Visa fullständig version : Den stora snuskonspirationen
Sedan de höjde priset på snus, har det blivit mindre snus i potionerna.
Jag anar en stor konspiration bakom detta, men har inte fått ihop alla trådar ännu.
Varför?
Jag läste det förstås som snusk-konspirationen.
Ja, snus kan vara lite snuskigt men också erotiskt.
Någonting att stoppa i munnen och suga på.
Det är något skumt med snusarna dock, påsen är bara halvfull.
*bläddrar i telefonkatalogen och fortsätter forskningen*
Louis Pasteur
2008-07-02, 22:49
Kan det vara såna där skadliga bakterier och mikroorganismer i snuset? Jag har hört att det finns sånt i Blekinge och åker jag dit så skall jag fan köpa med mig en stock. Jag förtjänar nämligen en stor sån.
Väg skiten så får du reda på om det är mindre i blöjorna eller inte.
Eller också växer du upp och snusar kramsnus som riktiga kvinniskor <3
Sen var det väl skatten dom höjde och inte priset?
Väg skiten så får du reda på om det är mindre i blöjorna eller inte.
Eller också växer du upp och snusar kramsnus som riktiga kvinniskor <3
Sen var det väl skatten dom höjde och inte priset?
Det är så kladdigt att hålla på och krama, när man är en RIKTIG kvinna som har naglar.
Sedan är jag inte så obstinat så jag öppnar dosan, väger påsarna, springer iväg tiill kiosken, kastar snusen i ansiktet på dem och skäller ut dem. :tounge:
Ser det positiva i saken, och tänkte att om det är mindre snus i påsarna kanske jag får ner beroendet...
Bakterier i Blekingen och stockar?...berätta Louis...
Haha det finns ju Pris Master, en liten mojäng som kramar och lägger in snusen åt dig! Riktigt fiffig faktiskt.
Man ska vara obstinat!
Bengt-Gunnar
2008-07-03, 18:21
Vad är egentligen pottaska som finns i snus?
Pottaska är kaliumkarbonat i oren form. Efter att ha renat det tillsätts det i snus som surhetsreglerare och fuktbevarare (om än helt värdelös sådan).
En del tillverkare använder natriumkarbonat istället.
Pottaska = något bajsigt.
Det sägs att det finns små glasbitar i snus för att insidan av läppen skall repas upp så snuset ge mer effekt och man snabbare skall blir beroende. Tobaksbolagen vill tjäna extra pengar på detta. Och vi vet alla hur elaka tobaksbolagen är.
Existerar inget glas i snus, finns redan ämnen som fräter sönder slemhinnorna så det känns lite overkill att ha i glas. Man har aldrig hittat glas vid stickprovskontroller av snus och man kommer nog aldrig göra det heller. Myten kommer troligtvis av att saltet i snuset kan kristallisera sig och se ut som glas.
Det där stämmer ju inte.
När jag tar fram snusen och noggrant studerar den med ett förstoringsglas och god belysning så syns det massor med små gulvita prickar i snusen. Det måste vara glas.
Glas är inte gulvita prickar =)
Sven Hedin
2008-07-03, 19:37
Bakterier i Blekingen och stockar?...berätta Louis...
Jag tror att Louis eventuellt kan ha tagit en lärartjänst i Australien så svarat kan nog dröja. Men vad vet jag?
Vad är det då? Mjältbrandsbakterier? :o
Sven Hedin
2008-07-03, 19:40
Jag kan kolla upp det ifall jag får lite tid på mig. Men jag tror att det kan vara könsvårtor.
Vad är det då? Mjältbrandsbakterier? :o
Livlig fantasi?
Ja, det här är konspirationsforumet.
Frågan måste få ett svar, och svaret kommer inte bli vad vi tror det är.
Inget blir sig likt efter det.
Haha jo jag förstod det. Du har rätt så bra fantasi vad gäller att spinna vidare trots raka svar.
Haha jo jag förstod det. Du har rätt så bra fantasi vad gäller att spinna vidare trots raka svar.
Du är bara förblindad av det gängse sättet att se på saker och lierad med $nu$bo£sjevikerna...
Statens mästrar oss som vanligt. Genom att höja priset pungslås vi, bokstavligen, inte jag personligen då men de flesta andra. Några kommer alltså att sluta snusa pga prisnivån. Resten de som likt mröffan är stadda i kassan och skiter i priset, bokstavligen och bildligt, kommer sakta men säkert att sluta de med för till slut kommer påsen att vara tom. Kanske bara någon enstaka glasbit för känslans skull men i övrigt tom. :|
Jag är ledsen att behöva vara den som berättar detta hemska för er men sånt är det.
Då är det alltså statsterrorism vi snackar om.
Staten tar all snus i beslag innan de sälj och tömmer ut snus ur påsarna. Snuse kostar ändå lika mycket, för att den skall få in sin skatt så länge som möjligt och också kunna hålla målen om folkhälsa...
Inte undrar på att det ibland verkar som om dosorna varit öppnade innan. :mad:
Då är det alltså statsterrorism vi snackar om.
Staten tar all snus i beslag innan de sälj och tömmer ut snus ur påsarna. Snuse kostar ändå lika mycket, för att den skall få in sin skatt så länge som möjligt och också kunna hålla målen om folkhälsa...
Inte undrar på att det ibland verkar som om dosorna varit öppnade innan. :mad:
Och sen tjyvsäljer de den till Usama bin Ladin så att hela hans rövarband av terrorister blir illamående och inte kan spränga några plan eller gasa tunnelbanor. OCH staten får in dubbla skatter. Tror att FRA är involverade och deras ersättning är att de får precis hur många stordatorer som helst. Schhhhh säg inget. De kan höra oss...
Det där med att dosorna har varit öppna. Det är bara för att de ska kunna lägga i en vitlöksklyfta som ligger i dosan en vecka... :tounge: <- vitlökssnus är riktigt äckligt.
sås på slipsen
2008-07-04, 13:28
Snus är mycket billigare på byggvaruhusen. Där köper man storpack i påse.
http://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/kogodsel.jpg
dr fotpall
2009-10-06, 00:03
det där är inte snus. det är ettan.
Snus är mycket billigare på byggvaruhusen. Där köper man storpack i påse.
http://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/kogodsel.jpg
Jag läste det förstås som snusk-konspirationen.
Jag med, men jag är ganska säker på att Mröff stavade topicen fel... :p