Visa fullständig version : Kvalitetsmusikvidjos - låt Christer frälsa er från okunskapen
Christer
2008-07-09, 21:12
I dagens lektion ska vi studera en kvalitetsmusikvidjo från tiden när allt var mycket bättre:
FpcTfWD0nuE
Se vidjon och fundera lite på vilka som är de mest utmärkande kännetecknen på att detta är en kvalitetsvidjo!
Dessutom är ju låten kalasbra!
Christer
2008-07-09, 21:15
Jaha, då meddelar jag det rätta svaret:
de dansande flickorna - välkoreograferat, elegant, snitsigt.
pojkarnas frisyrer - välkammat och alldeles lagom; en frisyr för alla tillfällen.
pojkarnas diskreta dansmoves - inte för mycket, inte för lite, bara coolt.
Jaha, det var dagens lektion. Tack för visat intresse! :)
Christer
2008-07-09, 21:15
Förlåt, jag glömde en sak: Avsaknaden av riktiga instrument med strängar och annat onödigt!
Kristen Etik och Moral
2008-07-09, 21:16
Jag är lite trött så jag kan inte ägna så mycket tankeverksamhet åt det men stora skärp, robotdans och rymdmiljö är ju tre viktiga komponenter.
Jag håller med rörande den diskreta dansen och den smakfulla instrumenteringen också.
Christer
2008-07-09, 21:17
Jag är lite trött så jag kan inte ägna så mycket tankeverksamhet åt det men stora skärp, robotdans och rymdmiljö är ju tre viktiga komponenter.
En mycket bra reflektion! Du är en begåvad elev! :yes:
Kristen Etik och Moral
2008-07-09, 21:34
Dessa är bra tycker jag.
Låten postades ursprungligen av Johnny Blade på BS.
Han har smak den pojken.
DCqvYaxJv24
Här Christer. Ypperlig qualitätsmjosik. Guld! :heart:
gSq8ZBdSxNU
Christer
2008-07-09, 21:37
Dessa är bra tycker jag.
Låten postades ursprungligen av Johnny Blade på BS.
Han har smak den pojken.
I sanning en klämmig bit!
Jaha, är det någon som kan tänka sig att räkna upp några av det utmärkande kvalitetsdragen i denna svängiga vidjo? Seså, upp med en hand!
Nä.
Men jag utmanar på att ange två, för musikvideonas utveckling, revolutionerande videos.
Jag har facit här i kuvertet.
Christer
2008-07-09, 21:54
Den här:
oqwd6oGFZzE
???
Den här:
<Bra gissning>
???
Mycket bra gissning men inte rätt. Den är lite för sen.
I sanning en klämmig bit!
Jaha, är det någon som kan tänka sig att räkna upp några av det utmärkande kvalitetsdragen i denna svängiga vidjo? Seså, upp med en hand!
:hiya:
Ett pojkband där pojkarna har bra koll på sina respektivet placeringen i gruppen. Rytmkänsla och mjuka rörelser. Och så "regnet" i bakgrunden.
Christer
2008-07-09, 22:22
:hiya:
Ett pojkband där pojkarna har bra koll på sina respektivet placeringen i gruppen. Rytmkänsla och mjuka rörelser. Och så "regnet" i bakgrunden.
Hmmm, jag går bet på den! Jag fick inte MTV förrän 1989, så är den jättetidig kan jag ha missat den.
Hmmm, jag går bet på den! Jag fick inte MTV förrän 1989, så är den jättetidig kan jag ha missat den.
Asså, det inlägget du svarade på var mitt svar på analysen av det ryska pojkbandet.
De två musikvideona jag frågar efter, ledtrådar.
Den ena från 1985 är norsk.
Den andra från 1986 är med en soloartist som innan ingick i ett mycket känt band med en annan otroligt känd soloartist. Musikvideon är den mest visade på MTV genom tiderna.
Christer
2008-07-09, 22:27
Sorry, jag är nog full...
Jaja, medan jag funderar spelar vi en annan trevlig vidjo med några ärtiga damer:
SKE2r_CZW5g
Jaja, inte 80-tal men bra ändå! :)
Christer
2008-07-09, 22:29
Asså, det inlägget du svarade på var mitt svar på analysen av det ryska pojkbandet.
De två musikvideona jag frågar efter, ledtrådar.
Den ena från 1985 är norsk.
Den andra från 1986 är med en soloartist som innan ingick i ett mycket känt band med en annan otroligt känd soloartist. Musikvideon är den mest visade på MTV genom tiderna.
Ettan:
B1pb1IZcaiQ ???
Ettan:
<Fel låt> ???
Bandet A-ha är rätt. Låten fel. Tänk igen så kommer du nog på det. :)
Jag håller med rörande den diskreta dansen och den smakfulla instrumenteringen också.
Vi får inte glömma den vita kroppstrumpan som de dansande kvinnorna har i Christers första video. Och den rymdesterik och för den tiden avancerade redigeringstekniken.
Christer
2008-07-09, 22:44
Bandet A-ha är rätt. Låten fel. Tänk igen så kommer du nog på det. :)
Take on me är det ju naturligtvis. En i sanning klassisk vidjo som jag var enormt impad av när den kom!
Här Christer. Ypperlig qualitätsmjosik. Guld! :heart:
När det gäller Gullans video, med Spandau Ballet, kan jag tycka att den är avantgarde för den tiden, men en riktig handling och autentiska miljöer utanför studiemiljö.
Christers Holly Johnson har också vissa nyskapande koncept. Det konceptet kan ses betydligt senare i videos av t.ex. Smashing Pumpkins och Coldplay.
Take on me är det ju naturligtvis. En i sanning klassisk vidjo som jag var enormt impad av när den kom!
Rätt! http://tbn0.google.com/images?q=tbn:HvnisCwVPDDtbM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/%C3%84mnestoppar_guldstj%C3%A4rna.jpg/160px-%C3%84mnestoppar_guldstj%C3%A4rna.jpg
Då är det tvåan kvar.
En ledtråd till: Sångaren och låtskrivaren är engagerad i mänskliga rättigheter och har en stor hit om en antiapartheidkämpe.
Den här videon tycker jag är stilbildande för den goda smaken som kännetecknade hela perioden. :D
rYK0l2lLSNU
Christer
2008-07-09, 22:52
Då är det tvåan kvar.
Hmmm, då får vi kalla in Svimfärdig eller CodeMAN... :D
Christer
2008-07-09, 22:53
Rätt! http://tbn0.google.com/images?q=tbn:HvnisCwVPDDtbM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/%C3%84mnestoppar_guldstj%C3%A4rna.jpg/160px-%C3%84mnestoppar_guldstj%C3%A4rna.jpg
Då är det tvåan kvar.
En ledtråd till: Sångaren och låtskrivaren är engagerad i mänskliga rättigheter och har en stor hit om en antiapartheidkämpe.
Fan också, det var knepigt. Måste tänka lite till...
Hmmm, då får vi kalla in Svimfärdig eller CodeMAN... :D
:cool:
Christer
2008-07-09, 22:55
Lite kul var det, väl? :D
Fan också, det var knepigt. Måste tänka lite till...
MTV mest visade videjo alla kategorier. Skynda dig nu innan LillaLasse eller någon annan slår dig på fingrarna. Han borde veta vilken det är är.
Lite kul var det, väl? :D
Jäla tramsigt. Ska tänka på att formulera mig mindre obscent.
Frexten. Du som inte ens kan tänka tanken att någon över 40 idkar intimt umgänge... hyckleri? :hmm:
Christer
2008-07-09, 22:57
Det fanns ju några sådana däringa antiapartheidnissar på den tiden. Men jag kommer ju bara att tänka på de där två svenka kommunisterna, och de gjorde väl inga vidjosar?
Christer
2008-07-09, 22:58
Jäla tramsigt. Ska tänka på att formulera mig mindre obscent.
Frexten. Du som inte ens kan tänka tanken att någon över 40 idkar intimt umgänge... hyckleri? :hmm:
Nej, jag är puritan. Och okysst.
LillaLasse
2008-07-09, 22:58
Det är väl antagligen Stevie Wonder Du tänker på Gullan?
Det fanns ju några sådana däringa antiapartheidnissar på den tiden. Men jag kommer ju bara att tänka på de där två svenka kommunisterna, och de gjorde väl inga vidjosar?
Nej, inte svensk. Engelsman. Född 1950.
Nej, jag är puritan. Och okysst.
Ja ja... fläckvis då. :whistle:
Gullans tvåa?
L-p2sbt_C4w
Det är väl antagligen Stevie Wonder Du tänker på Gullan?
Nej. Har du läst alla ledtrådar? :unsure:
Christer
2008-07-09, 23:01
Sting?
Gullans tvåa?
<Fel låt>
Bra Mröffan! Rätt artist (en av dem iaf). Fel låt.
Christer
2008-07-09, 23:04
Bra Mröffan! Rätt artist (en av dem iaf). Fel låt.
Peter Gabriel alltså. Men vilken låt då? Sledgehammer?
Sting?
Åååååååh, han är bra och snygg. *drägla* Men fel i just det här sammanhanget.
Christer
2008-07-09, 23:05
hqyc37aOqT0
Ja, sledgehammer är en fin video som håller än idag.
Jaaaaaaaa!
Du får dela guldstjärnan med Mröffan som gissade rätt på Peter Gabriel.
http://www.mru.se/etikettstjarnan/vision_star.jpg
Christer
2008-07-09, 23:06
Åååååhhhh, jag hade faktiskt missat det där med antiapartheid och Peter Gabriel. Får tillskrivas min ungdom... :skamsen:
Ja, sledgehammer är en fin video som håller än idag.
Fin? Den innebar ett paradigmskifte i musikvidejovärlden.
Christer
2008-07-09, 23:07
Och nu lite blippeti-blopp signerat herrskapet Clark och Moyet:
44MI3u9x23s
Christer
2008-07-09, 23:08
Japp, benägen att hålla med. :)
Åååååhhhh, jag hade faktiskt missat det där med antiapartheid och Peter Gabriel. Får tillskrivas min ungdom... :skamsen:
Till Steve Biko, låten Biko
iLg-8Jxi5aE
Nu får ni scrolla tillbaka och titta på Fancys mästerverk.:rant:
Christer
2008-07-09, 23:14
:)
Slice me nice är ett mästerverk.
Det är jö inte den ju, detta är high-tech.
LillaLasse
2008-07-09, 23:15
Ja, faktiskt.
Nu får ni scrolla tillbaka och titta på Fancys mästerverk.:rant:
Muahahahahaha!!! Inte visste jag att Lotta Bromé extraknäckte som Italiensk blipp-bloppare. :D Lite jobbigt kändes det när figuren åkte ner genom rastret... precis när de kom till grenen. :skamsen:
Jaaaaaaaaaaa! Åhhhh Slice me nice är bra. *avsvimmad*
gv3LQB8j1uM
Christer
2008-07-09, 23:19
Det är jö inte den ju, detta är high-tech.
Jag hade inte hunnit titta... det var bara det första som kom upp i huvudet! Men Lady of ice är ju också kalas!
Christer
2008-07-09, 23:21
Underbart Mröffis! Lady of ice uppfyllde mina högt ställda krav på estetisk kvalitet! Dessutom en kalaslåt! Du har förstått det hela och jag överväger starkt att flytta hem till dig! :)
Christer
2008-07-09, 23:27
Vi spinner vidare på den inslagna Italodiscosträngen och tittar på en hoppande farbror och ett troll:
k7bKx0-shPI
Jag går vidare och behåller Italien men byter stil. Nu var det låten som gjorde mig nostalgisk E la luna bussò men hittade den i en galen version med allas vår Loredana! Man ser hennes tuttar i början.
Från Loredana är steget inte långt till Jacobs steges favvo Ala Pugatjova. :)
jkFuu-BoSXs
Christer
2008-07-09, 23:56
Huvvaligen Gullan! 80-tal säkert, men inte bra...
Och nu lite Erasure:
WY_8woQ-HEA&feature=related
Japp, Erasure - Run To The Sun. (Året är 1994, Cody DJ:ar på en klubb och spelar låten nästan varannan kväll):
3EaD52QJyBk
Kristen Etik och Moral
2008-07-10, 16:14
Har ni hört denna låten?
Jag tycker att den är en av de starkaste ur denne skånske spexares repertoar. Lyssna till hur han mästerligt gör lyteskomik av "sommar-reggae" komplett med steeldrums och avslutande "toasting".
BthLyX4V0Uw
Det är någonting oerhört charmerande över doktorn. Jag skrattar nästan så att jag kissar ner mig då jag tänker på hur han hoppar runt på festivalscener framför extatiska Okej-kids och sedan cashar insane bank på kuppen.
Jag tycker helt allvarligt att alla hans låtar är snilledrag rent musikaliskt och i framförandet ifrån honom.
Ta exempelvis genombrottslåten, Calcutta.
Galet happystomp och knarrande spexröst. Fucking brilliant!
Callicalli cutta cutta cutta eehh oohh eehh oohh!
q6r1GrApjiM
elbastardo
2008-07-11, 22:25
ZHv3qO_Y8kk
..ja hennes höfter ljuger inte....
"I have no idea what she said" :D
En mycket fin version...men inga mansrumpor och trögt gungande höfter..:jackoff:
Här är en fin bit av Kylie Minogue
QhCbnXw2PqA
Christer
2008-07-12, 00:32
Jaha go' vänner, i dag ska vi bli lite mer avancerade än sist. Idag ska vi nämligen ta upp det känsliga ämnet "usla texter vi minns"!
Jag vill börja med att presentera en grupp som fått omdömet "världens sämsta textförfattare" i SvD (tror jag det var); Scooter - låttextvärldens motsvarighet till nonfigurativ konst:
DA3E2X3kQNQ
I sanning en fin text, nästan i klass med Tranströmer.
Den här tänker jag omedelbart på. Ett minimalistiskt verk. Det är något speciellt med tyskar och texter. Här är Modo...
GxwV1fLjy3I
Christer
2008-07-12, 00:40
Lysande lyrik, på min ära! Jag har letat efter den tyska gruppen a;grumphh (med reservation för stavningen), som på 1980-talet släppte singeln Ich und meine Ananas, en finstämd låt, men tyvärr finns den inte på Youtube. Så jag bidrar med den här istället:
o5HUWVLi7Sw
Ett sant svenskt pekoral! :yes:
elbastardo
2008-07-12, 01:02
Arne Qvick minsan... kunde ju ha varit Thomas...
Sedär då måste jag kontra
wtTb-cNvTmk
LillaLasse
2008-07-12, 01:29
Fina bitar grabbar.
Kristen Etik och Moral
2008-07-14, 17:21
SVARA ELLER DÖ!
*Click clack @ tinningen*
Vad f*n (tjejer svär inte)!
Har han bytt namn, förr hette han ju Dr. Bombay.
Håll i er! Här kommer är en annan klassiker i nästan samma genre. :banana:
DFsZhw9IMqQ
Kristen Etik och Moral
2008-07-14, 19:39
Åh fy fan. Vengaboys.
Men det råder ju klara likheter rent musikaliskt iofs. Doktorn är dock en "direkt till smurfhits"-akt medans Vengaboys och liknande är musik för idioter utan smak. :yes:
Visste du föresten att doktorn försökte sig på ytterligare en karaktär med den klämmige mexaren Carlito? Jag blev jävligt taggad då jag fick höra detta och hoppades på gigantiska sombreros och våldtäkt på samtliga latinoklichéer men tyvärr rann projektet ut i sanden. :crybaby:
Kristen Etik och Moral
2008-07-14, 19:43
Äh nu blev det så deppigt att jag tror vi får ta och pigga upp oss lite med Rice and curry.
dTiMV1Vv1Tw
Curry nam nam...curry curry nam nam...
Gud, vad bra med karaoketext så det går att sjunga med...:kaffe:
Den enda jag kommer på för närvarande i samma genre - skånsk kvirrevittmusik- är Günther. Varför skåne???
DbYtqAWDF2U
Kristen Etik och Moral
2008-07-14, 21:58
Jag vet att du menar väl, men Gunther skall dödas. :yes:
Rörande skånekoncentrationen så kan det kanske ha att göra med ett glatt och jovialiskt sinnelag?
Kristen Etik och Moral
2008-07-14, 22:19
Som Carlito så förlorar han lite av sin styrka tycker jag, det var därför han aldrig slog igenom riktigt med den inkarnationen.
Fruntimmer på sång! Vad fan skall det vara bra för? I framförandet kändes han också ganska trött. Han började låta som en mentalpatient.
Textmaterialet är iofs fortfarande av hög kvalitet men drunknar i ett för spretigt arrangemang. Och dessa damer som körar. Inte bra.
b6gZiWeek4w
Zapcw1OxpY0&feature=related
Jämför med den klockrena Macahula Dance.
zdYbyOrFfts&feature=related
Mäh...nu fattar jag. Dr Bombay och DrMcDoo är olika karaktärer.
Trodde du pratade i nattmössan förr.
Ja, den sista var en redig partyhit.
Mest för att man skrattar åt tramset och den hurtfriska melodin. Carlito orkade jag inte ens se 10 sek av..huvva.
pxn567bHny8
10 mille träffar på YT..:o
Christer
2008-07-16, 21:26
Jaha go' vänner, dagens tema är sångerskor. En av mina absoluta favvisar är denna skönsjungande dam från Stockholms södra förorter:
eXFUnz-ML5k
Dessutom är hon trevlig! :)
Christer
2008-07-16, 21:27
En annan favvis med en högst egenartad sång röst är denna:
vHqB8xuNfB8
Henne har jag dock inte träffat... :(
Christer
2008-07-16, 22:18
Jag säger bara DOLLY! Denna fantastiska kvinna! :notworthy:
_utP1mGoutQ
Christer
2008-07-16, 22:20
Dolly är så bra att jag blir tårögd... :)
Den här är min favvo-Zelmani....tillsammans med en gigant.
ZtQRa_0k-vQ
Christer
2008-07-16, 22:34
Den är mycket bra! :yes:
Denna tråd behöver en kort genomgång om stoner rock.
Atomic Bitchwax kan hjälpa er att förstå vad jag menar:
KlX0Q9vSDbY
Kristen Etik och Moral
2008-07-17, 00:14
Du stonerrock är fantamig inte dumt alls!
Bra dos av "boogie woogie" och allmänt vit/svart känsla. Jag kan ingenting om genren men av det lilla jag har hört så har jag nickat gillande.
Denna låten bonkar romp. :yes:
Du stonerrock är fantamig inte dumt alls!
Rökamusik. Jag återkommer med en hel del låtar i morgon.
Kristen Etik och Moral
2008-07-17, 00:21
Rökamusik. Jag återkommer med en hel del låtar i morgon.
Toppenpoppen!
Jag gillar all rock som har lite neger/bluesrötter kvar i sig. Lite boogie woogie som sagt, som denna låten innehåller. Många av Queens of the Stoneage's låtar gillar jag också, och de får väl kallas för stonerrock?
Jag vill understryka att jag inte uttrycker gillande här bara för att musiken är majarelaterad. Icke. Det har inte med saken att göra.
Det var länge sedan man lyssnade på Nürnberg 47.
B1wwHAVqbjo
Christer
2008-07-17, 22:42
Bra val Mröff! Men den här passar nog dig och Kickan bättre:
lCsiqj0Oagk
Christer
2008-07-17, 23:00
Och till vår vördade fröken, Mröffan, en svängig bit:
XwAJXV070OY
erection
2008-07-18, 11:07
Getings und bajs, härligt!
oM9xsaCd0Wc
Sex, drugs, madness och mycket violence! Ungefär det man söker och förhoppningsvis finner under sina helgbravader. Överraskningen i slutet är lagom oväntad.. Enjoy!
Den absolut bästa låten från 1980-talet. Alla kategorier. :proud:
vUZWTUQYQ8w
Åhhhhh.... minnen... :blush:
jzpe1Rq6f3o
Den här låten höll jag på att svimma till... jag hånglade men rätt lång kille, rätt lääääänge... och hade nacken böjd bakåt. :cool:
En av 80-talets verkliga klassiker.
2zJdbpzfJMs
Den här låten höll jag på att svimma till... jag hånglade men rätt lång kille, rätt lääääänge... och hade nacken böjd bakåt. :cool:
2zJdbpzfJMs
Egentligen gillar jag låten men eftersom den ger mig dåliga minnen kan jag tyvärr inte lyssna på den utan att de kommer upp. :(
LillaLasse
2008-07-20, 19:00
:D
Hahaha. Vilken apkass musik. Sånt gillar inte du Gullan. Snälla?
:whistle:
LillaLasse
2008-07-20, 19:03
zp6lUQZAZIA
Haha, jag kunde!!
Hahaha. Vilken apkass musik. Sånt gillar inte du Gullan. Snälla?
:whistle:
Gissa om jag gör. Just nu letar jag efter en låt till dig. En riktigt, riktigt bra en. :yes:
LillaLasse
2008-07-20, 23:01
Gissa om jag gör. Just nu letar jag efter en låt till dig. En riktigt, riktigt bra en. :yes:
Smöriga B. Ferry. FInns det nåt värre?
:p
Kristen Etik och Moral
2008-07-20, 23:12
Alla era vijedosar är dåligare än mina!
Lite snusko från 1990-talet :fuck:
XXviBPMWeeA
Kristen Etik och Moral
2008-07-20, 23:19
Haha, en pygmé med tokfrisyr.
Sö-eeeexiieee.
Heja pengar och stylister!!!
Fy fan hade jag haft lite talang och tillgång till de två ingredienserna så skulle ni fått se på fittgnidarmaterial av sällan skådat motstycke, twenty FOUR positions in a one night stand!
Men men. Jag fattar where it's at attraktionsmässigt. Syrran förklarade det för mig 1996.
Vi har dock evolverat vad gäller detta.
Läppslickningen är det senaste.
Eller ja, någorlunda.
O53yqG0KgmQ
LillaLasse
2008-07-20, 23:31
Y-fGM7C0hYQ
Här får du KEM.
:kaffe:
Kristen Etik och Moral
2008-07-20, 23:37
Hädelse!!!!!
Anyway. Vad gäller hettan hos män så är ju slabedabbskapet alltid hetast.
Det vet ni flickor som har lite oomph i er. Ni vill ha en liten vilding att rätta till, styra och ställa med och försöka forma efter era ideal.
En slusk helt enkelt.
B8Xo2LS-bEs
(Nej jag bjuder inte på den veka MJB-versionen. Här snackar vi kall, hård och grå betong.)
I'm realizing that you didn't have to fuck with me
but you did
now I'm going all out kid
And i got mad love to give
You ma nigga..
Christer
2008-07-20, 23:43
Undrar om inte jag också hånglat till den låten! :rolleyes:
Dock inte med Gullan, för protokollet. Eller, hon hette inte Gullan iallafall.
Måste ni posta låtar så nära inpå varandra. Jag hinner inte med..:tjurig:
LillaLasse
2008-07-20, 23:49
Måste ni posta låtar så nära inpå varandra. Jag hinner inte med..:tjurig:
En sak i taget bara.
Kristen Etik och Moral
2008-07-20, 23:50
Min sak i taget Mroeff, resten kan du skita i.
LillaLasse
2008-07-20, 23:53
PyEwTM0n04c
Me like...:kaffe:
Kristen Etik och Moral
2008-07-20, 23:59
Me like...:kaffe:
Nu talar du mitt språk!
Din visa är en laid back och eftertänksam historia och jag kontrar med en livsbejakande och utlevande hyllning till narkotikum.
mYQHqLuWuig
För att få en komplett "känslosoffa" så krävs det även en allvarsam och djup melodi.
Du och jag LillaLasse, på vår vandringsfärd egenom det rasande Babylon. Vi är på väg hem. Hem. Till slut når vi hem Lasse. Till slut :yes:
vFmX17dyJ2k
Usch...vilken drogliberalism.
Här kommer en musikalisk motvikt.
ny43zFochi8
LillaLasse
2008-07-21, 00:08
Natty dread in a babylon.:p
dON2VJh2h68
Bara för dig KEM. På vår resa...*puff*:D
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 00:15
Usch...vilken drogliberalism.
Här kommer en musikalisk motvikt.
ny43zFochi8
Haha.
Åh fy fan jag har mött på vattukvinnor/män förr. Fasta lufttecken. Man kan dividera med dem i timmetal utan att driva hem poängen att här har vi ett FRÖ. Okej? Ett frö.
Nu planterar vi det i marken här sån, och häller lite vatten på. Så dyker det upp en växt på samma plats vilken efter skördande och torkande kan ge berusning vid konsumerandet.
Detta skall regleras och kanske helst stoppas enligt dig. Det är FEL på naturen. Den passar inte IN i vår mänskliga verkliga verklighet. Det handlar om en slags avvikelse som skall stympas bort. Shamanskapet som drivs av växtrikets olika egenskaper är onaturligt och moraliskt förkastligt. Kemiska ihopkok skapade av "marknaden" är A-okey.
"Men barnen läser ju inte sina läxor. De står bara och hänger utanför seven eleven och ser slöa ut!. Jag känner till och med ett par som har fått "haschpsykos".
Ja. Det är JORDENS fel att folk vrickar foten också. JORDEN är ivägen för deras fotnedsättande. Förbjud TELLUS!
Fast det är klart. Staten med fucking jävla Anslinger och nu Bush i spetsen har ju så klart rätt.
Trippandets spridning och karaktär bestäms på högre ort. Du är omyndig.
Här. En 7,5:a. Varsågod. Knock yourself, you family, innocent bystanders och pedestrians out.
Hurra!
LillaLasse
2008-07-21, 00:15
46f0Oo4amhA&feature=related
LillaLasse
2008-07-21, 00:17
Haha.
Åh fy fan jag har mött på vattukvinnor/män förr. Fasta lufttecken. Man kan dividera med dem i timmetal utan att driva hem poängen att här har vi ett FRÖ. Okej? Ett frö.
Nu planterar vi det i marken här sån, och häller lite vatten på. Så dyker det upp en växt på samma plats vilken efter skördande och torkande kan ge berusning vid konsumerandet.
Detta skall regleras och kanske helst stoppas enligt dig. Det är FEL på naturen. Den passar inte IN i vår mänskliga verkliga verklighet. Det handlar om en slags avvikelse som skall stympas bort. Shamanskapet som drivs av växtrikets olika egenskaper är onaturligt och moraliskt förkastligt. Kemiska ihopkok skapade av "marknaden" är A-okey.
"Men barnen läser ju inte sina läxor. De står bara och hänger utanför seven eleven och ser slöa ut!. Jag känner till och med ett par som har fått "haschpsykos".
Ja. Det är JORDENS fel att folk vrickar foten också. JORDEN är ivägen för deras fotnedsättande. Förbjud TELLUS!
Haschpsykos. Jo eller hur.
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 00:21
(Din viddjo funkarnte:()
Dagens pack är så losskopplat ifrån naturen att det är helt löjligt.
Perverst.
Valium.
Jösses Amalia.
FUCK THAT SHIT!
Ge mig gin and juice, and some iiiindoooeeee.
MzEPv2HfSTo
LillaLasse
2008-07-21, 00:24
sUdRhYwv2k4
Till alla tjejer.
Muahahahaha.
LillaLasse
2008-07-21, 00:27
(Din viddjo funkarnte:()
Joho?
uUJTRAK6F_A
Vafan? Weird. Jaja skitsamma. Stoned is the way of the walk var det i alla fall. Cypress Hill. Grymt skön låt.
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 00:30
Haha denna funkar inte heller.
Hata YT när siten betér sig på det sättet!
Sypress har dock gjort många sköna weedlåtar så jag anar vad det är du vill kommunicera.
LillaLasse
2008-07-21, 00:34
Hata YT när siten betér sig på det sättet!
Sypress har dock gjort många sköna weedlåtar så jag anar vad det är du vill kommunicera.
Det här är väl alla weedlåtars moder. I alla fall för mig. Tror jag var fjorton när jag köpte plattan.
f5CX84lOQSU
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 00:37
Till alla tjejer.
Muahahahaha.
Fan jag visste inte att de sjöng på engelska över huvud taget. Trevligt.
LillaLasse
2008-07-21, 00:38
dQIoypuPQgs&NR=1
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 00:39
Det här är väl alla weedlåtars moder. I alla fall för mig. Tror jag var fjorton när jag köpte plattan.
Lyckost!
När jag var 14 så pendlade jag mellan hårdrock och synth för att passa in. Reggae fanns inte på kartan.
LillaLasse
2008-07-21, 00:43
Lyckost!
När jag var 14 så pendlade jag mellan hårdrock och synth för att passa in. Reggae fanns inte på kartan.
Var dessutom på Grönan när alla tiders publikrekord sattes, Bobban lirade inför över trettiotusen pers. Minns jag inte fel i hastigheten bör det ha varit 78 typ. Blev ett dubbelalbum av den turnén; Babylon by bus.
Rastafari.
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 00:56
Respect.
Jag är född 1970 och navigerade mig igenom synth och hårdrock efter bästa förmåga. Någon gång under åttiotalet så dök det upp ett inslag om den nya subkulturen "rapp och scratch" på Rapports kvällssändning och på den vägen är det.
Ps. Jag tycker om Maiden och Howard Jones än idag. Ds.
Förklaringen:
http://www.obsklassen.se/showpost.php?p=5882&postcount=9
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 02:25
Förklaringen:
http://www.obsklassen.se/showpost.php?p=5882&postcount=9
Tack för svaret. Nu vet man iallafall vad det beror på.
Jävla kukar!
Nä, nu undrar jag om Christer gillar den
drogförhärligande
musik som spelats den senaste tiden i tråden.
Här klämmer jag till med en annan goding från 1980-talet.
vvAVJTQeFiQ
LillaLasse
2008-07-21, 17:41
Respect.
Jag är född 1970 och navigerade mig igenom synth och hårdrock efter bästa förmåga. Någon gång under åttiotalet så dök det upp ett inslag om den nya subkulturen "rapp och scratch" på Rapports kvällssändning och på den vägen är det.
Ps. Jag tycker om Maiden och Howard Jones än idag. Ds.
Maiden är ren och skär kvalitet. H. Jones musikstil har aldrig fallit mig på läppen dock.
LillaLasse
2008-07-21, 17:48
Bara för att mroeff dissar mig så kommer:
XmMS3vI_BEA&feature=related
The Prophet!!:D
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 17:57
Toppentjusigt, men Mroeffs melodi var också vacker.
Chrille kommer nog bli rosenrasande då han kommer tillbaka och får se vad vi har gjort med hans tråd. Det är ju inte mycket till vidjossar vi postar.
LillaLasse
2008-07-21, 18:00
Toppentjusigt, men Mroeffs melodi var också vacker.
Chrille kommer nog bli rosenrasande då han kommer tillbaka och får se vad vi har gjort med hans tråd. Det är ju inte mycket till vidjossar vi postar.
Lite tokigt att vi kidnappade hans tråd. Vi får be den gode Christer om ursäkt helt enkelt.:skamsen:
Jag vill bara be att påpeka att jag besökt Jamaica, och varit passiv majarökare. Somnade på en stol under en konsert med Judy Mowatt, för att det bolmades så in i helskotta.:tjurig:
1uNQ7-Vh4d4
LillaLasse
2008-07-21, 18:20
One of the original I-Threes...right on.:)
Kristen Etik och Moral
2008-07-21, 19:04
Big up's till M som har varit på självaste Jamrock, och besökt en äkta haschkonsert också! En annan är så illa berest att det är pinsamt. :skamsen: (Grekland bara)
Word Up. Inte från Cameo, inte från Korn. Utan från... GUN! Enligt mig den bästa "Word Up"-covern.
9VlSE4OpKDU
Korns Word up går inte av för hackor. En av mina personliga cover-favoriter i den lite hårdare genren är annars Volbeat - I only wanna be with you.
Ts19Nn-xyGs
Volbeat - I only wanna be with you.
Soundet var helt i min smak, även om jag finner låten lite... cheesy. Ska kolla mer Volbeat.
elbastardo
2008-08-29, 02:44
Hellå eller - Skulle det inte handla om "kvalitétsvideos" i denna tråd?!
Swedish Metal Aid - Give a helpin' hand
-b8lLDG1nyE
elbastardo
2008-08-29, 02:54
När vi ändå håller på .....
220 Volt - Powergames and Don't Go (live 1985)
WSzDch0JuJA
Live in Gotenberg, Sweden, May 1985. Audience shot, but rare as hell.....enjoy!
Hellå eller - Skulle det inte handla om "kvalitétsvideos" i denna tråd?!
Swedish Metal Aid - Give a helpin' hand
Hahahahahahahhahahhahahhahhahahahhahahaha.
Du tar död på mig ... höll på att kissa på mig av skratt.
elbastardo
2008-08-29, 14:41
Kan tyvärr inte bädda in denna...
http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1716410713/bctid1719846961
Just nu lyssnar jag på Eisbrechers senaste, Sünde (Synd).
OCH TILLÅT MIG ATT SÄGA ATT DET ÄR AAAAAAAASBRA!!!
3mb8euQc8ps
80-talet, here I come... :whistle:
Hall & Oates - Out Of Touch
dln1tKJ-8YQ
Christer
2008-09-16, 22:04
Bra initiativ att sparka liv i tråden, Cådis! :yes:
Här är en annan goding:
lxhudT8_RnU
Såg nyss Air America (http://www.imdb.com/title/tt0099005/) på TV. Och Rolling Stones "Gimme Shelter" spelas i slutet...
Gud, vilken soft låt...
LJMnES7WoT4
Lite mer kunskap...
Marilyn Manson - This is the new shit (vilken refräng!):
This is the new shit.
Stand up and admit.
Do we get it? No.
Do we want it? Yeah.
This is the new shit,
Stand up and admit.
8W2cAtYlNhc
Kan kärlek vara en synd?
Två olika svar:
0zDL4j9haQ0
lYAweLyU5Fk
Jag är mycket upprörd över att Christer inte tagit upp den här låten tidigare..vad har du för quality indexikation i denna tråd egentligen?..:mad:
ePzLD1xvXGc
Martin L Gore har gjort en höjdare på den, med ännu mysigare pratsång.
fxoixiQc5U8
Herr Falco, wo bist du?
XJ_rDkPLjio
Paul Weller tweed , hedar en engelsk borg ,cricket ,en öppen spis och allt i svartvitt det kan inte bli fel.
pRo4x9iKbJQ
elbastardo
2008-10-09, 01:14
Navid Modiri & Gudarna
Videon till första singeln "Telefonsvararen" från plattan "Allt jag lärt mig hittills" ute 15/10
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44220924
Här får Christer lite nutida Blip Blop för att hålla sig au jour.
MsduHmjQlgI
Metronomy - Heartbreaker
Christer
2008-10-28, 00:06
Här får Christer lite nutida Blip Blop för att hålla sig au jour.
Metronomy - Heartbreaker
Åååhh, tackar! :)
Christer
2008-11-03, 23:48
Jajaja, inte så mycket till musik, men fantastiskt fint!
u7ScIbU8jGA
Eller vad säger Sven Hedin?
Sven Hedin
2008-11-04, 00:05
"Marfak ger fullgod smörjnng även under svåra körförhållanden"
Dra åt helvete så jävla vackert...fan.. :notworthy:
Christer
2008-11-04, 00:10
"Marfak ger fullgod smörjnng även under svåra körförhållanden"
Dra åt helvete så jävla vackert...fan.. :notworthy:
Romantik på högsta nivå... :)
Ibland är jag sur över att jag är född några decennier försent...
Sven Hedin
2008-11-04, 00:15
På tal om det, kommer du ihåg när jag frågade dig en konstig fråga om hur du fick hämta din bullmerca på en uppställningsplats? :)
Christer
2008-11-04, 00:27
På tal om det, kommer du ihåg när jag frågade dig en konstig fråga om hur du fick hämta din bullmerca på en uppställningsplats? :)
Näääee, men var det inte en Bullmerca Grosshandlaren fick i födelsedagspresent av Bödeln? :unsure:
Jag har tyvärr aldrig haft någon Bullmerca...
Sven Hedin
2008-11-04, 00:30
Jag har tyvärr aldrig haft någon Bullmerca...
Nu har du det:
En tidig morgon när du skall ut och starta upp bull-mecan, för att åka ner till BP-tappen där du jobbar, så upptäcker du att dom jävlarna har lagt om till högertrafik under natten. Det kanske kan gå an, men vad värre är är att dom har bärgat bort din bil eftersom att den plötsligt stod parkerad mot färdriktningen...
Du får vackert ringa efter en droska som får köra dig ut på Stora Essigen där gatukontoret har sin uppställningsplats för omhändertagan och bortforslade fordon. Eftersom det här tilldrar sig på den tiden då allt i samtliga avseenden var bättre och vackrare så kommer det en stilig svartskimrande PV60 och plockar upp dig, och under resan så låter chauffören melodiradion ljuda så att du kan följa ditt favoritprogram Frukostkubben med Sigge Fürst, samtidigt som ni susar fram genom den vackra staden och vidare ut på landsbygden.
Men när ni kommer ut till den stora inhägnade hagen så håller du på att få ett slaganfall. Någon har customiserat din Mercedes med självhäftande skärmbreddare i PVC och en irrkabehärva sticker ut under instrumentbrädan!
Som om det inte var nog med det så visar grill och kofångare tydliga spår av att någon har kissat i kylaren.... Trots kylargardinen!
Vad gör du?
Christer
2008-11-04, 00:36
Nu har du det:
En tidig morgon när du skall ut och starta upp bull-mecan, för att åka ner till BP-tappen där du jobbar, så upptäcker du att dom jävlarna har lagt om till högertrafik under natten. Det kanske kan gå an, men vad värre är är att dom har bärgat bort din bil eftersom att den plötsligt stod parkerad mot färdriktningen...
Du får vackert ringa efter en droska som får köra dig ut på Stora Essigen där gatukontoret har sin uppställningsplats för omhändertagan och bortforslade fordon. Eftersom det här tilldrar sig på den tiden då allt i samtliga avseenden var bättre och vackrare så kommer det en stilig svartskimrande PV60 och plockar upp dig, och under resan så låter chauffören melodiradion ljuda så att du kan följa ditt favoritprogram Frukostkubben med Sigge Fürst, samtidigt som ni susar fram genom den vackra staden och vidare ut på landsbygden.
Men när ni kommer ut till den stora inhägnade hagen så håller du på att få ett slaganfall. Någon har customiserat din Mercedes med självhäftande skärmbreddare i PVC och en irrkabehärva sticker ut under instrumentbrädan!
Som om det inte var nog med det så visar grill och kofångare tydliga spår av att någon har kissat i kylaren.... Trots kylargardinen!
Vad gör du?
Oj, det var en svår fråga! :rolleyes:
Jag klurar och återkommer morgens!
Christer
2008-11-11, 14:27
Ett par mästerverk från tiden då ALLT var bättre:
RLr8RNwy5zY&feature=email
167oaBt9C0A&feature=email
Rachid Taha sjunger "Rock The Casbah" (med The Clashs Mick Jones på elgitarr):
SOjTOn9lC9I
http://www.a7lasouwar.com/images/big/35d065drachid.jpg
Christer
2009-01-19, 23:45
Jag har insett att jag har snöat in på genren "kvinnliga svenska singer/songwriters".
Hello Saferide är ju helt sagolikt bra:
ojE7J6O1D6A
Svimfärdig
2009-01-20, 02:43
:tunga:
Christer
2009-01-20, 09:49
:tunga:
Kulturlösa människa. :tunga:
Svimfärdig
2009-01-20, 14:03
Kulturlösa människa. :tunga:
:p
Jag får säga Christer, att för att ligga i en säng så såg de jävligt ditlagda ut.
(som min fader brukade säga när någon låg fullstylad i en säng i nån gammal hollywoodfilm, och låtsades vakna, eller vara sjuk)
Vaffan, tråden spåra ur ba.
Här är kvaliteter, fattaru, 70-talet, hårdrock, Uriah Heep:
7cE8udFUuic
Den här var det längesen jag lyssnade på men jag gillar den och se nu för fan till att göra det ni oxå :tunga:
s6J28OdEKrI
Christer
2009-01-21, 00:14
Jag får säga Christer, att för att ligga i en säng så såg de jävligt ditlagda ut.
(som min fader brukade säga när någon låg fullstylad i en säng i nån gammal hollywoodfilm, och låtsades vakna, eller vara sjuk)
Nämenvadfan, det är ju inte precis en dokumentär vi pratar om. Klart att de är ditlagda! :tunga:
Tål bara inte det där billiga sättet att göra musikvideor/reklamfilm: sminkade, kammade och sedan "rufsade" med något strå, käften i en rektangel, ljusa rena bomullskläder...
sorry, är man född estet så är man :pippi:
Christer
2009-01-21, 00:30
Tål bara inte det där billiga sättet att göra musikvideor/reklamfilm: sminkade, kammade och sedan "rufsade" med något strå, käften i en rektangel, ljusa rena bomullskläder...
sorry, är man född estet så är man :pippi:
Ja men låten är ju sååå enormt söt att man glömmer vidjon. :rolleyes:
Hall & Oats - Maneater
ap-OO0xqTe4
Texten så att ni kan sjunga med:
Hall & Oates Maneater Lyrics:
Music: Hall/Oates
Lyrics: Hall/Oates/S. Allen
She'll only come out at night
The lean and hungry type
Nothing is new, I've seen her here before
Watching and waiting
She's sitting with you but her
eyes are on the door
So many have paid to see
What you think you're getting for free
The woman is wild, a
she-cat tamed by the purr
of a Jaguar
Money's the matter
If you're in it for love you
ain't gonna get too far
Oh here she comes
Watch out boy she'll chew you up
Oh here she comes
She's a maneater
Oh here she comes
Oh here she comes
She's a maneater
I wouldn't if I were you
I know what she can do
She's deadly man, and she
could really rip your
world apart
Mind over matter
The beauty is there but a
beast is in the heart
Oh here she comes
Oh here she comes
She's a maneater
Kära Christer. Hur inne är Noice numera? :unsure:
(OBS! Se en lysande presentation av Clabbe)
DzoIZnkcMpQ
saDM73IQObI
Christer
2009-02-23, 01:02
Kära Christer. Hur inne är Noice numera? :unsure:
Noice är inte inne alls :no:
Men just Noice tycker jag är lite kul ändå. Magnus Ugglas låt "Joey Killer" var tydligen skriven med Noice i åtanke (inte Europe och Joey Tempest, som många trodde). Tydligen hade skivbolagsdörren Ola Håkansson varit med när Noice repade "I natt är hela staden vår" på högsta volym. Plötsligt öppnades dörren och en av bandmedlemmarnas mamma stod där med bullar och varm choklad... :D
Här får ni en lagom ångestladdad kvalitetsvidjo från året då jag fick kabel-TV och MTV:
tYtYe9K6zv4
Det är något visst med män i läppstift, eller hur CodeMAN?!
The Cure har alltid haft förmågan att få till ljusa och livsbejakande videos.
Jag undrar om inte Ingvar Oldsberg och gänget fick inspiration till "På spåret" från just The Cure. Kolla in denna video = bevismaterial.
ozh1y7zI0r8
Den som först gör anspråk på yip-yiparna får dem.
Z4VNMERVsC4
Den här låten har jag aldrig riktigt slutat lyssna på.
Jag vet inte egentligen varför jag tycker så mycket om den men det gör jag.
B3vAUtmAbus
skumrask
2009-03-04, 21:14
Vaffan, tråden spåra ur ba.
Här är kvaliteter, fattaru, 70-talet, hårdrock, Uriah Heep:
7cE8udFUuic
Bonusinfo: Namnet Uriah Heap är taget från namnet på den girige bokhållaren i David Copperfield av Charles Dickens
Tänkte bara säga det.
Christer
2009-03-05, 18:54
Den här låten har jag aldrig riktigt slutat lyssna på.
Jag vet inte egentligen varför jag tycker så mycket om den men det gör jag.
Den är och har alltid varit superbra! Jag lyssnade på den så sent som igår i iPoden. :yes:
Det här är är riktig kvalitet en av de bästa covers som gjorts någonsin.
För att inte tala om hur sjukt bra Hugh Cornwell var och är.
wXHToM3qt6w
Christer
2009-08-29, 23:05
Det här är ett riktigt mästerverk; låten i kombination med vidjo är fantastisk konst. :yu:
EG0Q3kR7_9c