Visa fullständig version : Är det mycket mobbing och utfrysning på din arbetsplats?
Har du själv blivit drabbad eller någon du känner? Har inte själv blivit drabbad men tyvärr sett andra bli det. Och tyvärr är det oftast arbetsplatser med många kvinnor som leder mobbarligan. Har du känt dig utfryst eller mobbad på någon arbetsplats?:kaffe:
Nix! I byggbranschen är det raka rör som gäller :yes:
Trivseln är hög i byggbranschen och sjukfrånvaron låg. Det finns ingen riktig grogrund för mobbning i byggbranschen med ett undantag. Jargongen kan vara ganska rå och den passar inte alla. Det finns också män av den gamla stammen som inte vill ha kvinnliga chefer och har samarbetsproblem med kvinnor, men de är på väg bort från branschen.
Nope, har aldrig varit utsatt såvitt jag vet. Iof är jag en sån som det bara rinner av. Så länge jag vet vad jag gör så är det inte så jäkla noga vad andra tycker och tänker och vill dom prata så låt dom. :rolleyes:
sås på slipsen
2009-05-09, 00:16
Aldrig. Det skulle jag aldrig tillåta - med risk att hamna utanför själv.
Pomperipossa
2009-05-09, 05:15
Ja, det förekommer. De gånger jag har bevittnat det så säger jag ifrån, får jag höra talas om det har jag pratat med "mobbarna" eller faktiskt gått till chefen - det är sällan den som blir utfryst vågar säga ifrån.
Vad gäller mig själv har jag aldrig märkt av någon mobbing eller utfrysning, så om det förekommit har det inte fungerat.
Jepp, det förekommer. Just nu är det min ytterst labila chef som står för mobbandet. Sen finns det en person som är utfryst, tragiskt men det kommer att bli ändring på det när ny chef tillträder. En mycket komplicerad historia egentligen där allt gjorts helt fel. Den som är utfryst är alkis men nekar självklart till det och chefen anser inte att där finns något problem. Alla andra ser problemet... Jag menar, hur mycket ansvar och hur många rätt och vilken närvaro kan man räkna med om någon med alkoholproblem hålls om ryggen istället för att ställas mot väggen och ges vård?
Sen finns det diverse mindre kontroverser och konflikter som bygger på avundsjuka och pengar och som involverar hel- och halvpsykopater. Det vanliga alltså. :tunga:
Jepp, det förekommer. Just nu är det min ytterst labila chef som står för mobbandet. Sen finns det en person som är utfryst, tragiskt men det kommer att bli ändring på det när ny chef tillträder. En mycket komplicerad historia egentligen där allt gjorts helt fel. Den som är utfryst är alkis men nekar självklart till det och chefen anser inte att där finns något problem. Alla andra ser problemet... Jag menar, hur mycket ansvar och hur många rätt och vilken närvaro kan man räkna med om någon med alkoholproblem hålls om ryggen istället för att ställas mot väggen och ges vård?
Sen finns det diverse mindre kontroverser och konflikter som bygger på avundsjuka och pengar och som involverar hel- och halvpsykopater. Det vanliga alltså. :tunga:Vill inte vara sån men är det anledning att frysa ut någon som råkar ha alkoholproblem? Tycker tvärtom att han/hon behöver stöd och hjälp. Men det är bara vad jag tycker utan närmare insyn förståss.
Vill inte vara sån men är det anledning att frysa ut någon som råkar ha alkoholproblem? Tycker tvärtom att han/hon behöver stöd och hjälp. Men det är bara vad jag tycker utan närmare insyn förståss.
Självklart har du helt rätt men när den ansvariga chefen vägrar inse att där finns ett problem och tillåter att vederbörande inte gör sitt jobb. Jobbet måste därmed göras av någon annan som redan idag har vansinnigt mycket att göra. Dessutom har alkisen ett arbetsledande jobb och förväntas fatta vissa avgörande beslut och bevaka intressen som idag inte görs... Man kan inte förvänta sig att en arbetsgrupp ska omfamna en person som inte gör sitt jobb, sover på möten och arbetar tredagars vecka, 10-14.
Men som sagt. När det blir chefsbyte kommer det att hända saker. Framför allt blir det en annan person som kommer att få det arbetsledande uppdraget och alkisen kommer att släpas iväg för provtagning. Hon knaprar piller också.
Jag har faktiskt varit i kontakt med personalavdelningen och uppmärksammat dem men det verkar inte som att de kan göra något? Vi har en märklig organisation på mitt jobb.
Och tycker du ändå att det är OK att frysa ut en person som behöver hjälp? Att hon "knaprar" piller hur vet du det? Luktar unket om den arbetsplattsen tyvärr.
Sven Hedin
2009-05-09, 07:48
Oh ja, på min arbetsplats så mobbar vi och baktalar friskt. Vi fryser ut folk och försöker på alla sätt få dom att må dåligt eller åtminstone framstå i dålig dager. Senast så hade vi en chef på hyggligt hög nivå som vi lyckades göra livet surt för och innan det så var det en vanlig hårt arbetande kille som inte heller platsade i gemenskapen. Mobbingen, trakasserierna, ränksmideriet, de ibland rent fysiska övergreppen, skitsnacket och skvallret fyller en viktig funktion, och nu är vi som bäst igång med att ta itu med halvidioterna som stod upp för den nu utsparkade fåntratten. :yes:
Edit: Jag tror förresten att han gå arbetslös nu...
Och tycker du ändå att det är OK att frysa ut en person som behöver hjälp? Att hon "knaprar" piller hur vet du det? Luktar unket om den arbetsplattsen tyvärr.
Nej det är inte okej och därför klipper vi nu måttband och räknar ner. Hon kommer att få stöd och vård så snart den nya chefen tillträder. Jag lovar dig att det är frustrerande för alla inblandade. Det är inte bara hon som är alkis som mår dåligt, alla som jobbar med henne mår också dåligt. Det är en omöjlig situation. Jag tror att det skulle bli begripligt hur det blivit som det blivit om jag skrev var och vad också men det gör jag naturligtvis inte.
Något helt absurt i situationen är att vi har en person som kommer att börja snart och som ska ta över arbetsuppgifterna och denna nyanställning har chefen godkänt så helt uppenbart är att chefen FAKTISKT inte är helt okunnig om situationen, men ändå låtsas som att det regnar. Rubbat!
Jo, det här med hur vi känner till missbruket. Färsk fylla luktar, gammelfylla luktar också så ingen inom två meters radie kan missa det. Pillermissbruk kan man se på olika sätt, ett är pupillstorlek. Fix pupill på en millimeter och helt stirrig, tom blick är inte normalt.
Verkar som att det ser ut som på dom flesta arbetsplatser. Sparka nedåt och slicka uppåt är dagens melodi.
Nej det är inte okej och därför klipper vi nu måttband och räknar ner. Hon kommer att få stöd och vård så snart den nya chefen tillträder. Jag lovar dig att det är frustrerande för alla inblandade. Det är inte bara hon som är alkis som mår dåligt, alla som jobbar med henne mår också dåligt. Det är en omöjlig situation. Jag tror att det skulle bli begripligt hur det blivit som det blivit om jag skrev var och vad också men det gör jag naturligtvis inte.
Något helt absurt i situationen är att vi har en person som kommer att börja snart och som ska ta över arbetsuppgifterna och denna nyanställning har chefen godkänt så helt uppenbart är att chefen FAKTISKT inte är helt okunnig om situationen, men ändå låtsas som att det regnar. Rubbat!
Jo, det här med hur vi känner till missbruket. Färsk fylla luktar, gammelfylla luktar också så ingen inom två meters radie kan missa det. Pillermissbruk kan man se på olika sätt, ett är pupillstorlek. Fix pupill på en millimeter och helt stirrig, tom blick är inte normalt.Tycker ändå att det verkar vara ett skitsnackargäng du jobbar med. Kolla pupiller och skitsnacket tar fart. Har ni kollat om hon inte glömt att spola på muggen också?:D
Tycker ändå att det verkar vara ett skitsnackargäng du jobbar med. Kolla pupiller och skitsnacket tar fart. Har ni kollat om hon inte glömt att spola på muggen också?:D
Som jag skrev, kunde jag fylla i en massa kringfakta skulle det förmodligen bli rätt klart och det snackas inte särskilt mycket. Det som snackas är hur man ska lösa akuta jobbrelaterade problem som rör tredje part och som ingen riktigt har mandat att göra förutom alkisen. Det tar rätt mycket tid.
Jag tycker det framgår ganska tydligt vad G menar utan att hon postar mer. Självklart uppstår spänningar kring en person som lassar över sina arbetsuppgifter på andra. Tycker inte att det verkar handla om regelrätt mobbing, tycker mer att det verkar som om nån är lite känslig i frågan här på forumet...
På min arbetsplats är jag faktiskt något av ett mobboffer för första gången i mitt liv. Chefen och några på avdelningen bredvid min har bestämt sig för att jag är obekväm.
Tyvärr får jag bekräfta det som skrevs om kvinnodominerade arbetsplatser; de är kvinnor allihop. De som jobbar med mig på min avdelning och arbetsplatsens män har inga problem med mig, jag gör ett rätt bra jobb.
Så varför är jag obekväm? Jo, jag säger vad jag tycker och kräver att chefen ska hålla sig till gällande arbetslagstiftning.
Praxis här är annars att negativa åsikter om någons arbete luftas bakom personens rygg i stället för att tas upp på ett vänligt sätt. Och, förstås, att man får martyrpoäng ju mer arbetsuppgifter man tar på sig- oavsett om det i praktiken innebär att nån annan får ta över ens egna.
Själv går jag till jobbet för att göra ett bra jobb med det jag anställdes för.
Jag har råkat illa ut i forntiden för att jag sade vad jag tyckte om verksamheten. Konstruktiv kritik var inte välkommen.
Sven Hedin
2009-11-24, 22:26
Jag ville bara tala om att vi har en ny pellejöns som vi mobbar och saboterar för. Han skall vissst föreställa nån sorts chef eller ansvarig. Det går väl så där just nu men trägen vinner.
Jag ville bara tala om att vi har en ny pellejöns som vi mobbar och saboterar för. Han skall vissst föreställa nån sorts chef eller ansvarig. Det går väl så där just nu men trägen vinner.
Hur gör ni när ni mobbar och saboterar?
Sven Hedin
2009-11-25, 14:21
Vi baktalar, gör oss lustiga och undanhåller viktig information.
Sven Hedin
2010-02-06, 09:46
Jag kan uppdatera lite:
Han verkar ha stärkt sina aktier hos ledningen. Men efter att jag under tämligen uppmärksammade och spektakulära former bl.a nekat honom att ta med mig i en informell och hastigt hopkommen konfereringsgrupp så torde det inte längre råda några tvivel, inte ens hos honom, om att den dag då bubblan spricker och sanningen kommer ikapp då är det Sven Hedin som tänker stå där med triumferande besserwissermin och illa dold förtjusnig.
Sven Hedin
2010-07-07, 21:30
Epilog: Det jävla fanskapet är... borta! :thumbup:
Sven Hedman
2010-11-18, 23:10
Mobbing är fel metod. Så ska man inte behandla mäniskor. Men du är väl nazist eller?
Mobbing är fel metod. Så ska man inte behandla mäniskor. Men du är väl nazist eller?
Vilket första inlägg!
Erru icke-nazist dårå? :rolleyes:
Sven Hedman
2010-11-18, 23:43
Vilket första inlägg!
Erru icke-nazist dårå? :rolleyes:
Sven Hedin var väl nazist?
Och du som är moderator är väl mot mobbing?
Nej, jag är FÖR mobbning. Som moderator kan jag mobba vem-som-helst, var-som-helst, hur-som-helst...
Vill du smaka på min bann-knapp? :evilgrin39:
Sven Hedman
2010-11-19, 00:03
Nej, jag är FÖR mobbning. Som moderator kan jag mobba vem-som-helst, var-som-helst, hur-som-helst...
Vill du smaka på min bann-knapp? :evilgrin39:
Ja, om du vill banna dem som är mot mobbning så vill jag det
Christer
2010-11-22, 01:18
Har jag sagt att jag gillar sushi? :unsure:
Sven Hedin
2010-11-27, 13:46
BÖG!
Sven: Det nya sättet att uttrycka det på är bÖg. Täcker sodomi av alla slag.
Sven Hedin
2010-11-29, 22:38
Ja, om du vill banna dem som är mot mobbning så vill jag det
bÖg!
Sven: Det nya sättet att uttrycka det på är bÖg. Täcker sodomi av alla slag.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Mageotarm_Andtarmsbesvar_Klada_Omklada.aspx
Många gånger visar det sig vara en helt vanlig förstoppning som ligger bakom ändtarmsbesvär. Ta itu med problemet på en gång, så förvärras det inte.
Intressant. Vilket preparat är att föredra?..apropå mobbing...
Christer
2010-11-30, 01:26
Klyx?
Klyx?
Jag "har hört" att man kan få en brännande känsla i "skruven" av för flitigt användande. Är det farligt?
Christer
2010-11-30, 18:26
Jag "har hört" att man kan få en brännande känsla i "skruven" av för flitigt användande. Är det farligt?
Vad det något sådant som drabbade Johnny Cash? :unsure:
Igår var det en karl på apoteket som högljutt snackade om fotsvamp och analklåda.
Han frös ut sig själv bra. Ingen vågade ens titta åt hans håll.
Christer
2010-12-02, 00:49
Igår var det en karl på apoteket som högljutt snackade om fotsvamp och analklåda.
Han frös ut sig själv bra. Ingen vågade ens titta åt hans håll.
Jo, CodeMAN har en förmåga att alltid skämma ut sig. :rolleyes:
Jo, CodeMAN har en förmåga att alltid skämma ut sig. :rolleyes:
Nja, CodeMAN snackar mest veneriska sjukdomar.
Christer
2010-12-03, 00:19
Nja, CodeMAN snackar mest veneriska sjukdomar.
.....med ett leende på sina små läppar. :)
Sven Hedin
2012-07-12, 20:25
Nu har vi fått en ny dumjävel som vi mobbar. :)
Det är en slemmig försäljartyp som verkar ha blivit lite coachad innan han tillträdde. Han visste precis vilka strängar han skulle slå an... men tji fick han, jag avslöjade hans blufferi och lömska falskspel över en lunch.
Nu har vi fått en ny dumjävel som vi mobbar. :)
Det är en slemmig försäljartyp som verkar ha blivit lite coachad innan han tillträdde. Han visste precis vilka strängar han skulle slå an... men tji fick han, jag avslöjade hans blufferi och lömska falskspel över en lunch.
Vad tror du han har för kroppsliga besvär, som behöve kureras via apoteket?
Sven Hedin
2012-07-28, 09:58
Felaktig flintskalle och så gärna någonting mot vuxen-ADHD och dyslexi.
Felaktig flintskalle och så gärna någonting mot vuxen-ADHD och dyslexi.
Jag skulle jättegärna mobba folk, men jag är för feg och vek för att kunna driva en rejäl mobbning.
Därför är jag, på ett skumt sätt, glad att någon som jag känner kan mobba folk. :)
Sven Hedin
2012-08-09, 19:02
Säg till om det är nån du vill ha mobbad så skall jag göra vad jag kan. :)
Sven Hedin
2018-06-06, 09:51
BÖG!