handdator

Visa fullständig version : Spirituella saker som händer oss


satsumas
2019-01-05, 22:34
Japp, nu tar vi det från början.
Min högre kraft (någon sorts högre energi, universum) har övertygat mig om sin existens.



Övning: Be om ett tecken, något helt orimligt, så orimligt att när du väl får det, så kan du inte tvivla längre. Det behöver inte vara något stort heller, testa att be om att en knallblå trädgårdstomte plötsligt dyker upp i ditt hem (förutsatt att du inte äger några knallblå tomtar) eller att en chockrosa fjäril fladdrar förbi mitt i vintern. Och var öppen för att svaret kanske inte kommer i den form du tänkt dig.

Önska, tacka, släpp tanken.

Drapåtrissor
2019-01-05, 23:08
Har många exempel på helt osanolika händelser som får mig att tro på en högre beskyddare
Var i Tallin och under rundturen tappade jag mitt boardingkort men en vaksam guid hittade det och återlämnade det
En annan gång i Prag tappade jag bort exet som hade alla adresser till hotellet vi bodde på och visste inte ens namnet på det. Men när jag kliver ned i närmaste station så visst där är hon och står och läser någon tidtabell.
Häromdan när jag satt på tunnelbanan undrade jag varför alla gick av? Men när jag vänder mig om ser jag ensam kvar i vagnen ett värstinggäng som sitter och röker och dom skulle säkert ha plockat mig på allt jag äger om det inte av en tillfällighet varit ett gäng kontrollanter klivit på samtidigt.

Finns många eempel på att vi ibland har en slags skyddsängel som räddar oss ur situationer vi inte själva skule kunna hantera.

Sven Hedin
2019-01-06, 20:36
Vi drog lott om vem som skulle tömma bajslådan i lumpen, och jag vann. Fru Fortuna stod mig som vanligt bi i alla mina önskningar.