handdator

Visa fullständig version : Folk med en kråka i näsan.

pippi
2008-07-27, 09:53
Hur gör ni om ni ser att personen ni pratar med har en snorkråka dinglandes i näsan?
Och den viktigaste frågan av allt, spelar det nån roll VEM personen är? Chefen, svärmor, din älskade.

sås på slipsen
2008-07-27, 09:57
Hur gör ni om ni ser att personen ni pratar med har en snorkråka dinglandes i näsan?
Och den viktigaste frågan av allt, spelar det nån roll VEM personen är? Chefen, svärmor, din älskade.

Haha, kul fråga.
Det är mer situationsberoende. Jag säger till i 95 fall av hundra. Så försiktigt jag kan. Det brukar funka utan pinsamheter.

Däremot har jag nog aldrig sagt till någon som luktat illa.

Gullan
2008-07-27, 09:58

De tre nämnda säger jag till. Likaså till kompisar. Förresten, jag säger nog till de flesta om det är så att jag pratar med dem. Inga okända på bussen (nu åker jag iofs aldrig buss men OM) skulle jag inte säga till. Jag påpekar öppna gylfar och toapapper under skorna också. :cool:

pippi
2008-07-27, 10:00
CodeMAN, vi behöver ju en poll i denna viktiga frågan.

Jag glömde det.:(

CodeMAN
2008-07-27, 10:18
Däremot har jag nog aldrig sagt till någon som luktat illa.
Det är väl krångligare för personen. Kråkan kan man pilla bort, men vad ska man göra om man luktar illa? Åka hem, duscha, åka tillbax.

Jag uppskattar dessutom om folk säger till. En gång satt i ett möte med små pappersbitar på kinden från en servett (man svettades mikket jueee... :skamsen:).

Gullan
2008-07-27, 10:48
Jag svarade Ja, till alla. Kom på en gång när jag sa till en kvinna som kom med barnvagn och såna där blå plasttossor man får hos doktorn och tandläkaren. :hjälte:

Kickan
2008-07-27, 16:26
Nej jag säger inte till, om det inte är någon jag tycker väldigt mycket om och det är inte så många. I alla övriga fall får personen skylla sig själv, jag blir bara skadeglad.:blush:

Gullan
2008-07-27, 16:29
Nej jag säger inte till, om det inte är någon jag tycker väldigt mycket om och det är inte så många. I alla övriga fall får personen skylla sig själv, jag blir bara skadeglad.:blush:

Du uppskattar alltså inte det extremt generade hummandet hos en person som gör sitt yttersta för att dra upp gylfen på ett diskret sätt? :devil:

Kickan
2008-07-27, 16:34
Du uppskattar alltså inte det extremt generade hummandet hos en person som gör sitt yttersta för att dra upp gylfen på ett diskret sätt? :devil:
Jodå, DET uppskattar jag
http://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0194.gif (http://www.obsklassen.se/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.mysmiley.net)
Om det hakar upp sig frågar jag om jag skall ta ett tag med trimmern.

Mröff
2008-07-27, 18:56
Jag har nog aldrig tänkt på att någon haft en kråka i näsan. Brukar inte titta in i näsan på folk, rent allmänt.

Däremot brukar jag genast notera om folk har gylfen öppen. :whistle:

pippi
2008-07-27, 20:45
Snorkråkor är rätt äckliga om de tillhöra andra.
Mina egna äter jag gladeligen.

Mröff
2008-07-27, 20:46
Jag har också varit förtjust i mitt eget snor under en längre tid. :cool:

CodeMAN
2008-07-27, 20:49
Man ska inte peta för mycket, näsan kan börja blöda... :skamsen:

pippi
2009-07-30, 21:22
Snorkråkor är rätt äckliga om de tillhöra andra.
Mina egna äter jag gladeligen.

Har jag skrivit detta?
Fyfaaaaan för mig alltså. :pippi:

Östen
2009-07-30, 22:16
http://www.youtube.com/watch?v=yF3jtSwETMI (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatc h%3Fv%3DyF3jtSwETMI) :D

pippi
2009-07-30, 23:48
HAHAHAHA!:D

dr fotpall
2009-07-31, 02:58

det är lite jobbigt att göra det i "restaurangvagnen" på X2000, efter det att man köpt sig en flaska vin och en räkmacka, och en SvD, och märker att mynten rullar ut genom gylfen när tåget går in i törebodakröken norr om alvesta.

men med en ängels tålamod kan man lirka upp den med en hand, om man håller flaskan i ena armhålan, står bredbent o parerar svängarna, och har lådan med räkmackan och utensilierna i den andra handen, och tidningen i munnen.

man kan växla prylar mellan olika gripställen, men flaskan i munnen ger kramp ganska snabbt, speciellt om tåget kränger hastigt, så det avråder jag från. mackan under armen är heller inte bra.

jag jag provat flaskan i byxfickan också, vilket gick jättebra (en armhåla friare för att hålla mig i väggarna, men en neurotisk småbarnsmamma började hyperventilera och blänga som om jag hade gruppsex med en kindergartentklass. jag gick mycket rakt dock, pga den extra armen att hålla i den vägg som vette åt väster (södergående). nästa gång skall jag köpa kaffe och spilla över alla som ser kristet insnörda ut.

Torsten
2009-07-31, 04:59
Om man sparat allt man karvat ur näsan under en livstid hur mycket skulle det väga? Tänk att gegga ihop det till en megakråka och få komma med i Guiness.:kaffe: Men visst skulle jag bara påpeka om det är någon man känner. Samtidigt hade jag bråttom till jobbet häromdagen och gick med tandkräm i mungipan hela morgonen på väg till jobbet innan expediten i Pressbyrån lite försynt påpekade det.:skamsen:

dr fotpall
2009-08-09, 00:59
torsten. använd borsten.

Om man sparat allt man karvat ur näsan under en livstid hur mycket skulle det väga? Tänk att gegga ihop det till en megakråka och få komma med i Guiness.:kaffe: Men visst skulle jag bara påpeka om det är någon man känner. Samtidigt hade jag bråttom till jobbet häromdagen och gick med tandkräm i mungipan hela morgonen på väg till jobbet innan expediten i Pressbyrån lite försynt påpekade det.:skamsen:

Evert
2009-09-27, 19:42
Jag käkade lunch på en pub nere på stan en lördag för ett tag sedan. Då såg jag en raggartyp i 55-årsåldern som bar en T-shirt med trycket

BÄTTRE EN KRÅKA
I NÄSAN ÄN EN
SKATA I SÄNGEN

Rätt coolt :)

Christer
2009-09-27, 21:33
Jag käkade lunch på en pub nere på stan en lördag för ett tag sedan. Då såg jag en raggartyp i 55-årsåldern som bar en T-shirt med trycket

BÄTTRE EN KRÅKA
I NÄSAN ÄN EN
SKATA I SÄNGEN

Rätt coolt :)
Jag såg en exakt likadan typ igår, faktiskt! :)