handdator

Visa fullständig version : Årets fredspristagare

Ulvena
2009-10-09, 15:06
Ja, idag fick vi reda på att Barack Obama får Nobels fredspris, något förvånande måste jag säga.

Jag gillar Obama, jag tror han är bra för världen, han har visioner, han törs säga emot Israel (bara det är egentligen värt nobelpriset :D). Han har ju inte suttit som president ens ett år så han har väl egentligen inte åstadkommit så mycket förutom att ett visst hopp har väckts världen över om att den ska kunna bli lite bättre, något hans företrädare inte direkt lyckades med men Nobels Fredspris?!

Synpunkter?

sås på slipsen
2009-10-09, 16:28
Otroligt. han har tammefan inte gjort någonting ännu.
Kanske har han fått priset för att han inte tryckt på någon knapp än?

Fast.....vem skulle annars fått det? :unsure:

Mröff
2009-10-09, 18:10
Jag tycker det är konstigt. Håller med sås.

Gullan
2009-10-09, 18:29
Hur löd motiveringen? :unsure:

Christer
2009-10-09, 18:36
Det finns säkert en bra motivering, men någon som uträttat lite mer måste väl ändå finnas? :unsure:

Fortune
2009-10-09, 19:53
Hur löd motiveringen? :unsure:
– Obama får fredspris för sina utomordentliga insatser för att stärka demokratin och de nationella samarbetet. Han har som president skapat ett nytt klimat i internationell diplomati, där dialog och förhandlingar är att föredra, sa Nobelkommitténs ordförande Thorbjørn Jagland, när han meddelade vinnaren av årets pris.

Christer
2009-10-09, 20:21
– Obama får fredspris för sina utomordentliga insatser för att stärka demokratin och de nationella samarbetet. Han har som president skapat ett nytt klimat i internationell diplomati, där dialog och förhandlingar är att föredra, sa Nobelkommitténs ordförande Thorbjørn Jagland, när han meddelade vinnaren av årets pris.
Det där passar ju in på mig också! :)

Evert
2009-10-09, 20:31
Jag tycker att jag borde ha fredspriset. Jag har inte bråkat med Fortune eller Christer på flera dagar :)

Fortune
2009-10-09, 21:39
Jag tycker att jag borde ha fredspriset. Jag har inte bråkat med Fortune eller Christer på flera dagar :)
Jag tror men jag bara tror, att det krävs ungefär ett år för att man ens ska bli påtänkt, faktiskt. :rolleyes:

Svimfärdig
2009-10-10, 00:10
Som sås och Mufflan sa.