handdator

Visa fullständig version : Nu är botten nådd

Torsten
2009-12-11, 18:32
Hörde att vid vårt vanliga julbord i morgon så sparas det in med musiken. Så nu stannar jag hemma i protest. Vafan är ett julbord utan äkta julmusik som höjer stämningen? Ungefär som vilken jävla buffe som helst typ. Det går utför med kulturen tyvärr. :(

Christer
2009-12-11, 18:35
Hmm, jag skulle se det som en välsignelse att slippa musiken! Det räcker ju med fem minuter inne på Åhléns så blir man ju knäpp av allt bjällerklang! :unsure:

Torsten
2009-12-11, 19:09
Hmm, jag skulle se det som en välsignelse att slippa musiken! Det räcker ju med fem minuter inne på Åhléns så blir man ju knäpp av allt bjällerklang! :unsure: Äh vad blir ett julbord utan julmusik? Ungefär som att käka på McDonald typ. Jul är fan mer än att slafsa i sig gratis mat. :(

Evert
2009-12-11, 22:29
Hmm, jag skulle se det som en välsignelse att slippa musiken! Det räcker ju med fem minuter inne på Åhléns så blir man ju knäpp av allt bjällerklang! :unsure:
Ja, bevare mig! Ett år var vi på ett julbord där Wallmans (från Wallmans salonger) uppträdde. Fy för helvete sånt skit! :cry:

Christer
2009-12-12, 00:09
Wallmans är annorlunda, det är ju riktig underhållning det! Då skulle jag också ha blivit sur om musiken togs bort.

Gunnar Brogren
2009-12-12, 13:13
Jag brukar använda en mycket bra julskiva som införskaffades för några år sedan när Ginza sålde ut alla sina LP-skivor. Hermann Prey sjunger tyska julsånger, skivan kom ut tidigt 1970-tal. Kan inte bli bättre!!!

Mröff
2009-12-12, 14:16
Jag har en cd med en brasa och julmusik i bakgrunden.
Mycket stämningsfullt.

Sven Hedin
2018-12-26, 01:36
Hörde att vid vårt vanliga julbord i morgon så sparas det in med musiken. Så nu stannar jag hemma i protest. Vafan är ett julbord utan äkta julmusik som höjer stämningen? Ungefär som vilken jävla buffe som helst typ. Det går utför med kulturen tyvärr. :(

Men vadå, brukade ni ha livband och grejor eller? Eftersom man såg stora sparade summor i att slopa musiken alltså?