handdator

Visa fullständig version : Vem stoppar in kärnor i oliver?

Evert
2009-06-14, 21:26
Jag köpte oliver idag och när jag kom hem visade det sig att någon stoppat in kärnor i dem :mad:

Då passade jag på att läsa det finstilta och jodå, där stod det att oliverna innehåller kärnor. Jag brukar alltid köpa oliver utan kärnor, det är väl en självklarhet. Vad är det för idiot som lägger ned så mycket tid på att stoppa in kärnor i oliverna innan de säljs? :tunga:

Christer
2009-06-14, 21:27
Göran Greider, kanske? :unsure:

Evert
2009-06-14, 21:29
Göran Greider, kanske? :unsure:
Det ante mig :mad:

Nu blir det en insändare till Dalademokraten!

Christer
2009-06-14, 21:30
Jag brukar faktiskt springa på Göran ibland, senast var det på Mackedonken. Han ser minsann ut att vara typen som skulle kunna tänkas roa sig med dylika tilltag. :unsure:

Fortune
2009-06-14, 22:18
Den stora frågan är väl vad det är för idiot som köper och dessutom ÄTER oliver? :blä:

Christer
2009-06-14, 22:20
Den stora frågan är väl vad det är för idiot som köper och dessutom ÄTER oliver? :blä:
Ja det är ju faktiskt en jävligt berättigad fråga. :yes:

Tånagel
2009-06-14, 22:45
när jag för några år sen slutade att röka så fick jag olivnojja
har aldrig ätit det tidigare och de gånger jag smakade så var det bläääää

nu styrde stegen mig till ica hyllan och tre burkar oliver med vitlök och med pimento och en burk med chili

jag kunde faan inte sluta äta det och nu snaskar jag det som godis

oliver med kärnor är oftast jävligt goda om man låter bli att äta kärnorna :rolleyes:
sitter man på en balkong kan man sula iväg dem på folk och få sig ett litet fniss...

kalamata oliver är nam nam

Evert
2009-06-15, 06:06
Det är gott. Du kan ha det i t.ex. pastasallad och du kan göra paj med fetaost och svarta oliver i :yes:

Fortune
2009-06-15, 06:38
Det är gott. Du kan ha det i t.ex. pastasallad och du kan göra paj med fetaost och svarta oliver i :yes:
Varför skulle jag göra en paj med fetaost? Fetaost är inte gott det heller och oliver är vidrigt. Det smakar salt och har en väldigt underlig konsistens.

Ulvena
2009-06-15, 09:43

Jag tycker det är underligare att man vill ha svarta oliver utan kärnor. :unsure:

De urkärnade smakar ju ingenting.

Tånagel
2009-06-15, 16:07
njee faan feta ost är inte gott..smaklös torkat kubsnor
som har vuxit i näsborrarna på några tjocka grekiska matronor:unsure:

sås på slipsen
2009-06-15, 16:36

Det där var det mest träffsäkra jag någon gång läst på internet.
Du glömde att den lagras tre månader under innersulan på grekiska beväringar, som patrullerar den turkiska gränsen under sommaren innan den skrapas ihop och trycks samman till kuber. Det är också där den hemliga ingrediensen tillsätts, nämligen det man skrapar fram under tånaglarna på dem.

Ulvena
2009-06-15, 16:46
Men, vad köper ni för konstig Feta-ost? Man ska naturligtvis köpa den äkta från Grekland eller Turkiet och så smular man ner den i sallad eller gör en god kall sås med smulad feta och youghurt. *
Fetaost och svarta oliver (med kärna) är ju hur gott som helst. :yes:

* Då menar jag inte nån Arla youghurt utan helst den Turkiska man köper på plastburk.

Fortune
2009-06-15, 19:40

Det där var det mest träffsäkra jag någon gång läst på internet.
Du glömde att den lagras tre månader under innersulan på grekiska beväringar, som patrullerar den turkiska gränsen under sommaren innan den skrapas ihop och trycks samman till kuber. Det är också där den hemliga ingrediensen tillsätts, nämligen det man skrapar fram under tånaglarna på dem.

NU förstår jag varför fetaost är så äckligt. :cool:

Evert
2009-06-15, 20:18
Jag tycker det är underligare att man vill ha svarta oliver utan kärnor. :unsure:

Det känns ju jäkligt onödigt att någon stoppar in kärnor i oliverna om man ändå ska plocka ut dem när man äter dem :mad:

Mröff
2009-06-15, 20:25
Det här är nästan ett område för "Fråga doktorn..."

Eller snarare vilken sjukdom frågan är ett symptom på.

/dr mröff dengroth.

Evert
2009-06-15, 20:36
Det här är nästan ett område för "Fråga doktorn..."

Eller snarare vilken sjukdom frågan är ett symptom på.

/dr mröff dengroth.
Vadå! Jag tycker det är en mycket relevant fråga. Jag känner mig lurad som konsument :unsure:

Christer
2009-06-15, 22:12
Har vi kunnat avföra Göran Greider ur utredningen? :unsure:

sås på slipsen
2009-06-15, 22:13
Evert är en sån där som tar på sig tupén innan han går till frisören och klagar på att luggen är för lång. :yes:

Fortune
2009-06-15, 22:44
Evert är en sån där som tar på sig tupén innan han går till frisören och klagar på att luggen är för lång. :yes:
Här är han precis på väg till frisören:

http://i10.photobucket.com/albums/a132/Nette40/1544538copy.jpg

Evert
2009-06-16, 06:28
Här är han precis på väg till frisören:

http://i10.photobucket.com/albums/a132/Nette40/1544538copy.jpg
:arg:

Sven Hedin
2025-06-08, 16:34
Jag minns en gammal tråd där TH undrade om folk på forumet brukade stoppa upp saker i sina rövar.