Visa fullständig version : Olle Ljungström (utbruten)
sås på slipsen
2009-03-14, 11:41
På fyrans morgonprogram är det nu en gäst som heter Olle Ljungström.
Vilken jävla äcklig typ. Det kliar på hela kroppen när jag hör fanskapet på intervjun. När han sjunger vill jag slita av mig håret. Och naglarna.
Jag hatar honom.
:kaffe:
Vilken jävla äcklig typ. Det kliar på hela kroppen när jag hör fanskapet på intervjun. När han sjunger vill jag slita av mig håret. Och naglarna.
Jag hatar honom.
http://img.photobucket.com/albums/v111/ruskigbuss/emoticons/confused17.gif
sås på slipsen
2009-03-14, 12:16
http://img.photobucket.com/albums/v111/ruskigbuss/emoticons/confused17.gif
Jamen kolla själv. Han är framme nu igen. :tunga:
Jamen kolla själv. Han är framme nu igen. :tunga:
Men jag gillade honom, iaf tidigare. Idag vet jag inte riktigt vad det har blivit av honom.
Jag älskar Olle Ljungström och hans musik. :yes:
Men jag gillade honom, iaf tidigare. Idag vet jag inte riktigt vad det har blivit av honom.
Har inte han återuppstått från knarket? Gillade honom förr iaf, och har inte tagit ställning till honom nu. Däremot har han gjort en drös bra låtar/texter.
Har inte han återuppstått från knarket? Gillade honom förr iaf, och har inte tagit ställning till honom nu. Däremot har han gjort en drös bra låtar/texter.
Om jag fattade saken rätt så har han varit väldigt sjuk dessutom. Eller är. Jag minns inte så noga. Det som inte syns finns, liksom, inte.
Han var med i "Lantz i P4" igår och dels var han väldigt rolig och sen spelade han sin nya låt som jag tycker är väldigt bra.
Ska se om den finns på YT.
Här kan man lyssna på hans nya skiva.
http://olleljungstrom.se/?gclid=CLT_i5C8opkCFYKB3godtE9rpg
En förgiftad man var det han spelade igår.
Han var med i "Lantz i P4" igår och dels var han väldigt rolig och sen spelade han sin nya låt som jag tycker är väldigt bra.
Ska se om den finns på YT.
Det var ju nåt timslångt progam med honom förra veckan på svt (tror jag). På TV:n var det iaf, fast jag såg det inte.
Jag hatar honom.
Jag älskar Olle jag vill gifta mig med Olle.
Jag är med i en grupp som heter Tacka Gud för Olle Ljungström.
Fast jag har märkt att man antingen älskar eller avskyr honom.
Jag älskar Olle jag vill gifta mig med Olle.
Jag är med i en grupp som heter Tacka Gud för Olle Ljungström.
Fast jag har märkt att man antingen älskar eller avskyr honom.
+1 (som de där tuffa internetarna brukar skriva :D)
Jag är dock inte med i nån grupp men jag älskar också Olle.
Jag har alltid vetat att du är en kvinna med god smak när det gäller musik och litteratur.
sås på slipsen
2009-03-14, 17:50
+1 (som de där tuffa internetarna brukar skriva :D)
Jag är dock inte med i nån grupp men jag älskar också Olle.
Et tu, Ulv. :(
Et tu, Ulv. :(
Men, allvarligt Sås, har du lyssnat på hans musik? :unsure:
Han har gjort så mycket helt underbart bra saker, du får ladda ner och lyssna och eftersom jag vet att du är en sund, trevlig och bra person så kommer du ändra åsikt. :yes:
sås på slipsen
2009-03-14, 18:15
Jag såg intervjun med kraken i morse och hans spruckna stämma kommer för evigt att vara färgad av den.
Vilket ufo. :tunga:
Jag såg intervjun med kraken i morse och hans spruckna stämma kommer för evigt att vara färgad av den.
Vilket ufo. :tunga:
Han var väldigt rolig i radion igår, det plus hans superbra musik gör att jag älskar honom. Diskussioner om Olle passa inte alls i den här tråden, det är att häda faktiskt.
sås på slipsen
2009-03-14, 18:36
Han var väldigt rolig i radion igår, det plus hans superbra musik gör att jag älskar honom. Diskussioner om Olle passa inte alls i den här tråden, det är att häda faktiskt.
Jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att prata Olle på http://img.photobucket.com/albums/v111/ruskigbuss/emoticons/sly.gif
Jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att prata Olle på http://img.photobucket.com/albums/v111/ruskigbuss/emoticons/sly.gif
Fast nu har du ju faktiskt fel i Olle-frågan. :D
sås på slipsen
2009-03-14, 18:38
Fast nu har du ju faktiskt fel i Olle-frågan. :D
Har du bevis för det? :cool:
sås på slipsen
2009-03-14, 18:40
Näe, just det. :proud:
Det är bara för att du inte förstår Olles storhet, det krävs iofs inte mycket för att se och höra den. Du är lite tramsig i den här frågan och vill bara vara tvärtom, så tror jag det är. :D
Har du lyssnat på hans musik och texter? :unsure:
Nä, just det du har bara bestämt dig för att Olle är dålig och just där har du fel, de enda bevis som behövs är att lyssna på honom.
Så, nu är den saken ur världen.
Olle borde få en egen tråd tycker jag, där vi kan skriva om hans underbara musik. :yes:
sås på slipsen
2009-03-14, 18:49
http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/noevil.gif
Det jag hörde i morse räcker. :lol:
Nu hörde jag inte i morse, för då sov jag men jag kan inte tänka mig att det var dåligt.
Har du lyssnat på hans tidigare musik?
Gör det annars för han är bra, riktigt, riktigt jättebra, så det så!
Fast du kanske inte gillar svensk musik med bra texter och utlämnande personer som sjunger och skriver dem? I såfall förstår jag, Niklas Strömstedt kanske är mer din smak? :unsure:
sås på slipsen
2009-03-14, 19:04
Nu hörde jag inte i morse, för då sov jag men jag kan inte tänka mig att det var dåligt.
Har du lyssnat på hans tidigare musik?
Gör det annars för han är bra, riktigt, riktigt jättebra, så det så!
Fast du kanske inte gillar svensk musik med bra texter och utlämnande personer som sjunger och skriver dem? I såfall förstår jag, Niklas Strömstedt kanske är mer din smak? :unsure:
Okej, så här är det.
För att jag ska orka och vilja lyssna på en artist så vill jag att följande kriterier ska vara uppfyllda:
Bra, väl framförda melodier
Bra, väl framförd sång.
Vad de sen sjunger om, det skiter jag i, för jag lyssnar inte på det iallafall.
Eller åtminstone väldigt sällan, eftersom det oftast är något crap som inte intresserar mig som framförs under nödrim och tafflig meningsbyggnad.
Dessa två kriterier klarar inte Olle att uppfylla. Han är av typ artist med ett skitnödigtskitviktigt budskap, som sedan kläs i ett banalt plingeliplongtreackords popfodral, framfört av den store poeten själv som inte ens fixat en tvåa i sång i grundskolan. Buuuudskapet är låten serru.
Det låter för jävla illa helt enkelt. :kaffe:
Du har fel. :yes:
Så, slutdiskuterat. :)
Jag tror att jag har lagt in en hel text av Olle i tråden för bra texter läs den utan att höra eller se Olle så kanske du tycker den är bra.
Jag försökte hitta en låt som har textraden "solens sista strålar" i sig men jag fann den inte.
Kan den heta nåt annat? :unsure:
Min yngste son ville alltid höra den när han skulle sova när vi bodde i Jakarta.
På skivan Det Stora Kalaset från 97 finns det en låt som heter Solens Strålar det kanske är den du menar.