Visa fullständig version : Kommer du köpa en Iphone?
Tokiga danskar köar sedan tidigt. http://sydsvenskan.se/danmark/article345139.ece Själv väntar jag nog till den värsta rusningen gått över. Dessutom tycker jag att Telia är lite väl dyra för ett abonemang.
Svimfärdig
2008-07-10, 13:40
Nej det lär jag inte göra. Först ska skiten komma ut. Sen ska man se att skiten är ok. Och därefter är det väl bra att utvärdera skiten och kanske skaffa en när det är bra priser...antar jag. Behöver en ny mobil men det får vänta.
Jag satt just och läste om den i tidningen.
Är extremt förtjust i apples prylar och användargränsnittet lär inte gå av för hackor.
Det verkar dock bara gå att skicka MMS via epost-funktionen och diverse tilläggsprogram behöver köpas.
298 kr månaden med fri datatrafik bundet i 24 månader hos Telia. Är det värt det?
I vanlig ordning kommer jag nog vänta, till de blivit billigare och lagt till funktioner som saknas nu.
Behöver nog däremot inhandla ny mac snart, den börjar brumma lite oroväckande.
Svimfärdig
2008-07-10, 13:52
Jag satt just och läste om den i tidningen.
Är extremt förtjust i apples prylar och användargränsnittet lär inte gå av för hackor.
Det verkar dock bara gå att skicka MMS via epost-funktionen och diverse tilläggsprogram behöver köpas.
298 kr månaden med fri datatrafik bundet i 24 månader hos Telia. Är det värt det?
I vanlig ordning kommer jag nog vänta, till de blivit billigare och lagt till funktioner som saknas nu.
OMG OMG! Det hade jag glömt, inga MMS som standard. Det är ghey!
Nej låter fan inte värt det. Det är säkert helt ok men när fler får tag på lurarna så lär det bli prisras och i slutändan lönar det sig säkert att vänta...som du säger.
Nej låter fan inte värt det. Det är säkert helt ok men när fler får tag på lurarna så lär det bli prisras och i slutändan lönar det sig säkert att vänta...som du säger.
Ja, jag är MMSoman...den billiga telefon jag har nu innehåller allt.
Kamera, videofilm, mms, radio och blåtand.
Radio är superbra om man åker utomlands och vill lyssna på deras stationer, och radio har inte Iphonen.
sås på slipsen
2008-07-10, 13:56
Visst är den trevlig att pilla på men kanske inte så bra att använda som eh..telefon.
Däremot är den närmast gränslöst läcker för en gadgetmaniker.
Radio är superbra om man åker utomlands och vill lyssna på deras stationer, och radio har inte Iphonen.
Jag fattar inte varför det ska vara så svårt med radio, man slipper ju tröttna på sina mp3-filer på telefonen om man har radio. Jag har dessutom ingen lust att ladda ner och spara lite Britney Spears ifall jag känner för det, har man radio så kan man ju lyssna på skräp då å då.
Jag fattar inte varför det ska vara så svårt med radio, man slipper ju tröttna på sina mp3-filer på telefonen om man har radio. Jag har dessutom ingen lust att ladda ner och spara lite Britney Spears ifall jag känner för det, har man radio så kan man ju lyssna på skräp då å då.
Det kan nog vara bra om han vill t.ex. lyssna på musik från andra länder som inte spelas i skvalradion. Här på t-banan åker det ofta omkring tjejer från muslimska länder som lyssnar på "habibi"-låtar.
Jag har fö en gadget på min mac, där jag kan hålla reda på reguljära flygturer runt om i världen. Om de är i tid och så...:skamsen:
Svimfärdig
2008-07-10, 14:17
Visst är den trevlig att pilla på men kanske inte så bra att använda som eh..telefon.
Däremot är den närmast gränslöst läcker för en gadgetmaniker.
Mmmm känner så jag med. Dyr leksak. :)
Kristen Etik och Moral
2008-07-10, 16:18
Fuck that shit!
Steve Jobs den jävla hobbynazisten i hippiekläder har bestämmanderätt över vilka aps som skall utvecklas till Iphonen. Om några wizkids kommer på en killer ap så har han förbehållt sig rättigheterna vad gäller det slutliga bedömandet. Open platform är ett minne blott.
sås på slipsen
2008-07-10, 18:46
Fuck that shit!
Steve Jobs den jävla hobbynazisten i hippiekläder har bestämmanderätt över vilka aps som skall utvecklas till Iphonen. Om några wizkids kommer på en killer ap så har han förbehållt sig rättigheterna vad gäller det slutliga bedömandet. Open platform är ett minne blott.
Men Stanley...så du låter http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/blush-anim-cl.gif
Själv köpte jag en SonyEricsson C902i igår och den är så förbannat fetbra att det är svårt att ta in. Klart bästa telefonen jag haft, och kameran förpassar den vanliga kompaktkamera till byrålådan.
Vilken telefon!
elbastardo
2008-07-11, 01:11
ja jag tycker iphone är hypat crap och ser ingen fördel med den. Har kört på med en k850i länge nu och är ganska nöjd med den förutom GUI som jag tycker är skit.
Funderar på N97 - mycket för Carl-Zeiss optiken + en del annat lull.. De flesta telefoner av idag anser jag vara för plastiga men det är väl något man får ta om man inte vill lägga ut stålars för ett titanskal ;)
sås på slipsen
2008-07-11, 01:18
ja jag tycker iphone är hypat crap och ser ingen fördel med den. Har kört på med en k850i länge nu och är ganska nöjd med den förutom GUI som jag tycker är skit.
Funderar på N97 - mycket för Carl-Zeiss optiken + en del annat lull.. De flesta telefoner av idag anser jag vara för plastiga men det är väl något man får ta om man inte vill lägga ut stålars för ett titanskal ;)
C902i har aluminiumkaross. :evilgrin39:
K850i är fin telefon, med autofokus beter den sig som en riktig kamera. Jag har tagit rätt så bra bilder med den faktiskt, och har inte haft en riktig fotokamera under tiden.
Iphone verkar dessutom sakna MMS, ett minus till med andra ord (förutom avsaknaden av radion). Dock tror jag att man måste vara en Apple-fantast för att förstå "magiken", då alla Apple-prylar följer viss mönster när det gäller innovativ design och användargränsnitt.
Apple är fantastiska...jag har ju haft en Powerbook G4 i år och dar nu och den funkar fortfarande fint och är inte för långsam.
Den börjar bli skrotig (bl.a. har en startup för findern hakat upp sig på min huvudanvändare efter en fadäs med en egenlagad laddare) och bokstaven Z trillat loss (efter en fadäs med en springande vovve över tangentbordet) och aluminiumchassit blivit lite repigt (det enda irriterande som är en defekt hos själva burken)..morr...
Skall nog snart investera i ny burk och började en dag titta och tänkte, det får nog bli en billigare PC nu. Men så traskade jag in och köpte nytt operativsystem till macen. Och...man blir så jäkla imponerad. Allt funkar som en smäck, snabbt och lätt. Allt är så genomtänkt och före sin tid när det gäller funktioner för multimedia.
Att jämföra PC med Mac är som att jämföra en Nissan Sunny med en Mercedes CLS. :cool:
Svimfärdig
2008-11-21, 08:54
MMS på g till Iphone nu vad jag sett. Är det nån som har en? Vad tycks isåfall? Lever upp till förväntningarna?