handdator

Visa fullständig version : Provskjutningar i Iran.

pippi
2008-07-10, 20:35
Häromdan lekte Iran Allan Ballan och sköt lite robotar hej vilt. Bara för att visa omvärlden att här finns det resurser, kom inte hit och snacka skit med oss.

Kommer detta leda till ännu ett krig tro? Eller är det bara ett litet spel för gallerierna?

Torsten
2008-07-10, 21:03
Det är nog bara en tidsfråga innan kriget brakar loss. Israel har inget annat val tyvärr.

pippi
2008-07-10, 21:31
USA verkar ju inte överförtjusta i Irans spillevinkfasoner dock.
Skulle Iran få för sig att panga runt så skulle ju USA vara där på två röda. Undrar om Iran tycker att det är värt det.

Är lite läskigt detta med kärnvapen.

Kickan
2008-07-10, 21:33
Neeeejjj :crybaby:
Jag skulle ju åka till Iran, ju.
Trodde Bush skulle hålla sig i Irak några år till, så Iran var "safe".

Nu få man väl spana in Irak, då.

CodeMAN
2008-07-10, 21:34
Skulle Iran få för sig att panga runt så skulle ju USA vara där på två röda. Undrar om Iran tycker att det är värt det.
Hade USA inte suttit i skiten så hade de redan varit där. Men nu med facit i hand (Irak) så blir det nog svårt. Dessutom krävs det en skjutglad president, och Bushs tid är snart förbi.

pippi
2008-07-10, 21:40
Men OM Iran skulle börja kärnvapna sig så hade ju lätt USA vart där och bombat bort hela landet. Det tror jag iallafall.

Mröff
2008-07-10, 21:43
Men OM Iran skulle börja kärnvapna sig så hade ju lätt USA vart där och bombat bort hela landet. Det tror jag iallafall.

Som det är nu verkar inte Iran fått igång sina urancentrifugar på ett riktigt bra sätt. De verkar funka mer som en torktumlare, när de bör snurra betydligt snabbare.

Skapar det en bömb eller en nästan klar bomb, lär det bli fart på jänkarna och israelerna.

CodeMAN
2008-07-11, 12:34
I vanliga fall, dvs. om Israel inte hade legat i riskzonen så skulle USA ha det svårt att angripa med tanke på att de redan är upptagna i Irak och Afghanistan.

Israel saknar dock resurser för att hantera ett kärnvapenhot, och den dagen Iran framställer halvfärdigt bombmaterial så måste Israel agera. Jag skulle inte tro att den dagen är nära dock, de saknar både kompetens och resurser. De som bor i Iran idag är bottenskrap på bottenskrapet, folk med tillräckligt mycket resurser har redan flytt landet. De rika har hamnat i USA, mindre rika i Europa, osv.

Däremot styrs Iran av en dåre, en USA- och judehatare, vilket gör honom till ett ännu större hot. Trots att Saddam hade haft samarbete med USA tidigare, och inte uppfattades som ett direkt hot så hindrade detta inte USA från att attackera Irak. Iran utgör dock ett verkligt hot, med provskjutningar och antijudiska uttalanden.

pippi
2008-07-11, 15:43
Nu verkar Iran ha manipulerat bilder med robotuppskjutningarna. Det verkar som dom har lagt till en extra robot, lite på skoj.

Detta känns lite som när man var liten och skröt om vems pappa som var starkast.

Vad håller Iran på med????

Mröff
2008-07-11, 15:53
Jag skulle inte bli förvånad om hälften av dem var tillverkade i papier-mache.

Du är nog på prick i första inlägget med vad det beror på "här finns minsann resurser, kom inte hit och snacka skit med oss".

För någon månader sedan gjorde några från iranska militären ett litet hyss.

De lyckades smyga fram - förmodligen med en uppblåsbar kanot - till ett amerikansk krigsfartyg som låg i Persiska viken och spraymåla Irans flagga på det.

pippi
2008-07-20, 16:41
Nu har jag inte hört något om detta på ett tag. Vad händer?
Nån som vet nåt?

Kristen Etik och Moral
2008-07-20, 17:01
Enligt förståsigpåare i Usa så är den fjärde missilen photoshopad på plats. Enligt Colbert så betyder detta att Iran i DAGSLÄGET besitter möjligheten att Photoshoppa bort hela Israel ifrån kartorna!!!!

Mröff
2008-07-20, 17:21
HEmska tanke...:o

Jag tror den amerikanska utrikesministern skall ock dricka kaffe med den iranska. Det var det senaste jag läste.