Visa fullständig version : Melodifestivaliska pärlor - vem röstade ni på?
Tycker det finns en mängd fina minnen förknippade med de musikaliska framträdandena i melodifestivalen. Den här franska haschtomten i vår samtid är en liten uppfriskande fläkt. Vilken mening har den genomskinliga badbollen i rekvisitan?
Den röstade jag på.
A0D0ZxjpbkM
Eller denna aluminuminklädda transa med vita kalasbyxor från Ukraina. Det drösade in röster till denna gigant från öst.
En fantastisk minimalistisk juckposé i slutet. Den röstade jag på.
3XGMb5PakOQ
Moldavien 2005 som sjunger om mormor, och hade fått bistånd för att flyga in gamla mormor som satt i gungstol med en jättetrumma på scenen. Hon rockar loss på slutet med sin trumma. Den röstade jag på.
WcHej1iPM0A
Christer
2009-02-22, 18:34
Jag ville rösta på Kenta, men det gick visst inte. :(
Det här är en av mina favoriter den är faktiskt bra på riktigt.
Den vann naturligtvis inte 1987.
WN1tUujBN_k
Den här borde någon ha röstat på för den kom väldigt långt ner i resultatlistan. Hon kan också ha lite ont i magen. :yes:
JGJdDct0Av0
Sven Hedin
2009-02-22, 20:47
Det var bättre förr. 1965:
b46d_zk5CKI
Ojoj....italienskt smör, mellanöstriska och franskt
Här är en refräng jag sjöng konstant på 1978. Israels vinnande bidrag.
42UQfjxGpIQ
Sven Hedin
2009-02-22, 21:48
Fascist!!!
Fascist!!!
Jag får be om ursäkt, var inte så politiskt medveten på den tiden...:blush:
Christer
2009-02-22, 21:51
Det var bättre förr. 1965:
En av mina gamla favvisar! :)
Sven Hedin
2009-02-22, 21:52
Dig kan man räkna med. :)
Norge har fått till en riktig rackabajsarlåt till årets ESC. Killen fick kring 720 000 röster och tvåan ca 120 000. Mina damer och herrar...Alexander Rybak med Fairytale. Det svänger! Glöm inte att kolla in dansarnas armhävningsdans, mycket imponerande.
jTdndLFY3W0
Ojojoj...hur kunde jag glömma denna fantastiska låt. Ledsnar aldrig på den.
tb-gUwAgxWc
Själv är jag totalt ointresserad som vanligt. Men visst var introduktionen till semifinal 2 riktigt imponerande? Men sedan bytte jag kanal efter den.:cool:
Jag tittar och har dessutom recenserat båda delfinalerna i ett annat forum.
/Gullan, musikkritiker :cool:
Svimfärdig
2009-05-15, 22:42
Njet!
Edit: Äääh fan, jag kom på! Såg lite av delfinal 1. Blev ju fan kär i refrängen på Vitrysslands låt. Ok, lite kåt på hans kropp med...men... :skamsen: Metalsångare är fan lätt dom bästa sångarna. Resten av låten var inte sådär skitbra med herrejäääävlar vad refrängen var bra! Måste YouTube:a lite tror jag.
Sven Hedin
2009-05-15, 22:47
Det har hänt.
Christer
2009-05-15, 22:51
Självklart gör jag det! :yes:
Svimfärdig
2009-05-15, 22:54
Petr Elfimov skulle visst vara väääärsta divan sas det med. :rolleyes: Inte fan gick han vidare heller tror jag. Hans engelska är ju...underbar...*host*. MEN REFRÄNGEN!!! OMG OMG OMG!
Ok jag slutar tjata om det nu. :whistle:
Sven Hedin
2009-05-15, 22:57
Petr Elfimov?
Svimfärdig
2009-05-15, 22:59
Petr Elfimov?
Just det. Jag skulle inte tjata om det mer...så se mitt första inlägg i tråden. Tack. :besvarad:
Sven Hedin
2009-05-15, 23:01
Youtube, Youtube, Youtube... Nu skall vi se här..
Sven Hedin
2009-05-15, 23:04
En powerbalad va?
Christer
2009-05-15, 23:09
Jag ger alltid Turkiets bidrag högsta poäng, faktiskt redan innan jag ens hört låten. :whistle:
Svimfärdig
2009-05-15, 23:13
En powerbalad va?
Jag hade kallat det metalballad men ja. Hittade verkligen bara kassa versioner på YT. :(
Svimfärdig
2009-05-15, 23:13
Jag ger alltid Turkiets bidrag högsta poäng, faktiskt redan innan jag ens hört låten. :whistle:
Hahahaha! Du är så kär! Och lojal. :D
Jag ger alltid Turkiets bidrag högsta poäng, faktiskt redan innan jag ens hört låten. :whistle:Vill inte vara sån men tycker inte ens att Turkiet har i tävlingen att göra.:kaffe:
Det gick ju bra när Turkiet skickade Sertab så varför ändra på ett vinnande koncept? :tihihi: Fast Sertabs låt var mycket bättre. Den här gången har de kört på med mer sexighetsfaktor för att uppväga låten.
Är det ingen annan än jag som tycker att festivalen började gå utför sedan fd. öststaterna "invanderade" med sina poptrams a là Britney Spears?
Det handlar dessutom inte om ett par länder, utan alla 100 av dem, och samma koncept, dvs. billigt poptrams och inget innehåll.
Jag är såld på Israels bidrag.
Christer verkar rösta på de mest lättklädda damerna...:tihihi:
http://www.youtube.com/watch?v=G4g6szMFN24
Och jag är såld på Ukrainas låt (ja, jag har blivit queer :o). En rockig-houseig låt:
6q6eKK3NcR8
Det enda jag är såld på är grekens mage allt annat är bajs.
Fy så uselt allt är. :mad:
Jag, i vanliga fall, gillar Patricia Kaas, men hon är inte schageraktig för fem öre. Fel plats, feeeeeel!
sås på slipsen
2009-05-16, 23:13
Vilket jävla skit. Otroligt. :kaffe:
sås på slipsen
2009-05-16, 23:24
Vad är så bra med Norge?
Jag tycker Danmark var bättre isåfall. :yes:
Öststaterna röstar inte på varandra iaf. :yawn:
Dagens schlagerhöjdpunkt var ju när Malta återförenades hos Blabben för ett par timmar sen. Rent magiskt skulle jag vilja kalla det :)
Den dagen Grekland röstar på Turkiet kommer jag att bära BH.
En gång i tiden brukade Grekland rösta på Cypern, och vice versa. Nu fanns Cypern inte med på finalen, så Grekland blev nog "tvungen" att rösta på England.
Stackars dem. :rolleyes:
Den dagen Grekland röstar på Turkiet kommer jag att bära BH.
En gång i tiden brukade Grekland rösta på Cypern, och vice versa. Nu fanns Cypern inte med på finalen, så Grekland blev nog "tvungen" att rösta på England.
Stackars dem. :rolleyes:
Och så gick Cyperns 12 poäng till... GREKLAND!!!!
Så otippat... :o
Jag tyckte att det var ovanligt många bra bidrag i år men jag hade ingen direkt favorit. Norge minns jag inte ens hur den låter.
Har dålig schlagerkoll men får inte turkcyprioterna stödrösta? :unsure:
Men Norge vann ju...:proud:
Annars röstade jag på tanterna från Armenien...och Norge förstås.
heh för att vinna den där skiten nästa år så ges här följande tips
skicka sara damn finer , med hjärnblödning, spelandes flöjt...
bästa i år var ju helt klart bosniens bidrag
norges var ju fjompigt och hela skiten var uppgjord i förväg, syntes tydligt
Det var bättre på Forbes tid :(
Snacka ikke skit om Rybak...:mad:
Pomperipossa
2009-05-17, 11:27
Jag gillade Turkiet och Island mest. Armenien hade en ganska rolig låt, liksom Rumänien. Men jag röstade på Spanien, mest för att jag blev tvingad till det av en kompis.
Kul för lillgutten! Vilket partaj det blir idag då, nationaldag och Eurovisionvinst på samma dag.
För övrigt kan Danmark, Finland och Norge gå och skita på sig, vilka dåliga poäng de gav vår dragqueen. :mad:
skicka sara damn finer , med hjärnblödning, spelandes flöjt...
:lol: :lol:
Jag såg det inte. Men jag måste gnälla lite och jag tänker göra det här.
Den pojkaktiga 23-åringen trollband tv-tittarna.
skrev en tidning.
Nån mer än jag som ser en tautologi i den här meningen :unsure:
Har dålig schlagerkoll men får inte turkcyprioterna stödrösta? :unsure:
Turkiska delen är inte erkänd som stat.
Ukraina vet hur man gör. En porrig Svetlana som visar underbyxorna, och tre romerska soldater med ribbad mage...:D
Stora kugghjul och pumpande kolvar i bakgrunden.
lP3sFdUm4d4
sås på slipsen
2009-05-18, 22:57
Jag röstade inte. :proud:
Svimfärdig
2009-05-18, 23:28
Jag tittade inte ens! (Kanske redan sagt det...) Vann jag? :unsure:
Bandyklubba
2009-05-21, 01:59
Jag röstade på bidrag nr 69:
gbogqscBlQ4
OK? Eller?