handdator

Visa fullständig version : Händelser som gör mig upprörd

Gunnar Brogren
2009-11-30, 18:49
Jag blir fullkomligt skogstokig på alla dessa administratörer som har inflytande över den akademiska vardagen. Skall man inte lämna deltagarförteckningar för det senaste toalettbesöket så måste man lämna in kvitton på kissankor. Samtidigt ägnar sig dessa ekonomiadministratörer (alla anställda på livstid och betalade i tandguld) åt att förstöra ens vardag med diverse intressanta pålagor. Vår chilenska högskoledirektör har just bestämt att alla AKADEMIKER SKALL SKATTSKRIVAS för att man kan inte annars kontrollera varenda sekund av deras liv. Han är en mycket, mycket liten människa, utan insikt eller ens intelligens. Men han har arbetat på Riksrevisionsverket vilket borgar för kvalitet, undrar varför han inte fick stanna kvar. :ass::ass::ass::ass::ass::ass::ass::ass::ass::ass:

Mröff
2009-11-30, 20:17
Under min tid vid akademin var jag mest irriterad på att jag själv fick syssla med administration, istället för betydligt viktigare sysslor.:rant::rant::rant::rant::rant::rant::rant: :rant::rant::rant:

Gunnar Brogren
2009-11-30, 21:00
Även detta är en effekt av övernitiska administratörer. Det är ett sätt att kontrollera att du inte gör det du bör göra. Istället skall du räkna HÅS och HÅP för att en budget Kalle Anka-pengar skall gå ihop. Det enda jag har att säga är att det blev lite drag i den franska revolutionen under Robespierre. Chop, chop, chop. Det lustiga är att min vardag skall styras av en bunt plattnackade ekonomichefer, högskoledirektörer och rektorer (från ämnet praktisk kunskap!?). Tvi vale!!!

Christer
2009-12-01, 00:09
Oj, vaknat på fel sida idag? :unsure:

Intressant trådstart i Hus och hem. Reeeespekt.

Svimfärdig
2009-12-01, 02:07
Jag upprörs av upprörande trådstarter i fel underforum! DET ÄR NÅT ATT TA UPP MED REGERINGEN FÖR BÖVELEN! :tunga::tunga::tunga: VI KAN ICKE, JAG SAAA ICKE, ACCEPTERA DETTA I SVERIGE ANNO 2009! Skamligt!

Mröff
2009-12-01, 10:39
Gunnar Brogren tycks tro att arbetet är hans hem...:cooter::cooter::cooter::cooter::cooter:

Kickan
2009-12-01, 14:10
Hans arbete ligger förmodligen i ett hus :rolleyes:

Gunnar Brogren
2009-12-01, 15:39
Vad då? Får man inte posta ämnen i vilken tråd man vill. Dessutom är människor som är uppriktigt intresserade av heminredning ganska suspekta typer. Jag anser att diskussioner om högskoledirektörer passar utmärkt mellan lattefärgade fondväggar och klinkers. Dessutom bör ni ha insett att jag var i affekt och därmed inte kunde välja forum, det var ett heligt raseri som fick mig att välja just hus och hem.

Mröff
2009-12-01, 15:57
Det är en hård stämning här på Obsklassen. Att du postade i fel forum kommer förfölja dig under hela din tid här.

Du är redan klassificerad som smått debil. I och för sig kan det ibland ses som en merit, istället för en belastning. Ungefär som att anställa en finansminister som körde i matte. Någon kanske ger dig en andra chans, men då skall du vara sosse eller ha ovanligt tur.

Kickan
2009-12-01, 17:48
Nä det kan inte bokas många uppkomna omkostnader på rätt konto och kostnadsslag där inte.... :ledsen:

Gunnar Brogren
2009-12-01, 22:53
Jag tror på frihet, och att man inte behöver styras av sådana petitesser som fel forum. Jag hävdar bestämt, i nyliberal anda, att jag får posta var jag vill.

Kickan
2009-12-02, 14:01
Du har rätt, och i sann nyliberal anda får du också ta konsekvenserna av det. :p

Mröff
2009-12-02, 14:50
Ja, vad är Gunnar Brogrens market value nu? Hur ligger det till med hans accountability?

Kickan
2009-12-02, 15:12
Snart vill ingen ha hans inlägg, ens i rätt forum :no:

Mröff
2009-12-02, 20:07

Och då kommer kineserna och köper upp honom.

Gullan
2009-12-05, 10:44
Som topping på den här tårtan visar det sig att den som är moderator i detta forum tillhör den grupp som bespottas i startinlägget! Muahahahahahaha! :devil:

Så, i sann akademiadministratörsanda får ni göra grovjobbet själva. :sneaky:

/moderator

Christer
2009-12-10, 12:20
Jag gillar Gunnars inlägg. :rolleyes:

Gunnar Brogren
2009-12-18, 00:12
Så här känns det att arbeta inom högskolan! Allsköns plattnackar som bestämmer att forskning det är konstiga saker det. Bättre att alla dyrkar den allsmäktige rektorn

Ku7t1iSpViw&NR=1&feature=fvwp

Christer
2009-12-18, 00:13
Titeln "Rektor" kanske kan bytas ut mot "Den store ledaren" eller nåt. :unsure:

Gunnar Brogren
2009-12-18, 21:06
Titeln "Rektor" kanske kan bytas ut mot "Den store ledaren" eller nåt. :unsure:

Rektor hyllar framgångarna!!!

YpmAvMBwrKk

Gunnar Brogren
2009-12-18, 21:08
Den här brukar högskolans egen Duce sjunga på morgonsamlingen!

gTUqa7WDU-0

Christer
2009-12-18, 23:04
Är du fortfarande sur på vederbörande? :unsure:

Gunnar Brogren
2009-12-19, 14:55
Är du fortfarande sur på vederbörande? :unsure:

Hoppas mest att fanstyget får någon smärtsam och obotlig sjukdom, dock ej dödlig. Har funderat på spetälska ett tag.

Christer
2010-01-03, 20:47
Nåå, hur har det gått; har han fått nageltrång, förstoppning eller mjäll än? :unsure:

Jag ser fram emot en liten rapport när du har återvänt till jobbet