Visa fullständig version : Käka hamburgare?
Var käkar du hamburgare någonstans? Vilket ställe är bäst?
Själv tycker jag att det stinker i händerna när man käkar donkens hamburgare. Burger Kings hamburgare har föööör mycket sås, vad den nu innehåller (majonnäs?)
MAX däremot... Varför finns det så få Max-ställen? Käkade rätt ofta på Max när jag bodde i Gävle, var på gång avstånd till två restauranger. Deras hamburgerbröd (Friscobröd) säljs dessutom i mataffärerna, gott-gott-i-gott-gott!
Har bara ätit Burger King och McDonalds, så jag röstar inte :unsure:.
Eftersom jag känner mig moralisk idag och har pekpinnat i den roliga-djupklipp-tråden så vill jag varna för hamburgerdietens effekt på hälsan.:yu:
sås på slipsen
2008-07-16, 08:54
Såhärva:
Jag HATAR majonnäs och senap. Hatar.
Visst kan man beställa en burgare utan sås eller senap, men då tar det så pass lång tid att man endera dött av hunger, eller så har sällskapet ätit upp.
Alternativt har pommes slaknat.
Men det är inte det värsta. Väldigt ofta är den där jävla såsen ombord iallafall. :mad:
Så det blir inte så ofta. Inte på Donken & Co iallafall.
Våfflan gör hamburgare on demand. Jättegoda. :drool:
skumrask
2008-07-16, 08:59
Jag har aldrig ätit på Max så jag svarar väl Burger king då. Annars har Koles på andra långgatan de bästa hamburgarna.
Jag gillar inte hamburgare särskilt mycket.
Våfflan gör hamburgare on demand. Jättegoda. :drool:
Hamburgare på "vanliga" restauranger är en annan femma, jag tycker nog att ambitionsnivån varierar kraftigt när det kommer till smaken. Därför vågar jag inte käka någon annanstans än på de kända hamburgerrestaurangerna.
Har du andra favoriter när det gäller on demand, förutom Våfflan?
Hamburgare på "vanliga" restauranger är en annan femma, jag tycker nog att ambitionsnivån varierar kraftigt när det kommer till smaken. Därför vågar jag inte käka någon annanstans än på de kända hamburgerrestaurangerna.
Har du andra favoriter när det gäller on demand, förutom Våfflan?
Mamburgare är nog bäst. De jag gör hemma på grillen. Gillar inte hamburgare nåt vidare men tvingas jag välja så blir det MAX. Och då för lökringarna, inte hamburgarna och så har MAX fräschare pommes än slabb-Donken.
Mamburgare är nog bäst. De jag gör hemma på grillen. Gillar inte hamburgare nåt vidare men tvingas jag välja så blir det MAX. Och då för lökringarna, inte hamburgarna och så har MAX fräschare pommes än slabb-Donken.
Ah, helt sant, det glömde jag att nämna faktiskt.
Grillad hamburgare låter gott, var hittar man Mamburgare:n?
Svimfärdig
2008-07-16, 10:24
BK BK BK!!! Deras kycklingvingar. :notworthy::drool:
Max har gosa burgare med men BK vinner på totalen så att säga. McD kan suga min röv.
Kristen Etik och Moral
2008-07-16, 13:54
För ett tiotal år sedan fanns det ett litet hak som låg avsides på en parallellgata till Linnegatan här i gbg. Ganska nära Slotsskogen. Freddies Hole in the Wall hette det. Killen som höll i det sålde gudomligt goda veggie burgers. Där åt jag ofta. Han fick dock lägga ner efter ett tag men dök upp nere i Hagabions lokaler i ett par månader varefter han tyvärr försvann från kartan helt och hållet.
sås på slipsen
2008-07-16, 14:38
Jag och Gullan har iallafall ätit BBQ-burgare idag i Sigtuna.
Gott var det, och mysigt ställe. :)
*snokar*
Var det första gången ni..eh, ... åt hamburgare tillsammans?
*snokar*
Var det första gången ni..eh, ... åt hamburgare tillsammans?
Ja. Men vi har ätit annat tillsammans tidigare.
Blev du nåt klokare av det svaret? :klia:
Såsen och jag borde ha delat på en portion för de var jättestora och ingen av oss orkade äta upp. Nästa gång vill vi se lite större uppslutning. :yes:
Ah, helt sant, det glömde jag att nämna faktiskt.
Grillad hamburgare låter gott, var hittar man Mamburgare:n?
Mamburgare är de hamburgare jag gör själv. Mammas hamburgare. Köttfärs av god kvalitet. Grillsås, vitlök, ja lite gott och blandat. Plattas ut och grillas. Mums!
Ja. Men vi har ätit annat tillsammans tidigare.
Blev du nåt klokare av det svaret? :klia:
Såsen och jag borde ha delat på en portion för de var jättestora och ingen av oss orkade äta upp. Nästa gång vill vi se lite större uppslutning. :yes:
Jadå jag blev klokare :).
Tänkte mig uppåt Sveriges baksida någon gång under de kommande 3½ veckorna (min återstående semester).
Är helt beredd att bidra till uppslutningen då.
Jadå jag blev klokare :).
Tänkte mig uppåt Sveriges baksida någon gång under de kommande 3½ veckorna (min återstående semester).
Är helt beredd att bidra till uppslutningen då.
Med lite framförhållning så ska vi nog kunna anpassa oss efter ditt schema. Japp!
elbastardo
2008-07-16, 16:04
Hemmagjorda slår allt
...så även någon bekants hemmagjorda.
En klassiker på någon pub-meny slinker ibland ned om jag märker att de i övrigt har en bra miljö.
Sibylla för den personliga servicen (tex egna såser och 'skräddade' burgers).
Max för salladens skull samt vissa av såserna till någon burgare. Kommentar: CodeMan - MAX är koncentrerad norrut i landet.
Burger King för grillen.
MC för kaffet.
Hemmagjorda slår allt
En klassiker på någon pub-meny slinker ibland ned om jag märker att de i övrigt har en bra miljö.
Max för salladens skull samt vissa av såserna till någon burgare. Kommentar: CodeMan - MAX är koncentrerad norrut i landet.
Burger King för grillen.
MC för kaffet.
Otroligt bra synpunkter, tackar!
Summa sumarum: Man ska undvika de vanliga hamburgerrestaurangerna och testa sig fram.
Idag käkade jag en 150-grammare på kiosken vis Stureplan. Den var GOOOOOD! 45 spänn, dessutom.
Svimfärdig
2008-07-18, 10:04
Mamburgare är de hamburgare jag gör själv. Mammas hamburgare. Köttfärs av god kvalitet. Grillsås, vitlök, ja lite gott och blandat. Plattas ut och grillas. Mums!
BJU!!!
Hemmagjorda slår allt
Burger King för grillen.
MC för kaffet.
BK för kaffet ffs.
elbastardo
2008-07-18, 13:12
BK för kaffet ffs.
Mnjae - alltså sist jag testade kaffe på BK (Medborgarplatsen/Stockholm) så hade de börjat fåna sig med en apparat som kunden själv skall trixa med. Då fick jag inget bra resultat och jag behövde bara trycka på EN knapp. Så jag förmodar att den antingen var av dålig standard eller misskött. En annan sak jag lade märke till var att personalen också fick turas om med samma maskin. Får göra några försök till på någon annan BK.
PS
Har för mig att MAX har börjat med automater och att kaffet där är gratis - stämmer det?
Jobbade skift för några (läs många) år sedan och brukade handla i en moj i globemområdet på hemväg. Godare cheesburgare har jag aldrig smakat sedan dess. Att desutom tjejen som lagade till och tog betalt var en riktig goding fick väl inte heller aptiten att bli sämre.
Här uppe finns Max och Donken finns i Luleå så jag måste säga Max.
Sen är ju faktiskt Max härifrån från början eller från Luleå om man är petig men det är bara tre mil dit.
Men godaste hamburgaren här i stan finns på en resturang som hetet M/S Bränna den är grillad och sen gör dom en egen stark dressing som är sjukt god.
Christer
2008-07-18, 16:54
Max is da shitt. :)
Hur har jag kunnat missa att rösta i denna tråd.
MAX..
Motivering.
1) de har en miljard gånger godare nuggets än donk.
2) alla deras hamburgare är godare.
3) dressing och smältost.
4) lokalpatriotism.
Allra helst hoppar jag över hamburgare men "måste" jag någon gång äta det så väljer jag MAX, McDonalds sätter jag inte min fot på/i. Äckligt!
Hårfällerskan
2008-08-30, 13:05
McDonald's har ju de överlägset godaste, mest klassiska pommes man kan tänka sig med en eftersmak som känns mer hemma än något annat. Svårt att beskriva men känslan är där.
Sedan är väl alla "stora" hamburgarkedjornas hamburgare ganska slappa och slafsiga. Jag äter allra helst hamburgare på gatukök där de känns fräschast. Men ska jag välja så blir det ändå McD - deras Quarter Pounder är den optimala fabrikshamburgaren.
Huh? Donkens pommes är de i särklass sämsta. Svampiga och ofräscha. Här verkar det nästan som att de olika Donkarna tävlar om vem som serverar minsta pommesportionerna.
Just pommes fritesen är en av anledningarna till att jag hellre väljer MAX eller nåt annat hamburgerhak. Det och att McDonald inte serverar lökringar. :bigcrush: På McDonalds väljer jag en McFeast fullkorn.
Pomperipossa
2008-08-30, 18:25
Burger King. Godast pommes och lökringar.
Burger King. Godast pommes och lökringar.
Provade Burger King för nån månad sen, jag tyckte pommesen var uräcklig där. :unsure:
Om jag köper hamburgare så brukar det bli på McDonalds, McFeast gillar jag men det är relativt sällan jag köper hamburgare nuförtiden.
Lökringarna verkar vara poppis, men jag tycker att de har en för stark löksmak (det var donkens jag testade). Själv gillar jag chili-cheese eller vad de heter. Max har dem också.
Lökringarna verkar vara poppis, men jag tycker att de har en för stark löksmak (det var donkens jag testade). Själv gillar jag chili-cheese eller vad de heter. Max har dem också.
Var har du fått lökringar på Donken? Det finns inte i deras sortiment i någon Donk jag någonsin varit på. På BK och MAX däremot kör de med lökringar.
På Donken har jag fått chilicheesear som varit tomma... två gånger sedan gav jag upp och krävde pengarna tillbaka. De är mycket bättre på MAX.
Var har du fått lökringar på Donken? Det finns inte i deras sortiment i någon Donk jag någonsin varit på. På BK och MAX däremot kör de med lökringar.
På Donken har jag fått chilicheesear som varit tomma... två gånger sedan gav jag upp och krävde pengarna tillbaka. De är mycket bättre på MAX.
Ok, när jag tänker efter så var det visst på Max jag käkade lökringar. Och tomma chilicheesear förvånar mig inte alls, det är sååå icke-donk, och att de klantar sig när de försöker med andras tilltugg är nog inte så konstigt.
Ja hörrni. Gissa vilken jag gillar bäst. :rolleyes:
Ja hörrni. Gissa vilken jag gillar bäst. :rolleyes:
:hmm:
Jag gissar ......:hmm:.....Svårt det här. Men jag säger Mc Donalds.
:p
Hårfällerskan
2008-08-30, 21:29
Huh? Donkens pommes är de i särklass sämsta. Svampiga och ofräscha. Här verkar det nästan som att de olika Donkarna tävlar om vem som serverar minsta pommesportionerna.
Just pommes fritesen är en av anledningarna till att jag hellre väljer MAX eller nåt annat hamburgerhak. Det och att McDonald inte serverar lökringar. :bigcrush: På McDonalds väljer jag en McFeast fullkorn.
Nej nej nej :D Nu har du fått allt om bakfjädern. :cool:
McDonalds pommes är jättegoda om man får dem precis nyfriterade, inget feta och precis så där krispiga som pommes ska vara.
Fast nu äter jag ju inte sånt. :(
Sven Hedin
2008-09-25, 23:34
Hur är det med Frasses då?
Jag har ätit en hel del där men det var inget som höjde sig över mängden utan snarare så var det tvärt om.Ett typiskt korvhak men med brickor och stora muggar med sugrör.
Sven Hedin
2019-01-06, 16:32
Nu har jag tillslut ätit på Max. Det var ok, men inte varken bättre eller sämre än de andra. Jag föredrar nog McDonalds.