handdator

Visa fullständig version : Bara jag som tycker att det var bättre förr?

Torsten
2009-05-30, 09:59
Kommer någon numera i närheten Abbas ljuva sound? Eller ens når upp till fotknölarna på den underbara Marienne Faithfulls alster? Fan nu har jag nog snöat in mig rejält men visst var det bättre förr?

Vänlige Viktor
2009-05-30, 11:59
Kommer någon numera i närheten Abbas ljuva sound? Eller ens når upp till fotknölarna på den underbara Marienne Faithfulls alster? Fan nu har jag nog snöat in mig rejält men visst var det bättre förr?

Allt var bättre förr!
Så det så.

Droidlife
2009-05-30, 15:01
Your emotions are obsolete.
Bow down!

ePVS9o9MhQA&feature=channel_page

Torsten
2009-05-30, 15:09
Bow down!

ePVS9o9MhQA&feature=channel_pageFan tryckte på replay fem ggr innan jag förstod att du drev med mig.:mad:

Droidlife
2009-05-30, 15:28
Jag förmodar att ca tio år utgör denna väldiga chasm emellan våra respektive smaker. Jag är född sjuttio och är tokig i allt som har med robotar att göra. Du har nog ett decennie på mig skulle jag tro, och har dina musikaliska och kulturella rötter i en mer analog tradition. Dock tycker jag att det är lite förstockat att låta ens nostalgiska känslor förblinda en så att man inte ser den utveckling som alltjämt sker, i alla musikali9ska genrer.
Du kanske gillar rock, eller pop? Sänd ut känselspröten i den konterporära kulturosfären så kanske du hittar guldkorn framförda av aktuella artister som delar dina preferenser men har fört de gamla representanternas uttrycksformer vidare så att de blir aktuella i vår samtid?

Mröff
2009-05-30, 16:50
Vissa saker var bättre förr. Men nog är Robyn bättre nu än då.

4LEtrqv73cg

Droidlife
2009-05-30, 16:59
Ja den tösen har verkligen utvecklats till sin fördel. Från pinsam whigger till världsstjärna.

Torsten
2009-05-30, 17:06
Vissa saker var bättre förr. Men nog är Robyn bättre nu än då.

4LEtrqv73cgJa Robyn har klass. Redan när sonen gick i samma skola brukade hon ge ett smakprov vid större arrangemang.:kaffe:

Droidlife
2009-05-30, 17:09
Ja Robyn har klass. Redan när sonen gick i samma skola brukade hon ge ett smakprov vid större arrangemang.:kaffe:

Så jag hade rätt i min teori om att du är en sur gammal rynkig raggargubbe på 50+ med sunkig skinnväst och "hederlig rock and roll" som enda referenspunkter kulturellt!

Torsten
2009-05-30, 17:45
Så jag hade rätt i min teori om att du är en sur gammal rynkig raggargubbe på 50+ med sunkig skinnväst och "hederlig rock and roll" som enda referenspunkter kulturellt!Ja allt utom åldern och musiksmak stämmer tyvärr.:kaffe:

Droidlife
2009-05-30, 17:47
Skinnväst?
Man thats sad...

Torsten
2009-05-30, 17:57
Skinnväst?
Man thats sad...OK där fick du till det. Men allvarligt varför valde du just obsklassen att häcka tillfälligt på?:kaffe:

Droidlife
2009-05-30, 18:12
OK där fick du till det. Men allvarligt varför valde du just obsklassen att häcka tillfälligt på?:kaffe:

Jag blev bannad ifrån FB tillfälligt. Jag brukade alltid sitta och klicka på nya inlägg där när jag var framför datorn och nu hade jag helt plötsligt inte den möjligheten, så jag kom att tänka på Obsklassen. Jag har varit här förr under namnet "KristenEtikOchMoral" men gled bort av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Moderskeppet uppdateras inte så ofta precis och på BelowSurface är jag kolera, på grund av en sekretessfadäs från min sida med orsak Xanor, vodka och 20 årig psykopatbrud.

Jag var faktiskt inte ens medveten om att Obsklassen levde och hade hälsan så det var ju en positiv överaskning.

Edit: Jag tycker inte att du är sad. Jag bara sköjar till det lite. Hoppas inte du tog illa upp. :)

Torsten
2009-05-30, 18:16
Jag blev bannad ifrån FB tillfälligt. Jag brukade alltid sitta och klicka på nya inlägg där när jag var framför datorn och nu hade jag helt plötsligt inte den möjligheten, så jag kom att tänka på Obsklassen. Jag har varit här förr under namnet "KristenEtikOchMoral" men gled bort av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Moderskeppet uppdateras inte så ofta precis och på BelowSurface är jag kolera, på grund av en sekretessfadäs från min sida med orsak Xanor, vodka och 20 årig psykopatbrud.

Jag var faktiskt inte ens medveten om att Obsklassen levde och hade hälsan så det var ju en positiv överaskning.

Edit: Jag tycker inte att du är sad. Jag bara sköjar till det lite. Hoppas inte du tog illa upp. :)Ha ha är det du. Ja ränderna går aldrig ur som det heter:D Kul att du hittade tillbaka även om du tycker att vi inte gav dig nog med uppmärksamhet förra gången.-

Ulvena
2009-05-30, 18:20

Edit: Jag tycker inte att du är sad. Jag bara sköjar till det lite. Hoppas inte du tog illa upp. :)

Aha, är det du!
Välkommen tillbaka då, du gör i allafall ditt bästa för att det är roligt att trycka på nya inlägg idag. :D

Droidlife
2009-05-30, 18:28
Ha ha är det du. Ja ränderna går aldrig ur som det heter:D Kul att du hittade tillbaka även om du tycker att vi inte gav dig nog med uppmärksamhet förra gången.-

Äh det är inget fel på detta fina forum. Internetaktiviteter går i perioder för mig. Jag kommer inte ihåg varför jag försvann men det kan mycket väl ha varit på grund av att jag slarvade bort mitt lösenord eller någon sådan banal sak. Jag har varit borta ifrån både MS och BS längre perioder efter att ha slarvat bort sådana uppgifter.

Usch nu låter det som om jag försöker framställa mig som någon slags viktig forumpersonlighet.
Det är jag inte.

Hör ni det! Jag är inte viktig!

Torsten
2009-05-30, 18:37
Äh det är inget fel på detta fina forum. Internetaktiviteter går i perioder för mig. Jag kommer inte ihåg varför jag försvann men det kan mycket väl ha varit på grund av att jag slarvade bort mitt lösenord eller någon sådan banal sak. Jag har varit borta ifrån både MS och BS längre perioder efter att ha slarvat bort sådana uppgifter.

Usch nu låter det som om jag försöker framställa mig som någon slags viktig forumpersonlighet.
Det är jag inte.

Hör ni det! Jag är inte viktig!Nej men visst har du skriftens/talets gåva och kan få vilken ointressant trådstart som helst att framstå som värsta examensuppsattsen.:D

CodeMAN
2009-05-30, 19:33
Bow down!

ePVS9o9MhQA&feature=channel_page
Om vi utgår från den låten så var det nog inte bättre förr...

Annars tycker jag att det är synd att jag inte föddes under 60-talet, och var tonåring under 70-talet. Jag är en sucker för 70-talets musik/kläder/knark/livstil, även om det hade inneburit ett liv utan datorer.

Ulvena
2009-05-30, 19:45
Nåja, jag är född på 60-talet och nej, det var inte bättre förr.

Sven Hedin
2009-05-30, 23:47
Jag är född på 60-talet och ja - det var bättre förr.

Christer
2009-05-31, 23:36
Jag är född på 1990-talet, och allt var bättre förr! :)

sås på slipsen
2009-06-01, 01:08

Det är jag inte.

Hör ni det! Jag är inte viktig!

Jodå. Du är en fin kille i dina bästa år. Klart du är viktig. :kaffe: