handdator

Visa fullständig version : Vilken boendeform har ni och är ni nöjda?

Drapåtrissor
2016-03-01, 07:52
Hade chansen för några år sedan att göra det stora klippet men tackade nej till att köpa loss lägenheten. Så här med facit i hand var det ett korkat beslut med den prisutveckling BR-marknaden har haft. Så bor i hyresrätt en av dom få som finns kvar inom tullarna i Sthlm så är ändå nöjd.

Gullan
2016-03-01, 21:00
Håller precis på att sälja en villa, det är galet jobbigt! Kommer att flytta in i nyproducerad hyresrätt.

Känns väldigt bra att få loss vinsten som kommer att bli ett trevligt tillskott i framtiden när det är slutjobbat och planen är att bo utomlands del av året.

Kickan
2016-03-01, 21:50
Jag bor i bostadsrätt. Innan dess bodde jag också i bostadsrätt. 10 år. Och innan dess i villa.

Bostadsrätt var bra fram till för några veckor sedan när mitt badrum fick vattenläckage och förstörde badrummet under. Sen dess hade jag nog tyckt det vore skönt att bo i hyresrätt faktiskt. Något jag inte gjort sen jag var student.

Nu bor jag som ett källartroll i gästrummet hos en god vän. Kläderna i blåa IKEA-kassar. :(

Christer
2016-03-01, 23:32
Bostadsrätt. Har alltid bott i lägenhet, aldrig i villa och vill inte göra det heller. möjligen om det inte finns några grannar inom 10 km.