Visa fullständig version : Virus på nätet - vilka ligger bakom?
Christer
2008-07-02, 22:48
Är det bara jag som upplever ett dramatiskt ökande antal virusattacker? Till och med Mroeff skickar ut farliga mail när man registrerar sig. Tveklöst är det en global konspiration. Frågan är då, VEM LIGGER BAKOM DETTA?
Alla vet vi ju att hemliga organisationer har treställiga beteckningar, så jag listar några mistänkta:
SSU
FRA
VPK
PTH
PTK
HSP
TV4
KUK
PRO
Låt höra Edra teorier, vilka ligger bakom virusen?! :|
cAPS LOCK
2008-07-02, 22:56
jO, JAG TYCKER NOG ATT prv OCH vpk LIGGER NÄRMAST TILL HANDS. mEN ÄVEN csn LIGGER PYRT TILL.
Christer
2008-07-02, 22:58
jO, JAG TYCKER NOG ATT prv OCH vpk LIGGER NÄRMAST TILL HANDS. mEN ÄVEN csn LIGGER PYRT TILL.
*Lägger till på listan*
Fler förslag? Kanske vi skulle haft en omröstning också för att i sann demokratisk ordning fastställa vem som är skyldig? :|
Louis Pasteur
2008-07-02, 23:03
Diakoniförbundet?
Christer
2008-07-02, 23:06
*Uppdatering*
Följande subversiva grupper är nu misstänkta:
SSU
FRA
VPK
PTH
PTK
HSB (skrev fel ovan)
TV4
KUK
PRO
VPK
CSN
PRV
Diakoniförbundet
Jag lägger till ett par till:
SVT
PTS
Louis Pasteur
2008-07-02, 23:09
HBT
ZOG (jävligt misstänkta)
PDC
KKK
HIV
AIK
men mest misstänkta är
BMW
WHO
ECB
Bengt-Gunnar
2008-07-03, 15:51
KSI
MUF
UV
MKB
MTG
MTV
Ja, den där UV känns väldigt läskig...kräver ofta starka skydd för att komma undan.
Christer
2008-07-03, 17:49
Har någon nämnt:
BWO
MUF
???
Sven Hedin
2008-07-03, 18:25
ASC+T
ZKW
CCM
ABS
Christer
2008-07-03, 18:29
SPP
ICA
CIA
FBI
Sven Hedin
2008-07-03, 18:38
ABE
ABL
ADB
AGR
AGS
AKF
Nu finns det många misstänka. Tänk om några är lierade med varandra och på vilket sätt.. :S
Christer
2008-07-03, 22:46
Nu finns det många misstänka. Tänk om några är lierade med varandra och på vilket sätt.. :SVaddå, vet du något du inte vill berätta för oss? Sitter du i detta nu och kartlägger oss? Ligger obsklassen på FRA:s webhotell? Får jag dörren insparkad av män i kostym snart för att jag börjar närma mig den obehagliga sanningen? VA? VA? :fight:
Vaddå, vet du något du inte vill berätta för oss? Sitter du i detta nu och kartlägger oss? Ligger obsklassen på FRA:s webhotell? Får jag dörren insparkad av män i kostym snart för att jag börjar närma mig den obehagliga sanningen? VA? VA? :fight:
Du anar inte hur länge jag har fått bygga på den kopparbunker där servern är uppställd. För att inte tala om att bygga ett nätverk - som är helt oberoende av internet - och sänds via sk. "tunnlar" som är kryterade med 4096 bitar hem till användarna. Här inne i bunkern finns bara jag och min hund.. Jag har dedikerat hela mitt liv till detta forum och tom flyttat utomlands till hemlig ort. 8)
Oj, det knackade visst på dörren...skall se vem det är...
Kristen Etik och Moral
2008-07-08, 10:36
Du anar inte hur länge jag har fått bygga på den kopparbunker där servern är uppställd. För att inte tala om att bygga ett nätverk - som är helt oberoende av internet - och sänds via sk. "tunnlar" som är kryterade med 4096 bitar hem till användarna. Här inne i bunkern finns bara jag och min hund.. Jag har dedikerat hela mitt liv till detta forum och tom flyttat utomlands till hemlig ort. 8)
Oj, det knackade visst på dörren...skall se vem det är...
Det känns tryggt med bunker och tunnlar. Finns det mexare i tunnlarna? Fixa det annars.
För övrigt är det hunner som ligger bakom alla virus på internet. De sitter där borta i öst vid sina ABC80-maskiner och knattrar ilsket fram nya virus som de sedan sänder ut på internet för att förstöra för oss hederligt folk i västerled.
Varför?
Dom hates freedom.
Jag tycker för övrigt att internet bör döpas om till "The freedom grid" och begränsas till en enda webplats.
Denna:
http://www.internetstart.se/
Alla länkar därifrån skall leda till Sveriges kommuners hemsidor.
Så det blir...Den sidan då...och sedan alla kommuners.
Ja så får vi ha det. Det är den enda lösningen faktiskt.
Så som det ser ut idag är ju rent förjäddrigt.
Observera att detta gäller HELA internet men bara Svenska kommuner.
Resten av världen skulle bara må väl av att få se hur den civiliserade kulturmänniskan organiserar och administrerar ett samhälle.
PPM
EBC
KSI, ASI, SSI och alla andra förkortningar de har. Byt ofta och förvirra den lede FI!
KBT :o
KEM :o^2 *pekar försiktigt uppåt...*
Christer
2008-07-08, 10:51
PPM
EBC
KSI, ASI, SSI och alla andra förkortningar de har. Byt ofta och förvirra den lede FI!
KBT :o
KEM :o^2 *pekar försiktigt uppåt...*
Det här var intressant! Vad betyder KSI, ASI och KEM?
Det här var intressant! Vad betyder KSI, ASI och KEM?
KSI - kontoret för särskild inhämtning
ASI- Avdelningen för särskild inhämtning
de två borde du kunna om du kan SSI!
KEM (http://obsklassen.se/member.php?u=34)
elbastardo
2008-07-08, 14:39
Virus på nätet - vilka ligger bakom?
Borde heta
Virus på nätet - vilka ligger med varandra?
eller
Virus på nätet - vem ligger bakom vem?
Borde heta
Virus på nätet - vilka ligger med varandra?
eller
Virus på nätet - vem ligger bakom vem?
Stora Skedtråden?
Herre Jesus....nu har virus hittats i rymden. På rymdstationen ISS.
Finns den förkortningen med i listan...:o
Virus i rymden
Mats Palmgren, (matsap@gmail.com) den 28 augusti 2008
Branschnytt: Ett datorvirus härjar på den internationella rymdstationen ISS. Enligt Nasa sprids viruset via bärbara datorer som i juli fördes ombord av astronauter.
Viruset Gammima.A.G. lurar i bakgrunden och väntar på att stjäla inloggningsuppgifter till populära Internetspel.
BBC och Wired berättar på onsdagen att det inte är första gången som ett datorvirus har rest till rymden och att Nasa nu undersöker hur datorerna smittades.
Astronauterna använder bärbara datorer för att köra näringsprogram och skicka e-mejl till jorden. Maskinerna är inte skyddade med antivirusprogram.
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=6441
Alltså...varför har de inte antivirusprogram...det är ngt skumt..jätteskumt...:hmm:
skumrask
2008-10-20, 13:16
Varför har de inte mac på rymdstationen, det finns ju inga virus för mac.
jag tror det är Ebbe Carlsson.
...det finns ju inga virus för mac.
Fel sak att skryta om på ett ställe som huserar datanördar... :rolleyes:
http://www.idg.se/2.1085/1.2577
skumrask
2008-10-24, 14:17
Finns och finns, två stycken varav det senaste är helt oskadligt och dessutom har ju luckan redan fixats.
jag tror det är Ebbe Carlsson.
I samarbete med Lena Hjelm-Wallén och Khadaffi.
Jag kommer ihåg att det gick rykten om att Ebbe hade en romans med Anna-Greta Lejons make.
Ebbe var så jäkla stenbööög...bögast i Sverige...
Sådana karlar görs inte längre...
Sven Hedin
2012-07-14, 21:50
ZOG!!!!!!
Sven Hedin
2012-12-12, 21:49
ZOG var det ja, och nu har dom stängt ner ett helt forum. Intrigerna tätnar. :)
Här är hemma för mig.:kaffe:
Sven Hedin
2012-12-13, 20:26
Jag skrev på FB igår. :o
Sven Hedin
2012-12-14, 20:01
Nu skriver jag på ett annat ställe. :)