, eftersom jag just idag känner mig extremt trampad på. :(
Ikväll känns det som jag varit korsfäst i mitt tidigare liv. Känner mig understimulerad, stilla och det kryper lite i armar och ben.
John Banjo
2009-02-23, 01:19
I mitt förra liv var jag hemkunskapslärarinna. Den stampiga, preussiska varianten.
Ständigt småförbannad och ond som en petimeter.
Mossbelupen
2009-02-25, 09:16
:scared:*slumpbump*
Idag känner jag att jag förmodligen var Per Albin Hansson i ett tidigare liv.Om så verkligen var fallet, så bär du ju ett tungt ansvar för t.ex. eftergifterna under kriget!!
Det finns nu äntligen tillfälle att ställa dig inför Riksrätt!
Preskription kan inte åberopas eftersom det inte varit tillfälle att åtala dig tidigare.
Tyvärr har jag inte fått klart för mig vad jag gjorde i mitt tidigare liv, dock att jag ofta drömmer om arkiv och papper. Vaknar ibland kallsvettig :scared: då jag tror att jag lagt något papper i fel hög! Kan det tyda på att jag varit byråkrat i mitt tidigare liv?
Borde nog tala med psykolog eller fjärrskådare om detta, också för att jag är intresserad av mitt nästa liv. Går det kanske att förbereda sig för detta?!?
Vänlige Viktor
2009-02-25, 11:35
Hon gav inga närmare detaljer om prostitutionens art, kinks, specialiteter osv?
Ja, jag frågar ju inte för att jag undrar själv, utan som en vänlighet mot forumets gentlemän som inte vågar fråga. :kaffe:
Jag vågar!!
Hur mycket kostade det? :p
sås på slipsen
2009-02-25, 16:25
Undrar om jag snarkade i mitt förra liv...?
Christer
2009-02-25, 18:34
:scared:Om så verkligen var fallet, så bär du ju ett tungt ansvar för t.ex. eftergifterna under kriget!!
Det finns nu äntligen tillfälle att ställa dig inför Riksrätt!
Preskription kan inte åberopas eftersom det inte varit tillfälle att åtala dig tidigare.
Jag får mitt straff varje dag, tro mig. :skamsen: