handdator

Visa fullständig version : Vad har Jehovas vittnen med min förtappade själ att göra?


Torsten
2009-05-15, 18:36
Det slog aldrig fel utan exakt samma tid på lördagmorgonen ringde det på min ytterdörr. Och precis som vanligt drog jag täcket över min bakfulla skalle och tänkte tyst dra åt helvete. Men efter fem lördagar med samma idiot som ringde på dörren vid exakt samma tid och att jag av princip inte öppnar om jag inte väntar besök damp då lappen från jehovas vittnen ner där dom berättade att dom utan resultat sökt mig och bad mig läsa blablabla. Så nu är jag nog tyvärr evigt förlorad i deras register kan man kanske hoppas. Visst är dom minst sagt påträngande även om dom kanske enligt sig själva bara vill väl. Men fattar dom inte att min megastora skyllt på brevlådan "reklam undanbedes" även gäller dom? Nästa gång dom ringer på ska jag mota bort dom med brandsläckaren.:mad:

Gullan
2009-05-15, 19:33
Annars tror jag att det är effektivt att öppna dörren naken. Beväpna dig med en kamera och föreviga deras miner. :kaffe:

Evert
2009-05-15, 19:58
En jobbarkompis berättade från sin ungdom om hur en av hans kompisar en förmiddag rejält bakfull blev väckt av några vittnen som knackade på hans dörr.

- Ja, hej! Har du funderat något över....
- VAD KOSTAR DET? (på gränsen till skrikande)
- Va?
- VAD KOSTAR DET?
- Men...
- HÄR ÄR 20 KRONOR! (överlämnar en 20-lapp och de går) :kaffe:

Christer
2009-05-15, 22:23
En jobbarkompis berättade från sin ungdom om hur en av hans kompisar en förmiddag rejält bakfull blev väckt av några vittnen som knackade på hans dörr.

- Ja, hej! Har du funderat något över....
- VAD KOSTAR DET? (på gränsen till skrikande)
- Va?
- VAD KOSTAR DET?
- Men...
- HÄR ÄR 20 KRONOR! (överlämnar en 20-lapp och de går) :kaffe:
Jag provade faktiskt detta i min ungdom. Och dessa fromma vittnen kom tillbaka hur många gånger som helst. :no:

Efter att jag öppnat dörren endast iförd kalsonger så upphörde dock besöken. :)

Svimfärdig
2009-05-15, 22:41
En jobbarkompis berättade från sin ungdom om hur en av hans kompisar en förmiddag rejält bakfull blev väckt av några vittnen som knackade på hans dörr.

- Ja, hej! Har du funderat något över....
- VAD KOSTAR DET? (på gränsen till skrikande)
- Va?
- VAD KOSTAR DET?
- Men...
- HÄR ÄR 20 KRONOR! (överlämnar en 20-lapp och de går) :kaffe:
Hahahahaha stor humor!

Christer? Har du gjort? Jag som trodde herrn var timid. :D

Sven Hedin
2009-05-15, 22:43
Nästa gång dom ringer på ska jag mota bort dom med brandsläckaren.:mad:

Har du tur så kommer hon med den utvecklingsstörda pojken och ringer på. :)

Christer
2009-05-15, 23:07
Christer? Har du gjort? Jag som trodde herrn var timid. :D
Jag är en timid herre! Normalt brukade jag inte öppna dörren när de ringde på, men en gång gjorde jag det, och där stod en from kvinna med sin likaledes fromma dotter. Och till slut fick de 20 kronor i utbyte mot en liten bok som jag arkiverade i sopkorgen. Och sedan var det kört.

Likt ett eksem dök de upp med stor regelbundenhet och ville diskutera boken. Men en dag låg jag och sov när de ringde på. Jag raglade upp, iförd kalsonger modell jättestora och slängde upp dörren, sade något extremt opassande och drog igen dörren. Därefter har de - som det heter - icke avhörts. :skamsen:

Jag skäms faktiskt för detta, för oavsett vad man tycker om deras tro så är de jättetrevliga att ha att göra med i andra sammanhang. De är kanon att ha som kollegor (de diskuterar inte sin tro med mindre att man frågar om det), de jobbar hårt och kommer alltid i tid.

Svimfärdig
2009-05-15, 23:15
Jag är en timid herre! Normalt brukade jag inte öppna dörren när de ringde på, men en gång gjorde jag det, och där stod en from kvinna med sin likaledes fromma dotter. Och till slut fick de 20 kronor i utbyte mot en liten bok som jag arkiverade i sopkorgen. Och sedan var det kört.

Likt ett eksem dök de upp med stor regelbundenhet och ville diskutera boken. Men en dag låg jag och sov när de ringde på. Jag raglade upp, iförd kalsonger modell jättestora och slängde upp dörren, sade något extremt opassande och drog igen dörren. Därefter har de - som det heter - icke avhörts. :skamsen:

Jag skäms faktiskt för detta, för oavsett vad man tycker om deras tro så är de jättetrevliga att ha att göra med i andra sammanhang. De är kanon att ha som kollegor (de diskuterar inte sin tro med mindre att man frågar om det), de jobbar hårt och kommer alltid i tid.
Hahahaha jag tycker det är underbart! :D

Fine, folk får tro på det dom vill bara dom inte stör andra med det. Har inga problem med religioner eller skumma, i mitt tycke, övertygelser sålänge man inte prackar på andra skiten.

Christer
2009-05-15, 23:18
Hahahaha jag tycker det är underbart! :D

Fine, folk får tro på det dom vill bara dom inte stör andra med det. Har inga problem med religioner eller skumma, i mitt tycke, övertygelser sålänge man inte prackar på andra skiten.
Samma här. Jag funderar för övrigt på att starta en sexsekt tillsammans med CodeMAN. Inga andra får bli medlemmar. :whistle:

Svimfärdig
2009-05-15, 23:18
Samma här. Jag funderar för övrigt på att starta en sexsekt tillsammans med CodeMAN. Inga andra får bli medlemmar. :whistle:
Ni har mitt OK på att ringa på iaf. :p

Christer
2009-05-15, 23:23
Ni har mitt OK på att ringa på iaf. :p
Absolut inte, då kanske du vill vara med. :)

Svimfärdig
2009-05-15, 23:29
Absolut inte, då kanske du vill vara med. :)
Nejdå, jag lovar att lyssna och nicka bara. Iaf sålänge ni är kvar. ;)

Mröff
2009-05-15, 23:49
Sist de var och hälsade på mig frågade de om jag läst Bibeln. Då svarade jag att jag har så många andra böcker jag måste läsa innan, men att de kunde återkomma om något år.

Då fick jag en liten broschyr, som jag sedan råkade duscha sönder.
Där stor en exakt siffra på hur många som kommer in i himlen.
Tror det rörde sig om 63.124 stycken.

Sven Hedin
2009-05-15, 23:56
Du kunde inte ge dig till tåls utan var promt tvungen att ta med den in i duschen? Tänk om du inte hade haft så bråttom... Då kunde du istället studerat den lugn och ro medans du lufttorkade ihop med en kopp the.

Gullan
2009-05-16, 06:56
Fördelen med vischan är att man slipper vittnesbesök. Det enda knepiga besöket som har sökt sig upp till oss var en tavelförsäljare. Det är alldeles sant.

För väldigt många år sedan kom det två vittnen på besök till en kompis till mig. Jag och kompisen var nog inte mer än 13-14 år men hon kom från en kristen familj med två äldre syskon. Vittnena bjöds in och sedan blev de fast kvar i flera timmar och tvingades att diskutera med unga engagerade kristna (varav några några år senare gick med i Livets Ord...). Tror inte att det fanns med i besöksberäkningen.

Fortune
2009-05-16, 09:16
För några år sen hade jag besök av en internetvän, hon har varit Jehovas vittne och hade inte gått ur församlingen den gången. Det var hon, jag och mina söner som satt på altanen och pratade nrä det ringde på dörren, äldste sonen öppnade och det dröjde en halv evighet innen han kom tillbaks. Det visade sig att det var ett par Jehovas som hade ringt på och sonen, som precis som mamma, är en riktig pratkvarn hade börjat diskutera med dom. Jag minns inte exakt vad dom hade diskuterat men jag vet iaf att sonen till slut talade om att vi just nu satt ute på altanen, ett Jehovas, en ateist och en satanist och diskuterade. Då dunstade dom. :D

Förra sommaren ringde det på dörren och samma son öppnade, han pratade en lång stund men jag orkade inte ens lyssna när jag hörde varifrån besökaren kom. Efter en lång pratstund så gick iaf Jehovasbesöket och sonen berättade att han hade sagt att han inte hade tid men att dom kunde komma tillbaks imorgon på eftermiddagen (vi skulle åka bort mitt på dagen, så han tänkte att han skulle slippa prata med dom nåt mer). När jag var ut till förrådet och hämtade resväskan på förmiddan dagen efter så kom det en kvinna fram och talade om att hon hade varit till mig dagen innan och pratat med en MYCKET trevlig ung man och nu ville hon bara överlämna en liten gåva till honom, ville jag möjligen överräcka den till honom och hälsa från Yvette? Ja, självklart ville jag det. Så jag överlämnade tre böcker från Jehovas till min MYCKET trevlige son och hälsade naturligtvis från Yvette. Inte tusan blev han glad för det. :D

Mröff
2009-05-16, 13:14
Du kunde inte ge dig till tåls utan var promt tvungen att ta med den in i duschen? Tänk om du inte hade haft så bråttom... Då kunde du istället studerat den lugn och ro medans du lufttorkade ihop med en kopp the.

Hmm...jag satte mig faktiskt i lugn och ro och kontemplerade över skriften medan jag bajsade.

Sedan råkade den hamna olyckligt på badrumsgolvet - efter jag hade bedömt att pappret hade för dålig uppsiugningsförmåga för att torka rumpan med - att jag råkade duscha sönder den...:(

CodeMAN
2011-06-11, 18:06
Annars tror jag att det är effektivt att öppna dörren naken. Beväpna dig med en kamera och föreviga deras miner. :kaffe:
Jag får aldrig besök av dessa... vittnen... Varför?


Jag blev förkyld två gånger i vintras, eftersom jag gick omkring naken... Men ingen kom. :mad:

Christer
2011-06-12, 17:26
Jag får aldrig besök av dessa... vittnen... Varför?


Jag blev förkyld två gånger i vintras, eftersom jag gick omkring naken... Men ingen kom. :mad:

Har du månne tre sexor tatuerade i hårbotten? :unsure:

Mröff
2011-06-12, 18:10
Fråga om dom brukar lyssna på Muse.
Det har jag gjort, de hade inte hört dem.

CodeMAN
2011-06-13, 19:28
Har du månne tre sexor tatuerade i hårbotten? :unsure:
Nej, jag har inga sexor runt snoppen... :)

Gullan
2011-07-28, 23:16
Nej, jag har inga sexor runt snoppen... :)

Men du kan säkert göra åttor med snoppen, produktutveckling av helikoptern. :D