handdator

Visa fullständig version : Microsoft support ringer hem till dig

Kickan
2017-02-25, 16:19
Nu har "Microsoft support" ringt hem till mig några morgnar i rad. Den gentile chefssupportingenjören, enl egen uppgift hetandes något i stil med O'<xxx> eller Mac<Xxxxx>, pratandes pigeon-engelska och enl egen uppgift sittandes i USA, har hittat att en av dina datorer besprutar intenettet med felsktiga meddelanden.

:)

I sin godhet fixar Microsoft detta genom att låta en person ur denne chefsingenjörs omfattande och kunniga stab logga in på denna dator, dela skärm med dig, låta dig submitta dina bankkortsuppgifter och adress, och så fixar de allting för dig.
Så professionella indier och nigerianer finns det!

PS det enda jobbiga är att de ringer varje morgon

CodeMAN
2017-02-26, 20:06
Jag blev uppringt för två dagar sen. När han berättade vad som hade hänt med min dator så började jag skratta så högt att han lade på. :D

Kickan
2017-02-26, 21:54
Blir mest rädd/förbannad att fanskapen ringer på min fasta telefon när jag gått till jobbet och mina skolbarn har sovmorgon.
Antingen drar jag ur jacken eller så drillar jag barna i "thank yooo Mr Kananga-Lumumba my internet seems craaaazy".

Sven Hedin
2017-03-13, 19:32
Det finns ett ganska roligt klipp med en kille som låtsas fastna på kroken och sen lurar indiern att sitta kvar i säkert tjugo minuter medans han startar upp sin dator etc etc. :tihihi:

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=1UE_Q1pprEg