Visa fullständig version : Kungligt giftemål nästa sommar...
...äntligen får man se lite lyx och flärd i teverutan när gymägaren skall bli prins. Kungliga bröllop brukar inte gå av för hackor.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00864/kungen_864084t.jpg
Herregud så ful han är. :pippi:
Vänlige Viktor
2009-02-24, 17:25
Sedan när de gift sig, och de uppdagar att det inte funkar i sängen, vad händer då?
Eller har de levat i synd redan innan äktenskapet?
Vänlige Viktor
2009-02-24, 17:26
...äntligen får man se lite lyx och flärd i teverutan när gymägaren skall bli prins. Kungliga bröllop brukar inte gå av för hackor.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00864/kungen_864084t.jpg
Tycker fö inte att CGXVI ser glad ut.
Jag har lyssnat på radio hela dagen idag och glada pensionärer har ringt in och varit överlyckliga.
Personligen är jag lite tveksam till att en PT och gymägare (no offence!) blir prins av Sverige och ska representera vårt land men jag är lite pipig när det gäller monarkin överlag måste jag erkänna.
Jag tycker han ser väldigt plastig ut (om jag nu skall vara ytlig).
Inte precis en karl som Mröff skulle falla för.
Tycker nog tom Kungen är snyggare och tycks mer rolig.
Tror förresten att V och D haft gymsex...det tror jag minsann. Han hann inte ta av sig tubsockorna.
Åh herregud så underbart äntligen ska dom två få varandra och vi får använda hundratals miljoner av våra skattepengar till att bekosta kalaset.
Tänk så kul att få se massor med inavlade överklass människor från hela Europas kungahus äta och supa på vår bekostnad.
Kanske vore läge att kontakta Al-Qadia och tipsa om ett fint mål att bomba.
Hur väl har han fått till sin backslick? Tycker själv han får en tvåa av fem möjliga, eftersom han har för långt hår i nacken.
http://nyheter24.se/multimedia/dynamic/00050/ste_lg_hockey_ga_190_50031w.jpg
Nu blev jag förresten orolig. Hur skall han ha råd att köpa en tillbörlig förlovnings- och vigselring...:scared:
Det kommer att innebära dålig PR utomlands.
Jag menar, folk kommer att undra vad Victoria gjorde med sin PT, eller snarare, vad hon inte gjorde... Folk kommer att le brett, med ett "Å you Swedes! :rolleyes:"-kommentar.
Nu blev jag förresten orolig. Hur skall han ha råd att köpa en tillbörlig förlovnings- och vigselring...:scared:
Hon sa nyss på presskonferensen att förlovningsringen var en ring som betydde väldigt mycket för henne och inget mer.
Jag vill se ringen!
Dessutom tror jag att han tjänar hyfsat samt att Victoria verkar rätt jordnära och säkert inte har krav på någon bamsering, det skulle f.ö. inte passa henne heller.
Edit: Jag ska träffa min PT i morgon och precis innan ska han träffa min ena son, undrar om jag ska skrämma honom lite, den gode PTM. :)
Den enda femman han fick i betyget var just i idrott. Resten bara fyror och lägre. Men en man från folket kan behövas i den inavlade Bernadot släkten. Har föresten en kompis som är maskinist på båten Drottningholm som var med om en rätt lustig händelse, Det var för många år sedan när "tjabo" började bli tämligen fet och Silvia tydligen satt stränga gränser. Men enligt min kompis som är helt trovärdig kom en kväll kungen tämligen packad till kiosken vid Drotningsholms slott och som en vanlig kund köpte en burgare modell större. Nöden har ingen lag och tydligen hade han smitit ut någon bakväg i jakt på något att äta.:D
Hon sa nyss på presskonferensen att förlovningsringen var en ring som betydde väldigt mycket för henne och inget mer.
Jag vill se ringen!
De visade ringen på presskonferensen
Det var en enkel guldring med en diamant på några karat...:D
Vad ska han annars göra, bruden äger ju ett antal kronor med diamanter.
Hopplöst fall, hur man än vänder å vrider när det gäller ringen.
Jag såg inte på TV utan lyssnade på radio, jaja, den visas väl på nyheterna i kväll får jag hoppas.
Jag tycker iofs att det låter fint och hon verkade ju nöjd med den.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00864/1nylive_864128t.jpg
Här är ringen.
Och jag säger ÄNTLIGEN!! Jisses det här har man ju väntat på i fem år eller så.
Undrar om kungen kommer bjuda in prinsen av Brunei?
Den var fin tycker jag.
Själv är jag fortfarande tveksam till Daniel men han lät trevlig och ödmjuk, fast jag har en del invändningar mot monarkin som sådan.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00864/1nylive_864128t.jpg
Här är ringen.
Och jag säger ÄNTLIGEN!! Jisses det här har man ju väntat på i fem år eller så.Nja i sju år har dom varit ett par. Så dom borde vara rätt säkra på sina känslor.:evilgrin39:
Nja i sju år har dom varit ett par. Så dom borde vara rätt säkra på sina känslor.:evilgrin39:
Ja, jag vet att dom varit ett par i sju år men förlovningen har jag väl väntat på i ungefär fem. Mmm, dom borde väl vara det. Efter sju år har man ju ledsnat för länge sen. :D
Det är så jobbigt att se presskonferenser med folk som stakar sig, är supernervösa och ovana i rutan. Jag hade ont i magen hela tiden hur han skulle föra sig och vad han skulle säga.
Victoria fick komma in och ta över rodret hela tiden.
Ja jisses nu får tidningarna nåt att skriva om i ett år framåt iaf. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre egentligen, men det stör mig dock att vi har ett kungahus öht. Att ärva ett ämbete känns så jävla förlegat.
Ska´re va så ska´re isåfall va och då tycker jag kungen ska ha röd mantel krona på huvudet och äpple och spira i handen sittandes på sin tron och bestämma allt. Sån´t dravel vi har nu med en kung som inte bestämer nåt och bara gnäller att appanaget inte räcker till kan vi väl vara utan? :unsure:
Ja jisses nu får tidningarna nåt att skriva om i ett år framåt iaf. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre egentligen, men det stör mig dock att vi har ett kungahus öht. Att ärva ett ämbete känns så jävla förlegat.
Ska´re va så ska´re isåfall va och då tycker jag kungen ska ha röd mantel krona på huvudet och äpple och spira i handen sittandes på sin tron och bestämma allt. Sån´t dravel vi har nu med en kung som inte bestämer nåt och bara gnäller att appanaget inte räcker till kan vi väl vara utan? :unsure:Och Sthlms slotts fasader vittrar sönder och kostar hundratals miljoner att rusta. Tycker det är för jävligt fult så riv skiten och bygg bostäder i stället. Fick Selma någon semla i dag? Själv åt jag två.:)
Fick Selma någon semla i dag? Själv åt jag två.:)
:o
Hällvättö är det DEN dagen idag? Det hade jag glömt :(
Ska´re va så ska´re isåfall va och då tycker jag kungen ska ha röd mantel krona på huvudet och äpple och spira i handen sittandes på sin tron och bestämma allt. Sån´t dravel vi har nu med en kung som inte bestämer nåt och bara gnäller att appanaget inte räcker till kan vi väl vara utan? :unsure:
Lite så resonerar jag också, ska det va' så ska det och då borde de inte få gifta sig med "vanligt folk" heller.
Ena stunden ska de vara så folkliga och andra stunden svarar de inte på tilltal om man säger du och glömmer använda deras titel, i synnerhet drottningen har jag hört är väldigt noga med det. Undrar hur Daniel kommer bli? :unsure:
Oooops... Prins Daniel menade jag förstås. :rolleyes:
:D
Jag har lyssnat på radio hela dagen idag och glada pensionärer har ringt in och varit överlyckliga.
Personligen är jag lite tveksam till att en PT och gymägare (no offence!) blir prins av Sverige och ska representera vårt land men jag är lite pipig när det gäller monarkin överlag måste jag erkänna.
Precis! Prins av Sverige och som representant för vårt land borde en 40-årig mätningstekniker från en mellansvensk stad bli :yes:
Här har vi ord och inga visor minsann:
http://newsmill.se/artikel/2009/02/24/westling-ar-slutet-atten-bernadotte (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fnewsmill.se%2Fartikel% 2F2009%2F02%2F24%2Fwestling-ar-slutet-atten-bernadotte)
Fast på sätt och vis håller jag faktiskt med honom, själva idén med monarki är ju att den INTE ska vara folklig, då kan man ju lika gärna avskaffa den och låta alla vara kungar och drottningar.
Fast på sätt och vis håller jag faktiskt med honom, själva idén med monarki är ju att den INTE ska vara folklig, då kan man ju lika gärna avskaffa den och låta alla vara kungar och drottningar.
Håller helt med, det finns inget "folkligt" med monarki. Å andra sidan så ni:ar vi inte folk i detta land, vilket kanske var en av de orsaker till varför monarkin blev folklig som den blev.
Meh... han kallar han henne kronprinsessan i stället för Viktoria på presskonferensen. :crybaby:
Undrar om han kallar henne det hemma också? :unsure:
Här har vi ord och inga visor minsann:
http://newsmill.se/artikel/2009/02/24/westling-ar-slutet-atten-bernadotte (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fnewsmill.se%2Fartikel% 2F2009%2F02%2F24%2Fwestling-ar-slutet-atten-bernadotte)
Hahahaha....vilken fantastisk titel på bloggmagasinet han representerar.
Tradition och Fason...:lol:
Där skulle man söka arbete. Lär behövas en dam, för det är idel unga muppar som skriver där...http://traditionochfason.wordpress.com/
Jag förstår däremot inte hans dravel med att det skall vara en manlig successionsordning, och sedan drar paralleller till Storbritannien. Där har de jö en drottning nu.
Vad är det för trams att svenska kungahuset kommer att dö ut och bli en ätt Westling? Förklara för mig!
Är väl bara bra om generna blandas ut, så inte alla kungligheter/adel i Europa har tättsittande ögon, är dyslektiker eller blödarsjuka.
Meh... han kallar han henne kronprinsessan i stället för Viktoria på presskonferensen. :crybaby:
Undrar om han kallar henne det hemma också? :unsure:
Han sa Viktoria en gång. :p
Det missade jag då men håll med om att det låter imbecillt när han hela tiden talar till och om henne som kronprinsessan medan hon kallar honom Daniel?!
Jag fnissade åt det hela kvällen för mig själv när jag tänkte på hur det låter hemma hos dem, ännu roligare blir det när hon sedan ska kalla honom prins Daniel.
:tihihi:
Vänlige Viktor
2009-02-25, 11:33
Han sa Viktoria en gång. :p
Sa han att hon är vänlig också?
Vänlige Viktoria?
Det missade jag då men håll med om att det låter imbecillt när han hela tiden talar till och om henne som kronprinsessan medan hon kallar honom Daniel?!
Jag fnissade åt det hela kvällen för mig själv när jag tänkte på hur det låter hemma hos dem, ännu roligare blir det när hon sedan ska kalla honom prins Daniel.
Ja, de stämmer nog att det krävs ett tag att vänja sig vid alla formaliteter utåt. Måste kännas väldans konstlat att kalla sin partner för kronprinsessan, och att inte glömma av sig.
Får han t.ex. säga "min älskade kronprinsessa" i offentliga sammanhang? Eller är hon inte hans där?
skumrask
2009-02-25, 14:36
Kan för övrigt berätta en insidergrej om hur Expressen blåste aftonbladet på scoopet. Expressen hade fått ett tips om förlovningen och gjorde tidningen med framsidor och allt på ren spekulation. Samtidigt tryckte man upp ca 200 ex i en "tidig upplaga" som av hävd alltid går ut till andra redaktioner. I denna upplaga nämns ingenting om förlovningen, istället frontar man med Linda Rosing.
På så vis hinner inte aftonhoran få ut någon upplaga utan tvingas göra en egen "bilaga".
Så ser det ut i kvällstidningsbranschen.
Men det är ju samma med kungen och drottningen, dom säger väl aldrig varandras förnamn när dom blir intervjuade.
Sa han att hon är vänlig också?
Vänlige Viktoria?
Inte vad jag minns. Jag minns bara att han blev lite besvärad när han använde namnet istället för kronprinsessan.
Fattar inte pratet om att han inte är fin nog. Alla andra unga kungligheter som gift sig har ju gjort det med vanliga människor. Och han har klarat av att genomföra en affärsidé och bygga upp ett företag, det är mer än vad många av de andra ingifta har som "record".
Jag tycker han verkar jättebra och hon gör ett kap, sådeså :pippi:
Sen är jag republikan. Men på det personliga planet vill jag förstås att alla, inklusive Vickan o Danne, skall vara lyckliga. Jag har nog sagt det förr, men en sak som jag är imponerad av i kungafamiljen är att alla 3 barnen verkar klara av att etablera och upprätthålla riktiga relationer. Det tycker jag tyder på sunda värderingar i familjen... undrar om det är Silvia som stått för det.
skumrask
2009-02-27, 01:10
Silvia var ju enligt vissa källor den som var mest kritisk till att Vickan tog en man som kanske inte var fin nog så jag tror inte att det var hon som stod för de mänskliga värderingarna..
Jag tycker att det är rätt frapperande att det finns en hög personer ur bildad högre medelklass som nu nästan slår knut på sig själva i sin iver att absolut inte tycka att det är kul med kungabröllop, de har så fiiina värderingar, och poserar med att "de inte ens visste" att förlovningen nu ägt rum nästan ett dygn efteråt. För de läser ju minsann inte kvällstidningar..:rolleyes:
:D
Läste att bröllopet kostar 25 miljoner och att skattebetalarna står för notan. Helt sanslöst slöseri med pengar som behövs bättre på annat håll.:mad:
25 miljoner? Inte en chans att det skulle kosta såpass lite om man räknade ärligt.
En årsanställd kostar ungefär en miljon/år när alla sociala avgifter är inräknade. Skall det alltså räcka med 25 "manår" för bröllopet? Nej nej.
Glöm inte alla middagar, luncher, fester, uppträdanden, galor, säkerhetspådrag, skjutsar hit och dit, hotellnätter för fina gäster etc etc etc
Någon var verkligen tvungen att "lägga sig i"... :rolleyes:
Kolla runt 0:25 och 0:35.
DAAerNQQ0d0
dr fotpall
2009-03-21, 06:55
instämmer fullt ut med Miriam
jag har kontaktat Sista dagars heliga kyrka av Noak arks rullstolar, SPXX, Pingstkyrkans militanta anti-abortsektion, Katolska kyrkans fraktion för utrotningen av tubsocksgymsex och ett dussin andra kampgupper och alla har varit positivt inställda till att göra bröllopet till en riktig smällkaramell, då det hotar perversera monarkins kärnvärden :kaffe:
jag har också kontaktat (R)IRA, PFLP, RAF(2), KPML(r), Hamas, Syriska Jihad, Irans revolutionära råd och ett dussin andra kampgrupper, och alla har varit positivt inställda till att göra bröllopet till en riktig smällkaramell, så det cementerar monarkins perversa kärnvärden. :kaffe:
Åh herregud så underbart äntligen ska dom två få varandra och vi får använda hundratals miljoner av våra skattepengar till att bekosta kalaset.
Tänk så kul att få se massor med inavlade överklass människor från hela Europas kungahus äta och supa på vår bekostnad.
Kanske vore läge att kontakta Al-Qadia och tipsa om ett fint mål att bomba.
Flyttade dr fotpalls fråga till rätt tråd:
Utvecklingsamtal/Fråga en Obs:are vad fan som helst (http://www.obsklassen.se/showpost.php?p=41074&postcount=308)
/C.
Nu börjar de närma sig...undrar var man skall stå för att se bäst....
http://nyheter24.se/incoming/article249058.ece/ALTERNATES/img514x344/300526367%282%29b+viktig.jpg
http://svenskdam.se/wp-content/uploads/2010/01/Br%C3%B6llopny.jpg
Undrar om det kommer gå att köpa några schyssta minnessaker?
Att en OS-värdinna som av någon outgrundlig anledning växte upp i Brasilien blev gemål till Carl Gustf var väl illa nog men att en gyminstruktör från en ort som mest är känd för snöskotrar och icke sjövärdiga plastekor blir prinsessgemål är väl snäppet värre. Det går utför...
Vågar man hoppas på republik snart? :unsure:
Christer
2010-04-09, 23:45
Nej då, klart att vi ska ha ett kungahus! :)
Nu börjar de närma sig...undrar var man skall stå för att se bäst....
http://nyheter24.se/incoming/article249058.ece/ALTERNATES/img514x344/300526367%282%29b+viktig.jpg
http://svenskdam.se/wp-content/uploads/2010/01/Br%C3%B6llopny.jpg
Undrar om det kommer gå att köpa några schyssta minnessaker?
Eh, tallrikarna ser schysta ut... NOT! Kitsch kitsch!
Sven Hedin
2010-04-11, 08:44
På chokladkartongen och tallriken så ser han så fruktansvärt gay ut. Det är nog samma foto, men vad fan liksom... den blicken och den hållningen. Sånt där får dom väl sköta i skymundan som förr i tiden. Gustav V hade aldrig ställt upp på nåt sånt där i officiella sammanhang, aldrig i världen. Han parkerade ute i Huddinge och och han besökte obskyra klubbar i gamla stan, men inte att han skulle låtit sig avbildats på det där viset. Det var bättre förr när det smögs och allt var höljt i klädsamt dunkel.
Förr:
http://www.matservice.se/bilder/stora/Abbakunggustafbrislingitomats%C3%A5s.jpg
Sven Hedin
2010-04-11, 09:27
Nu har det gått en stund och jag har ägnat en del av den tiden åt att pejla läget på forumet. Här blåser förändringarnas vindar... minsann. Så eftersom jag känner sånt på mig och är väldigt lyhörd för rådande trender så ändrar jag mig lite.
Daniel har så skönt sug i blicken. Inte alls som den där gamla stöten på sardinburken. Han må ha bögat hårdare och bättre än de flesta, men utvecklingen har gått framåt och nu är det Daniel som sätter normerna för hur kunglig sodomi bör utövas. Han är mjuk och följsam, hans smekande händer läser dig som en öppen bok, han är receptiv för dina behov och väldigt uppmärksam vad manlig metakommunikation beträffar. Tiden då en monark eller ens en hertig kunde sitta bekvämt tillbakalutad på sin tron och låta sig stimuleras med riksregalierna är nu äntligen till ända. Igen alltså, i en inte fullt så bokstavlig mening, spiran och kanske framförallt äpplet har ju liksom varit där förr. Daniel använder krämer och väldoftande oljor, han är soft i sin framtoning och han är en dovhjort i tiden. För fosterlandet och brödrafolkens väl.
Efter en rejäl volta i sängen - innehållande gymövningar kombinerat med rejäl penetration - kanske de avslutar med en uppfriskande Gainomax....
charge, burn, recover - som vi säger i gymsex-branschen.
http://www.marjomaki.fi/kauppa/images/Gainomax_suklaa.jpg
För övrigt har tyska porrskådisar med tubsockor och mustasch länge dominerat scenen för denna typ av utåtriktat samkväm. Nu har de fått en värdig konkurrent i man som utåt ser ut som en revisor, med allt vad det innebär.
Sven Hedin
2010-04-11, 21:59
Efter en rejäl volta i sängen - innehållande gymövningar kombinerat med rejäl penetration - kanske de avslutar med en uppfriskande Gainomax....
Rektalt, hoppas jag.
Rektalt, hoppas jag.
Inte bara det. De flesta kroppsöppningar är av intresse. Det finns så många nya möjligheter för utforskning av sexualiteten i alla dess former om man är lite öppensinnad.
Sven, det är lite 90-tal att bara tänka rektalt...då snackar vi prins Charles och Diana... :rolleyes:
Även kungahusen moderniseras, i detta fall innan det övriga samhället. Det har alltid varit de kungligas roll att bryta nya vägar på okänd mark när det gäller pervers sexuell njutning.
Sven Hedin
2010-04-12, 19:37
Nja, vi talar väl egentligen bara prins Charles, för prinsessan lär ju ha varit så till den milda grad frigid att Charles oftast bara kunde drömma om att få stuva trossen i ruffen. Eller... det är ju inte riktigt sant för han gjorde ju mer än att drömma om det. Det sägs att när han och några grabbar från Cambridge hyrde en båt i medelhavet så blev han fångad på både bilder och några längre filmsekvenser där man kunde se hur den lättklädda prinsen stod och rullade stora nystan av tågvirke, tross och lina för att sedan mycket omsorgsfullt och väl stoppa in dessa bak i båten.
Du har möjligtvis inte tillgång till nummer åtta i den fotoserien. Ifall jag får tag på den har jag en komplett serie av bilderna som fotades under den fröjdefulla dagen i Medelhavet.
Du vet den som innehåller ett bord med libanesiska meze.
dr fotpall
2010-04-12, 21:21
är inte penetration överhuvudtaget väldigt passé (för att inte tala om överskattat)?
men det kanske är jag som har en förvriden syn på pekfingrar och munkar.
Inte bara det. De flesta kroppsöppningar är av intresse. Det finns så många nya möjligheter för utforskning av sexualiteten i alla dess former om man är lite öppensinnad.
Sven, det är lite 90-tal att bara tänka rektalt...då snackar vi prins Charles och Diana... :rolleyes:
Även kungahusen moderniseras, i detta fall innan det övriga samhället. Det har alltid varit de kungligas roll att bryta nya vägar på okänd mark när det gäller pervers sexuell njutning.
Sven Hedin
2010-04-12, 21:35
Du har möjligtvis inte tillgång till nummer åtta i den fotoserien. Ifall jag får tag på den har jag en komplett serie av bilderna som fotades under den fröjdefulla dagen i Medelhavet.
Du vet den som innehåller ett bord med libanesiska meze.
Och den blåa nylonlinan? Den är svår, jag skall kolla med några samlare.
är inte penetration överhuvudtaget väldigt passé (för att inte tala om överskattat)?
men det kanske är jag som har en förvriden syn på pekfingrar och munkar.
Hmmm...det låter som du har djupare kunskaper om sexualiteten hos de europeiska kungahusen. Vad pysslar de med nuförtiden.
Och den blåa nylonlinan? Den är svår, jag skall kolla med några samlare.
För att inte tala om inslaget med de förfalskade dollarsedlarna från operation Bernhard under det andra världskriget.
Daniel och CP kanske skulle blivit ett fint homopar?
Daniel och CP kanske skulle blivit ett fint homopar?
verkar nästa som om daniel och maddes pojkvän jonas har något på gång....
V-Gurra kanske sitter uppe i gayhimlen och håller ett vakande öga och runkar sina racketar? :unsure:
dr fotpall
2010-04-18, 03:10
vi stirrar snart in i en stor kunglig knullgrop, är jag rädd. tur man har rayban och handsprit tillhands
verkar nästa som om daniel och maddes pojkvän jonas har något på gång....
Konstigt att ingen annan har funderat på frågan om "prinsessan tar den i tvåan"? Va?
Jag tror inte att hon gör, snubben-vad-han-nu-hette har ju ett gym, gym = liten öööhh, liten öööh = ingen tvåa.
Eller? :unsure: