handdator

Visa fullständig version : Hata putsa fönster tråden

Torsten
2009-03-13, 23:05
Visst är jag för snål för att låta ett proffs sköta jobbet så varför gnälla här? Kanske för att jag gillar att gnälla? Men hur lyckas alltid proffsen bättre än mig med min trasa och ett helvetiska gnuggande? Putsar du fortfarande dina fönster själv när det är så billigt att få någon annan att fixa skiten?:kaffe:

Fortune
2009-03-13, 23:08
Visst är jag för snål för att låta ett proffs sköta jobbet så varför gnälla här? Kanske för att jag gillar att gnälla? Men hur lyckas alltid proffsen bättre än mig med min trasa och ett helvetiska gnuggande? Putsar du fortfarande dina fönster själv när det är så billigt att få någon annan att fixa skiten?:kaffe:
Jag tvättar mina fönster själv och jag tycker att det är roligt. Tyvärr orkar jag inte riktigt som förr eftersom fibron sätter käppar i hjulen men jag gör det om än inte lika snabbt som tidigare.

CodeMAN
2009-03-13, 23:35
Jag tvättar mina fönster själv och jag tycker att det är roligt. Tyvärr orkar jag inte riktigt som förr eftersom fibron sätter käppar i hjulen men jag gör det om än inte lika snabbt som tidigare.
Synd att vi aldrig träffades när jag bodde i Gävle. Du kunde tvätta min fönster, och jag kunde plocka svamp åt dig... ;)

Fortune
2009-03-13, 23:52
Synd att vi aldrig träffades när jag bodde i Gävle. Du kunde tvätta min fönster, och jag kunde plocka svamp åt dig... ;)
Fast jag gillar ju att plocka svamp också. :p Tidigare tvättade jag fönster åt ett helt gäng men blev tvungen att sluta när kroppen värkte mer och mer för varje fönster. :(

Svimfärdig
2009-03-13, 23:55
Tvätta fönster? :unsure: Måste man göra det? :whistle:

Fortune
2009-03-13, 23:58
Tvätta fönster? :unsure: Måste man göra det? :whistle:
Klart att man inte måste men det underlättar om man vill kika på grannarna. :yes:

Svimfärdig
2009-03-14, 00:13
Klart att man inte måste men det underlättar om man vill kika på grannarna. :yes:
Det förklarar mina skitiga fönster då. :D Handlar kanske mer om att jag inte vill att dom ska se MIG tror jag...

Fortune
2009-03-14, 00:24
Det förklarar mina skitiga fönster då. :D Handlar kanske mer om att jag inte vill att dom ska se MIG tror jag...
Det är ju också en bra anledning. :)

Svimfärdig
2009-03-14, 00:29
Det är ju också en bra anledning. :)
Jag skyller på allt bara jag slipper putsa fönster. :p

Fortune
2009-03-14, 00:34
Jag skyller på allt bara jag slipper putsa fönster. :p
Men det är roligt, iaf när man är klar. :D

CodeMAN
2009-03-14, 00:36
Jag gjorde det en (1) gång i mitt liv, det var inte alls besvärligt. Det finns ju sånahär fönsterputsarmojs som man använder, och då går det fort.

Dock ser jag ingen anledning till det, man kan ju se igenom all smuts, så why bother?

Svimfärdig
2009-03-14, 00:37
Men det är roligt, iaf när man är klar. :D
Ja, det är sant. Det blir fint och man ser resultat på en gång. Brukar fixa morsans fönster. Kanske därför jag skippar mina? Eller så flyttar jag så ofta så att det löser sig automaaaagiskt det där? Vetefan. Nu är dom skitiga iaf. Och jag ska ta dom i vår. Gardinerna ska ner och tvättas med. Säger jag iaf...sen får vi väl se. :D

Fortune
2009-03-14, 00:41
Jag gjorde det en (1) gång i mitt liv, det var inte alls besvärligt. Det finns ju sånahär fönsterputsarmojs som man använder, och då går det fort.

Dock ser jag ingen anledning till det, man kan ju se igenom all smuts, så why bother?
För att det är trevligt med rutor man ser ut genom. :unsure:

Fortune
2009-03-14, 00:41
Ja, det är sant. Det blir fint och man ser resultat på en gång. Brukar fixa morsans fönster. Kanske därför jag skippar mina? Eller så flyttar jag så ofta så att det löser sig automaaaagiskt det där? Vetefan. Nu är dom skitiga iaf. Och jag ska ta dom i vår. Gardinerna ska ner och tvättas med. Säger jag iaf...sen får vi väl se. :D

Precis, sånt gillar jag. När resultatet syns direkt. Och så får man ju hänga upp nya gardiner...jaja, andra iaf. :)

Svimfärdig
2009-03-14, 00:46
Precis, sånt gillar jag. När resultatet syns direkt. Och så får man ju hänga upp nya gardiner...jaja, andra iaf. :)
Hmmm nu ser jag glasklara rutor framför mig. Och det doftar nytvättade gardiner...

Men ååååh, jag vill ha vår!

Fortune
2009-03-14, 00:52
Hmmm nu ser jag glasklara rutor framför mig. Och det doftar nytvättade gardiner...

Men ååååh, jag vill ha vår!
Det ska bli vårvärme i helgen, kanske dags att leta fram putstrasorna? :D

Svimfärdig
2009-03-14, 01:00
Det ska bli vårvärme i helgen, kanske dags att leta fram putstrasorna? :D
:whistle:

Det är roligare att göra sånt hos andra. Samma med städning. Märkligt det där.

Fortune
2009-03-14, 01:03
:whistle:

Det är roligare att göra sånt hos andra. Samma med städning. Märkligt det där.
Det kan du iof ha rätt i. Jag t.om gav bort fönsterputs i födelsedagspresent till en kompis för några år sen. :rolleyes:

Svimfärdig
2009-03-14, 01:04
Det kan du iof ha rätt i. Jag t.om gav bort fönsterputs i födelsedagspresent till en kompis för några år sen. :rolleyes:
Det är synd att du har ont. Jag fyller år i höst och hade gärna tagit emot en fin present av dig. :skamsen:

Hmm mamma fyller år snart... Tack för ett bra tips. Jag har ont om pengar men jag har 2 armar och ett hjärta av bomull vad gäller henne. Dessvärre har hon måååååååååååååååååååååååååååååååååånga fönster men vafan.

Fortune
2009-03-14, 01:07
Det är synd att du har ont. Jag fyller år i höst och hade gärna tagit emot en fin present av dig. :skamsen:

Hmm mamma fyller år snart... Tack för ett bra tips. Jag har ont om pengar men jag har 2 armar och ett hjärta av bomull vad gäller henne. Dessvärre har hon måååååååååååååååååååååååååååååååååånga fönster men vafan.
Kan tänka mig det men du KAN ju uppenbarligen, det kan inte min kompis. Hur hon än beter sig så blir det flammig och konstigt. Jag vet inte hur hon beter sig.

Såna saker brukar uppskattas. Framförallt om vederbörande av någon anledning inte klarar av det själv. Och du kan säkert dela upp presenten på ett par dagar så slipper du ta alla fönster samtidigt. *ännu ett gratistips* :D

Svimfärdig
2009-03-14, 01:18
Kan tänka mig det men du KAN ju uppenbarligen, det kan inte min kompis. Hur hon än beter sig så blir det flammig och konstigt. Jag vet inte hur hon beter sig.

Såna saker brukar uppskattas. Framförallt om vederbörande av någon anledning inte klarar av det själv. Och du kan säkert dela upp presenten på ett par dagar så slipper du ta alla fönster samtidigt. *ännu ett gratistips* :D
Blir jättefint! Vill man överkursa kan man ju ta tidningspapper och gnugga bort flammet med, borde ju funka.

Ja och hon har problem med reumatism.
Lätt det blir över flera dagar...eller så tar jag med syster. :D

Fortune
2009-03-14, 01:23
Blir jättefint! Vill man överkursa kan man ju ta tidningspapper och gnugga bort flammet med, borde ju funka.

Ja och hon har problem med reumatism.
Lätt det blir över flera dagar...eller så tar jag med syster. :D

Jag har aldrig testat tidningspapper, jag använder skrapa och det funkar hur bra som helst. Men jag använder aldrig fönsterputs för det tycker jag att det blir flammigt av.

Klart att du inte ska undanhålla din syster den upplevelsen. :D

sås på slipsen
2009-03-14, 01:25
I vår kåk är det fanimig bara fönster. Fy satan för att putsa. :tunga:

Svimfärdig
2009-03-14, 01:25
Jag har aldrig testat tidningspapper, jag använder skrapa och det funkar hur bra som helst. Men jag använder aldrig fönsterputs för det tycker jag att det blir flammigt av.

Klart att du inte ska undanhålla din syster den upplevelsen. :D
Inte jag heller, men jag har minsann sett att man kan! :D Näää varmt vatten och diskmedel blir det här.

Nej jag tycker att vi ska dela på såna stunder hon och jag. Vi har iofs gjort det förr. Blir en trevlig familjestund. :p

Svimfärdig
2009-03-14, 01:26
Du har väl en fru? :whistle:

sås på slipsen
2009-03-14, 01:28
Du har väl en fru? :whistle:

Mjo. Och hon har ju telefonnumret till fönsterputsaren. :D

Fortune
2009-03-14, 01:29
Inte jag heller, men jag har minsann sett att man kan! :D Näää varmt vatten och diskmedel blir det här.

Nej jag tycker att vi ska dela på såna stunder hon och jag. Vi har iofs gjort det förr. Blir en trevlig familjestund. :p
Samma här, hett vatten (så hett det går) och diskmedel.

Alla familjesammankomster är trevliga sammankomster.....eller nåt. :D

Fortune
2009-03-14, 01:29
HAr inte du byggt den där kåken själv? :unsure:

sås på slipsen
2009-03-14, 01:32
HAr inte du byggt den där kåken själv? :unsure:

Betyder det att jag har livstids fönsterputsningstvång? :scared:

Fortune
2009-03-14, 01:36
Japp, har du byggt en massa fönster så får du fanimig skylla dig alldeles ensam. :yes:

Svimfärdig
2009-03-14, 01:36
Mjo. Och hon har ju telefonnumret till fönsterputsaren. :D
Hahaha bra bra.
Samma här, hett vatten (så hett det går) och diskmedel.

Alla familjesammankomster är trevliga sammankomster.....eller nåt. :D
Fyfan nu känns det bra. Jag har koll på läget med andra ord. :p

JA!

Fortune
2009-03-14, 01:39
Hahaha bra bra.

Fyfan nu känns det bra. Jag har koll på läget med andra ord. :p

JA!

Full koll! :thumbsup:

Svimfärdig
2009-03-14, 01:42
:proud:

sås på slipsen
2009-03-14, 01:55
Japp, har du byggt en massa fönster så får du fanimig skylla dig alldeles ensam. :yes:

Pff. :tunga:

Sven Hedin
2018-12-26, 01:49
Nej jag tvättar inte mina fönster. Jag tror nog faktiskt inte att någon annan heller gör det.

Klamp
2018-12-29, 13:39
Jag vår och höstputsar.
Har bara sex fönster så det är inte så farligt.

Sven Hedin
2018-12-29, 14:14
Schysst avatar! :)