handdator

Visa fullständig version : Vilse i torrentdjungeln (tipstråd /mod)

Mröff
2008-07-02, 17:03
Ge tips till andra vad de skall se, eller bajsa på.

Jag söker och söker, och ibland hittar jag något som går att se. Det är så in i helsike svårt ibland att bläddra bland filmer för att hitta något.

Idag skall jag i alla fall se JUNO.

Svimfärdig
2008-07-05, 04:44
Var Juno bra? Tror det är en film jag inte skulle gilla...men sälj den om du gillade den?
Nåt bra tips på tank har jag inte för tillfället... Ligger så efter med film och musik så det är SKAMLIGT! http://www.smileyskit.com/angry-evil-frustrated-smileys_files/frustrated1.gif

Mröff
2008-07-05, 08:29
Jag har inte sett den ännu...ljög visst... :rodna:

pippi
2008-07-05, 09:59
Jag tyckte Juno var bra. Men tror inte Svimfärdig gillar den.
Tror hon skulle vilja spy på Juno faktiskt.

Gullan
2008-07-07, 07:38
Jag letar hysteriskt efter Rika barn leka bäst. Aka Bordellen Eternellen. En svensk kalkon (antar jag) eftersom den försvann snabbare än den kom. En påse dumlekola till den som kan hitta den.

http://www.lovefilm.se/film/47176-Rika+barn+leka+b%E4st.do

Gah!!! Nu verkar den finnas att köpa på Ginza! Nu måste jag lära mig handla där. Jag som till och med har pratat med Sandrews och de meddelade att filmen är slut och inte kommer att ges ut igen. *behåller Dumlepåsen*

Nu har jag beställt! HURRA!!!!! :clap:

Mröff
2008-08-01, 19:33
Bordellen Eternellen...:o

Jag laddar just ner In the valley of Elah för fulla muggar. En storyline som får mig att rysa av välbehag.

skumrask
2008-08-01, 19:55
Jag skulle vilja se Fem svarta höns, och De överlevande. Minns att jag inte fick titta på det när jag var pytteliten men nu tycker jag att jag är mogen nog.

CodeMAN
2008-08-05, 11:07
Jag började titta på gamla avsnitt av kända serier, just nu tittar jag på den första säsongen av Dexterrrrrrrr.

Innan dess tittade jag på Stargate Atlantis, första säsongen förstås. Det är jätte kul att se början av en story, kanske t o m pilotavsnittet, hur rollerna introduceras och utvecklas, osv.

Mröff
2008-08-05, 11:10
Personligen tycker jag det är svårt med de nya rullarna som läggs ut på TPB.

Man märker att det är många ungar som hänger där, för det är inte direkt djupa draman etc som hamnar på "mest nedladdade".

Många halvkassa B-rullar i scifi/thriller-facket huserar där jämt.

Pomperipossa
2008-08-24, 15:53
Jag upptäckte precis att en av mina favoritdokumentärer finns på piratbukten. Med svensk text dessutom! Den handlar om en by i England som är självförsörjande och som består av mentalt handikappade personer. Rekommenderas varmt!

Sök på: Den ovanliga byn.

Mröff
2008-08-29, 17:33
...kom just att tänka på filmen Kalifornia (1993) med Brad Pitt, som gör en väldigt fin tolkning av en hiskerligt sunkig trailer trash -Early Grayce. En av hans stora rollprestationer.

http://www.imdb.com/title/tt0107302/

Den rekommenerar jag.

CodeMAN
2008-08-29, 18:19
Aaa, titta, en tråd som handlar exakt om samma sak, hör å häpna, filmtips! :o

Mröff
2008-08-29, 18:23
Nämen ojsan...:tihihi:

Jag rekommenderar fortfarande Kalifornia. Den finns säkert att KÖPA för den som inte vill sno.

Mröff
2008-10-07, 23:47
Jag har följt en serie som går på ABC i Amerikat som heter Dirty Sexy Money. Om en snorrik familj, bizarra händelser och dess advokat. Donald Sutherland spelar familjeöverhuvudet. Alec Baldwin (son 1) och Peter Strauss. (advokat)
Roligaste sonen är en som blivit präst, men kanske inte riktigt är lämpad för yrket.

Rekommenderas. Nu har dessutom säsong 2 börjat sändas i USA varje onsdag, så avsnitten finns på TPB bara lite lite senare...:veryhappy:

skumrask
2008-10-08, 13:47
Dexter s03 har börjat i USA, de två första avsnitten finns att ladda ned..

Miriam
2008-10-08, 14:03
Jag har följt en serie som går på ABC i Amerikat som heter Dirty Sexy Money. Om en snorrik familj, bizarra händelser och dess advokat. Donald Sutherland spelar familjeöverhuvudet. Alec Baldwin (son 1) och Peter Strauss. (advokat)
Roligaste sonen är en som blivit präst, men kanske inte riktigt är lämpad för yrket.

Rekommenderas. Nu har dessutom säsong 2 börjat sändas i USA varje onsdag, så avsnitten finns på TPB bara lite lite senare...:veryhappy:

Jag har också sett den på kanal 9 riktigt bra tycker jag.

skumrask
2008-10-12, 19:44
Jag får aldrig några bra invites att bjuda på, men om det är någon som vill ha en till torrentleech så går det bra att pm-a.

sås på slipsen
2009-06-12, 09:54
Laddar ni hem något fortfarande, eller har IPRED skrämt bort er från filmscenen? :unsure:

CodeMAN
2009-06-12, 10:29
Laddar ni hem något fortfarande, eller har IPRED skrämt bort er från filmscenen? :unsure:
Jag laddar ner som vanligt. Hittar de mig så tänker jag att fly landet. :whistle:

sås på slipsen
2009-06-12, 10:33
Ja, jag tankar så det ryker i ledningen. :cool:

Gullan
2009-06-12, 18:04
Vi tunnlar visst. :cool:

Christer
2009-06-12, 18:35
Vi tunnlar visst. :cool:
Ehh, vaddå? :unsure:

Ulvena
2009-06-12, 18:39
Jag har aldrig fattat hur man gör så, fast ladda ner ni bara. Mina ungar gör det så det slutar väl med mig i domstol eftersom jag står för bredbandet.:unsure:

Christer
2009-06-12, 18:48
Jag har aldrig fattat hur man gör så, fast ladda ner ni bara. Mina ungar gör det så det slutar väl med mig i domstol eftersom jag står för bredbandet.:unsure:
Aaahhhh, du är ett sådant där kriminellt element! :peka:

Ulvena
2009-06-12, 18:51
Aaahhhh, du är ett sådant där kriminellt element! :peka:

Fast det är ju ändå lite coolt, ser framför mig massorna som tycker att jag ställt upp på dem.
Jag blir nog utsedd till ikon så småningom. :proud:

Gullan
2009-06-12, 18:56
Ehh, vaddå? :unsure:

Tänk dig ett avloppsrör från mitt hus och iväg ut i det kommunala avloppet. Du kan gissa dig till vad som finns där men du kan inte se, inte sant? Och inte heller vet du exakt var det som finns i röret tar vägen. Skickar du ut krypterad data så är det ingen som vet vad du har skickat ut i röret som ingen kan se.

Lite så. :cool:

Christer
2009-06-12, 18:59
Tänk dig ett avloppsrör från mitt hus och iväg ut i det kommunala avloppet. Du kan gissa dig till vad som finns där men du kan inte se, inte sant? Och inte heller vet du exakt var det som finns i röret tar vägen. Skickar du ut krypterad data så är det ingen som vet vad du har skickat ut i röret som ingen kan se.

Lite så. :cool:
Ahh, låter lite som någon form av VPN. :unsure:

Gullan
2009-06-12, 19:10
Ahh, låter lite som någon form av VPN. :unsure:

Ja det lär visst vara det, switch/VPN eller nåt sånt.

CodeMAN
2009-06-12, 22:40
Läs kapiteln under "Tunneling to circumvent firewall policy":

http://en.wikipedia.org/wiki/Tunneling_protocol

Svimfärdig
2009-06-13, 02:35
Tankar som förr. Blev lite bajsnödig en kort stund med insåg att min lilla ISP kanske inte spar IP:na. Gör dom så gör dom.