Visa fullständig version : Hur mycket arvegods har du i ditt hem?
Och kanske rent av något att visa upp i antikhörnan? Själv har jag inget som ens är värt att nämna eftersom jag växt upp i ett arbetarhem utan karljohansoffor dyrbar konst eller liknande annan sådan borgarbrackarskit i hemmet. Vad är det käraste/dyraste i ditt hem förutom maken/makan? :innocent:
skumrask
2009-11-28, 19:04
Jag har en sommarstuga full av femtiotalsmöbler, det är väl i princip det. Klassiska arbetargrejer som har blivit chic.
Christer
2009-11-29, 19:47
Jag har en del trevliga prylar som hantverkskunniga släktingar lämnat efter sig. Inga dyrbarheter i ekonomiska termer, men ack så fint att titta på. :)
Jag har inte någonting mer än några minnessaker efter farmor och mormor. Inga arvegods direkt utan gåvor medan dom fortfarande levde. OM det blir något efter pappa vet jag ännu inte.
Själv har jag en målning på en bajsande älg av Bruno Liljefors ovanför soffan i finrummet.
Pomperipossa
2009-12-01, 00:04
En silverbricka, några finare glas och lite smycken. Vad heter de där guldsmyckena med röda stenar, klassisk tantdesign? Har för mig att det kallas något specifikt. Ett sådant set har jag bland annat. Det enda som används är gammelmormors armband i vitt guld.
Svimfärdig
2009-12-01, 02:11
Ärvt en påse kattbajs och kattkisskluttar i en påse som står i hallen. :unsure: Vafan hände liksom? Det står även en påse hushållsavfall jag ärvde av mig själv. Ganska generöst med tanke på att jag lever än. Blir lite såna där arvegods titt som tätt. Man ska njuta av dom medan man kan, så slipper andra. Det känns logiskt eller hur? Visst då? Viiiisst??? :unsure:
Gunnar Brogren
2009-12-01, 15:47
En av mina käraste ägodel är ett fotografi av kung Gustaf VI Adolf i silverfärgad originalram. Det pryder mitt vardagsrum och binder samman alla inredningsdetaljer. Jag har också ett Primuskök från 1950-talets början i vardagsrummet, bredvid en låda som innehållit Persil.
Sven Hedin
2009-12-01, 22:09
En av mina käraste ägodel är ett fotografi av kung Gustaf VI Adolf i silverfärgad originalram. Det pryder mitt vardagsrum och binder samman alla inredningsdetaljer. Jag har också ett Primuskök från 1950-talets början i vardagsrummet, bredvid en låda som innehållit Persil.
Mycket imponerande. :yes:
Christer
2009-12-01, 22:33
Mycket imponerande. :yes:
Instämmer! Vi emotser ett par bilder. :yes:
Gunnar Brogren
2009-12-01, 23:01
Har ännu inte berättat om min boxervalp i keramik.
Christer
2009-12-02, 00:24
Asbizzart. :yes:
En sån har jag också, fast det är nog inte keramik och den är inte gammal men söt är den. :)
Sven Hedin
2010-01-12, 10:47
Jag har inventerat mina grejor nu på morgonen och det fanns massvis med arvegods. Allt från större möbler till mindre saker som knappt syns. Men favoriterna är nog två tavlor och en stor bok från DDR.