Visa fullständig version : Näshårsklippningsmaskiner
Christer
2009-07-06, 16:34
Är det någon som har provat en näshårsklippningsmaskin? Sådana fanns på numera saligt insomnade butiken World Import förr i världen (något slags föregångare till och sedermera uppköpt av Teknikmagasinet) och jag undrade alltid om folk verkligen köpte och använde dylika tortyrredskap.
Någon som har provat? :unsure:
Här är en variant "för innerfickan":
http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/360505.jpg (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.teknikmagasinet.se %2Fprod%2Fstor_bild%2F360505.jpg)
Sven Hedin
2009-07-06, 18:35
En gång så var jag inne i en affär tillsammans med en kompis som skulle köpa en nästrimmer i julklapp till sig själv. Där frågade expediten vilken sort det var tal om, och efter en stunds funderande så svarade min kompis Tja...till en vanlig näsa....
Själv har jag prövat en gång och då sa det bara thudd och så fastnade skiten. Jag lovar att paniken kom krypande.
sås på slipsen
2009-07-06, 19:21
Jag fick en i present.
En bra en från Panasonic.
Men alltså, det funkar inte.
Det kittlas för mycket. :(
Jag har hört att det ska vara farligt att klippa näshåren. De ska tydligen kunna börja växa inåt...Jag har förresten en kompis som hade ett hårstrå som började växa inåt i sketkiken, han fick opereras och kunde inte sitta på nästan en vecka.
jag klarar mig fan inte utan...
fick näsan sönderslagen när jag var 16-17 och sen dess så är de lite konstigt därinne..
fick en billig variant med rundad topp som faktiskt fungerer dejelit
det var säkert en clas ohlson grunka för 29:- men den funkar och det blir kalasbra därinne...:kaffe:
Christer
2009-07-07, 21:17
Intressant! :yes:
Jag har alltid funderat på vilka som egentligen nyttjar dylika mojänger och om det inte gör hemskt ont. Jag ska nog inte investera i någon just nu iallafall.
Min man fick en i present av mig en gång (:rolleyes:), han använder den faktiskt.
Christer
2009-07-07, 21:23
Min man fick en i present av mig en gång (:rolleyes:), han använder den faktiskt.
Ahaa! Men kvinnor då, som gillar att raka en massa kroppsbehåring här och där - använder inte ni näshårsklippningsmaskiner?
Vi har inte näshår!!!:nono:
Christer
2009-07-07, 21:25
Vi har inte näshår!!!:nono:
Åhhåååå! :unsure:
Christer
2009-07-07, 21:29
Hmm, ni har inte tarmludd heller, va? Eller flimmerhår? :unsure:
Hmm, ni har inte tarmludd heller, va? Eller flimmerhår? :unsure:
Fast sånt är ju svårt att klippa, det syns ju inte heller så därför är nödvändigheten att ta bort dem inte så viktig men jag misstänker dessvärre att mina flimmerhår mår lite kasst, kanske tarmluddet också efter min Turkietresa.:(
Christer
2009-07-07, 21:40
Fast sånt är ju svårt att klippa, det syns ju inte heller så därför är nödvändigheten att ta bort dem inte så viktig men jag misstänker dessvärre att mina flimmerhår mår lite kasst, kanske tarmluddet också efter min Turkietresa.:(
Tja, hänger något av nämnda hår ut så kan det kanske vara läge att klippa. :hmm:
Kan man inte klippa näshåren med sax.
Öronhår är också vanligt hos er gamla män.
Även ögonbrynen verkar bli större, liksom öronen.
sås på slipsen
2009-07-07, 22:21
Jag rycker med pincett. Det är lite framför-tv-göra för mig.
Jag vill ju ha en slät yta, ingen jävla stubb i öron och näsa...:)
Näshår ska få växa och frodas fritt, de fyller en viktig funtion och finns där för att man ska slippa att få in småpartiklar näsan.
Christer
2009-07-07, 22:26
Jag rycker med pincett. Det är lite framför-tv-göra för mig.
Jag vill ju ha en slät yta, ingen jävla stubb i öron och näsa...:)
Då kan du ju göra det framför TV-Shop, så kan du synka själva rycket med när TV-kocken skivar en gurka med en superkniv.
Det blir säkert rätt effektfullt att höra suset av beundran och applåderna från TV-publiken samtidigt som du rycker näshåren. :)
sås på slipsen
2009-07-07, 22:35
Då kan du ju göra det framför TV-Shop, så kan du synka själva rycket med när TV-kocken skivar en gurka med en superkniv.
Det blir säkert rätt effektfullt att höra suset av beundran och applåderna från TV-publiken samtidigt som du rycker näshåren. :)
Jag ska prova det så snart som möjligt!
Jag ryckte till allsången idag så nu finns det inte mycket kvar. :skamsen:
Christer
2009-07-07, 22:49
Näshår ska få växa och frodas fritt, de fyller en viktig funtion och finns där för att man ska slippa att få in småpartiklar näsan.
Jag håller helt med. Men jag tilltalas ändå av tanken på att ha en näshårsklippningsmaskin i bröstfickan på kontoret. Bara för sakens skull.
Jag håller helt med. Men jag tilltalas ändå av tanken på att ha en näshårsklippningsmaskin i bröstfickan på kontoret. Bara för sakens skull.
KÖP!
Ha en penisring runt handleden också.
KÖP!
Annars funkar penisringarna att tugga på också. Bara ett lite tips.
Läste det på ett annat stäle på nätet att deras lilla dotter hade smitit in i sovrummet, öppnat sängbordslådan och stoppat pappas fina ring i munnen. :D
Christer
2009-07-07, 23:24
KÖP!
Man får inga allergier av materialet, va? :unsure:
Sen jag såg den där filmen där Arnold Schwarzenegger stoppar upp en mojäng i näsan och får ut en jättelik sond har jag haft fobi för näsklippningsmaskiner :w00t:
Christer
2009-07-07, 23:25
Sen jag såg den där filmen där Arnold Schwarzenegger stoppar upp en mojäng i näsan och får ut en jättelik sond har jag haft fobi för näsklippningsmaskiner :w00t:
Intressant! :yes:
Vart kom sonden ut någonstans?
men hade inte arnold en sån där sond i hjärnan ?
riktigt så hårt behöver du la inte tröcka för att få ut lite hår:rolleyes:
men hade inte arnold en sån där sond i hjärnan ?
riktigt så hårt behöver du la inte tröcka för att få ut lite hår:rolleyes:
Nej då, de sticker allt ut en liten bit utanför näsan. Jag tycker att det är rätt avkopplande att dra lite försiktigt i dom :)
hehe by the way.. den scenen när arnold drar ur den där sonden ur näsan..
haha vi bröt fan ihop när vi såg den.. att dra en biljardkula genom näsborren... så amerikanskt
arnolds face... ljudet av brosk-knak och arnolds österikiska grymtstön.. fick oss att spola tillbaka videon ett antal gånger och vi kved verkligen
skratta så det gjode ont:D
Christer
2009-09-08, 22:14
*slumpbump*
Någon som klippt näshåren sedan sist? Jag har inte det för egen del, däremot ryckte jag ut ett hår från örat häromdagen. Det gjorde ONT. :mad: