Visa fullständig version : Fästingar
Skumberg
2011-08-06, 20:32
Plockat 4 hittills i sommar :blä:
Litet förtydligande: Mångfotade, Ja. Djur, Ja. Vänner, NEJ!
Jag har bara plockat en fästing i sommar, på en katt!
Det var en sådan där liten röd.
Jag tycker det är roligt att plocka fästingar.
Är jag en apa?
Jag HATAR fästingar!!!:mad:
Christer
2011-08-08, 00:41
Jag fick ett fästingbett på semestern. Borrelian lär komma som ett virus i eposten, eller vad man nu säger. :(
Odjur. Jag hatar dem.
Hittills bara fått ta bort en i sommar men svampsäsongen har ju inte tagit någon riktig fart pga. torkan. Tagit en hel del på katten dock trots fästingmedel.
Jag fattar inte... Jag har nog aldrig hittat en fästing på min kropp...
Är det för att de aldrig biter mig? Eller för att jag är för dum för att fatta att alla de där svarta sakgrejer som jag kallar för skägg är egentligen fästingsbajs (som har då hängt kvar, eftersom jag aldrig har plockat dem)?
*kliar sig i huvet*
Jag fattar inte... Jag har nog aldrig hittat en fästing på min kropp...
Är det för att de aldrig biter mig? Eller för att jag är för dum för att fatta att alla de där svarta sakgrejer som jag kallar för skägg är egentligen fästingsbajs (som har då hängt kvar, eftersom jag aldrig har plockat dem)?
*kliar sig i huvet*
Mäh...de gillar ju inte turkar...:dramaqueen:
Jag äter vitlök varje dag, så även mina barn.
Och vi får ALDRIG fästingar. :pippi:
Jag äter vitlök varje dag, så även mina barn.
Och vi får ALDRIG fästingar. :pippi:
Finns det några på Västkusten? Jag äter också vitlök varje dag men inte hjälper det, de hugger sig fast så fort de har en chans, obehagliga små djur!!
Skumberg
2011-08-09, 20:29
Finns det några på Västkusten?
Nog finns de på Västkusten alltid!!
Om dom bär på smitta är lite osäkert ännu.
Nog finns de på Västkusten alltid!!
Om dom bär på smitta är lite osäkert ännu.
Hörde iofs att TBE smugit sig neråt i landet, vi är vaccinerade men jag är rädd för Borrelia, den verkar så lömsk. Har man tur syns det ju om man fått det men så är det tydligen inte alltid.
Borrelia har både jag och ett par av barnen fått men vi fick tydligt symptom (röd, rund fläck) så vi kunde få antibiotika direkt, tydligen får man inte jämt den röda ringen och då kan man bli väldigt sjuk.
Obehagliga små varelser, mitt tips är att ta TBE-vaccin för den sjukdomen vill man inte ha. :(
Finns det några på Västkusten? Jag äter också vitlök varje dag men inte hjälper det, de hugger sig fast så fort de har en chans, obehagliga små djur!!
Ve o fasa. Jag trodde benhårt på vitlöken.
Kan ju bara betyda att vi smakar för läbbigt för dem. Djäkla kräsna små äckel:tunga:
Hittade en liten jävel i morse som bitit sig fast i ljumsken. Tog bort den med pincett och mosade den! :mad:
Hittade en liten jävel i morse som bitit sig fast i ljumsken. Tog bort den med pincett och mosade den! :mad:
Då måste du ha exponerat "ljumsken" för naturen, i liggande ställning?
Då måste du ha exponerat "ljumsken" för naturen, i liggande ställning?
:evilgrin39: Så kan man tänka.
Jag hade en fästing på pungen en gång, det kliande något hiskeligt kan jag upplysa om....