Visa fullständig version : Nya pengar
Jaha. Nu har jag sett den nya kronan och på den står det något om landet på andra sidan havet och Finland... Sen är slanten randig på den ena sidan och kungen på den andra. Påminner inte så lite om euro. Håller det på att smyginföras euro och på vilket sätt är finnarna inblandade? Får de kanske betalt? I euro? Tycker att vi borde kunna betala med prinsessan Madelaine så att de kan starta sin egen monarki. Hörde att det finns finnar som vill ha det så.
http://www.affarsvarlden.se/multimedia/archive/00043/enkrona_43964a.jpg
Ja, vad är det med Finland...:o
Jag börjar ana ugglor i mossen. Finlands sak är vår...skall vi börja sno finska euro? Skall finnarna luras göra misstaget att byta en euro mot en krona?
Ja vi byter pengar med Finland. Rakt av. 1 krona mot 1 euro. Skulle kanske fixa sveriges ekonomi! Bra förslag där Mröffan. *gilla*
Kungen ser finsk och kärv ut på nya kronan. Så ser han inte ut på riktigt.
Tror detta är ett sätt för Sverige att återfå Finland.
sås på slipsen
2009-05-14, 07:46
Kungen ser finsk och kärv ut på nya kronan. Så ser han inte ut på riktigt.
Tror detta är ett sätt för Sverige att återfå Finland.
Tvärtom! :scared:
En kupp av finnarna gör att när de 13 Oktober ersätter både Reinfeldt och Kungen med Seppo Mäkele, som är på bilden, är det ingen som kommer att reagera! :cry:
Det är väl skit samma vilka pappskaller som styr Sverige men jag vill fasen inte tvingas prata finska. Det inte ett vackert språk. Ei saa peittää. :skamsen:
Finska är så jäkla svårt språk också...arabiska lär lättare.
Kanske är det finnarna och inte muhammedanerna som Nynassarna skall vara rädda för...:scared: