Visa fullständig version : Snart är den förbannade julen här igen
Själv hatar jag den och alla krav som följer med varje år. Träffa släktingar man hatar och ruinera sig på julklappar. Och som vanligt blir man på lyran och gör bort sig när man blir bortbjuden. Tror snart jag gör som en del och smiter iväg till Thailand över jul och nyår. Men här inne älskar väl alla julstress tindrande barnaögon och magra plånböcker långt in på nästa år eller? :innocent:
Christer
2009-11-03, 20:43
Neeej, julen är trevlig! Det har gått i faser hittills i livet, men just nu gillar jag julen. Det är trevlig och mysig stämning vart man än går. :)
Jag gillar julen nuförtiden, när JAG får bestämma hur den ska firas.
Då kan det bli riktigt mysigt med god mat, ljus, brasa, julgran och julklappar.
Har iofs inget alls emot att fira julen utomlands heller, har firat massor med jular på varmare breddgrader, det är också mysigt. :)
Jul? Vad är det? :unsure:
Jag har inte firat jul på säkert tio år. Ingen stress, inga måsten, inget julpynt och ingen julmat som ska handlas och tillredas. SÅ skönt att slippa. Dessvärre fattar inte min mamma att jag inte alls vill så hon bjuder alltid upp oss dit och jag (och mina söner) brukar åka upp (mest för att slippa tjatet) men det blir lugnt och stillsamt och väldigt lite julfirande.
Christer
2009-11-03, 23:12
Jul? Vad är det? :unsure:
Jag har inte firat jul på säkert tio år. Ingen stress, inga måsten, inget julpynt och ingen julmat som ska handlas och tillredas. SÅ skönt att slippa. Dessvärre fattar inte min mamma att jag inte alls vill så hon bjuder alltid upp oss dit och jag (och mina söner) brukar åka upp (mest för att slippa tjatet) men det blir lugnt och stillsamt och väldigt lite julfirande.
Men....men, kommer tomten till dig om du inte har pyntat och så? :unsure:
Men....men, kommer tomten till dig om du inte har pyntat och så? :unsure:
Tomten är portförbjuden hemma hos mig, vi har varit osams i många år. :p
Jag ska åka till burklandet för att fira nyår. Senast när jag var där (för tre år sen) så fanns inte Fejsbok, och nu när jag har konnektat med massor av mina gamla vänner så kommer jag att träffa dem.
Jag har ännu inte köpt några presenter, men det löser sig. :rolleyes:
Jag har nu druckit 4 stycken 1.5 liters julmust. Dessutom har jag ätit en lussebulle.
Jag har nu druckit 4 stycken 1.5 liters julmust. Dessutom har jag ätit en lussebulle.När jag ett tag jobbade på pripps i Bromma innan dom flyttade var det rutin att märka om gammal påskmust och sälja som julmust. Men det man inte vet lider man inte av.:cool:
Jag har nu druckit 4 stycken 1.5 liters julmust. Dessutom har jag ätit en lussebulle.
What! Lussebulle! Redan! Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusk!
De har börjat med lussebulle på 7/11...blev bjuden...kunde inte säga nej.
Christer
2009-11-05, 22:18
Hmmm, det börjar bli dags att uppsöka sin lokala leverantör av bullar, hör jag! :)
Av princip så avnjuter jag varken glögg, julmust eller lussekatter före första advent.
Av princip så avnjuter jag varken glögg, julmust eller lussekatter före första advent.
Lussekattspremiären och tillika pepparkakspremiären brukar begås framför TV:n och Luciamorgon. Fast jag tycker att de senaste massa åren har programmet varit skitkass. Känns som att alla ska vara med och sångerna är framkrystade... tror att förra året var det sambainfluerade luciasånger med någon portugisks brutta. ;crazy;
Inte desto mindre, en tradition är en tradition. :)
Kan tillägga att pepparkakorna är mina egna, lite större med kristyr på, Självfallet egensatt deg. :proud: