Visa fullständig version : Billiga varumärken: artikelrecensioner
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi recenserar produkter ur de superbilliga märkesserierna som kejdorna kör med.
typ: Coop Extra, Eldorado, Euroshopper osv
Jag börjar.
Euroshopper tampong: *frrrrtp* där åkte den in (tur jag har mens just nu)
recension: Obefintligt ytskikt dvs mycket torr och uppsugande effekt. Bra. Mindre än halva priset jfrt med OB.
Coop Extra: shampo och balsam
En superbillig klassiker. Verkar vara exakt samma som deras "blåvitt" för längelängesedan. Funkar bra att växla om med, man måste ju byta shampo då och då.
Coop Extra: Tvättmedel:
Skitbra, billigt med diskret lukt. 15.90 kr förpackningen. En dold diamant.
Euroshopper: Mjölkchoklad 100g
Kostade 5:- för nån vecka sedan, numera höjd till 7:-. Fortfarande god.
Sven Hedin
2009-02-22, 17:50
Eldorados vitlöksdressing. Förpackningen är utstrålar budget in i minsta detalj och den är ingenting man skyltar med på finare bjudningar. Men SÅ god den är!
Coop Extra kokkaffe.
Ett riktigt gott och prisvärt kaffe.
Christer
2009-02-22, 19:51
CodeMAN - billig forumslampa
Billig, men....billig. Man får mycket för pengarna. Eller rättare sagt, CodeMan ställer upp gratis. :whistle:
Jag köper endast euroshoppers bindor. Jag HATAR alla de där andra märkena som kostar en hel förmögenhet och som det är värsta Kurt Olsson pyssel-stunden innan man "monterat" fast i trosan. Vingar hit och klisterremsor dit. Det driver mig till vansinne.
Bindor med vingar MÅSTE vara en karls påfund. Sicket jävla TRAMS!!!!
Tvättmedel är också överlägset bäst i de billiga varianterna typ coop:s märke och Euroshopper. Men diskmedel köper jag inte billigt tjafs. YES är så bra som reklamen påstår.
Coop Extra: shampo och balsam
En superbillig klassiker. Verkar vara exakt samma som deras "blåvitt" för längelängesedan. Funkar bra att växla om med, man måste ju byta shampo då och då.
Tvättade håret med den produkten för några timmar sen, känner mig riktigt fräsch nu :)
Fast jag saknar det gamla hederliga blåvita sortimentet, det var utförsäljning på Blåvitt raklödder på coop för ett tag sen. Ångrar nästan att jag inte passade på att bunkra.
sås på slipsen
2009-02-22, 21:55
Eldorados deo är skitbra. Jag väljer den före vilket märkesdeostick som helst. :)
CodeMAN - billig forumslampa
Billig, men....billig. Man får mycket för pengarna. Eller rättare sagt, CodeMan ställer upp gratis. :whistle:
Billig och billig. Jag ställer upp för mina vänner, oftast helt gratis. Jag både ger och tar. :)
Idag har jag handlat cigaretter av märket "Tamar", typ mentol.
Pris: 34 kr. Smak: Helt OK.
Christer
2009-02-23, 00:00
Billig och billig. Jag ställer upp för mina vänner, oftast helt gratis. Jag både ger och tar. :)
Japp, forumvärldens motsvarighet till Galne Gunnar! :yes:
skumrask
2009-02-23, 17:19
Eldorados "Kaviarmix" är helt okej.
Nu äter jag makrill i tomat av märket oceansea som jag köpt på lidl. Den var billig, men visade sig innehålla mycket mindre makrill än vanligt, och såsen har en konstig sötaktig bismak av curry...
Vill jag aldrig äta igen.
Sven Hedin
2009-02-23, 22:16
Det finns en sorts majonäs som säljs på ÖB och den är vansinnigt god. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men det är en snygg stor burk och den smakar ungefär som den från Kavi eller Findus.
Idag har jag borstat tänderna med Eldorado tandkräm, ätit en macka med Eldorado kaviarmix till frukost, Eldorado ravioli till lunch och x-tra kycklingfile till middag. Alla produkterna utom raviolin smakade bra, men med tanke på att en burk bara kostar åtta spänn så tycker jag ändå att även den får godkänt. :)
Är det någon som har provat Euroshoppers färdigrätter? Ser ut som Dafgårds men kostar inte ens hälften.
I morse borstade jag tänderna med x-tra tandkräm, kostar bara sju kronor för en tub och ger ett bländande leende. Högsta betyg! :)
Östen, du är ju en vandrande teststation för lågprisartiklar. :)
Och du hittar pärlorna också!
Östen, du är ju en vandrande teststation för lågprisartiklar. :)
Och du hittar pärlorna också!
Jag kan bekräfta att x-tra tandkräm med flour är en höjdare. Mjuk och fin. Inga sådana där töntiga mikrobollar eller trams som colgate och pepsodent kör med.
X-tras hundmat är också poppis här i hushållet. Innehåller nog massor med kött, som kasserats efter ngn epidemi av blåtunga eller galna kosjukan.
Åt x-tra fiskpinnar till middag idag, smakade mer panering än fisk men billiga var dom. Ger betyg 3/5.
Ofta uppfattas man av någon anledning som lite snål och konstig när man köper lågprisprodukter, mina kollegor tittar ofta lite snett på mig när jag plockar fram en konservburk från Euroshopper eller Eldorado på lunchrasten :unsure:
Sven Hedin
2009-03-02, 21:51
Då skulle du sett hur dom tittade på mig när jag hade varit och handlat konserver på ÖB. Det gick att köpa konserverad halal-korv för tre kronor burken, och eftersom det även erbjöds spagettiringar i tomatsås för samma pengar så handlade jag för en hundring och fyllde upp ett helt skåp i fikarummet. Det var faktiskt inte alls vidare gott.
Det verkar som det går att be Östen eller Sven Hedin att testa produkter.
Coop Extra Falukorv, kan ni prova den tack?
Sven Hedin
2009-03-02, 23:12
Du, jag undrar om det inte ligger en sån i kylskåpet. Den är nog köpt på Coop, men den är urtagen ur sin förpackning och ligger i en vanlig plastpåse. Den är alltså lite svåridentifierad och ett slags falukorvarnas John Doe nu när den har fått mogna till sig...
Vet du ifall den säljs i tvåpack? Det var nämligen ett sånt från början.
X-tra falukorv är inte så illa, men däremot har den ett konstigt knallrött plastskinn som får den att se väldigt artificiell ut innan man öppnat delikatessen in under.
Jag gillar x-tras blocktvålar jättebilliga och luktar gott och löddret är lätt att skölja av.
Klart prisvärd produkt för oss som vägrar duschcreme.
Sven Hedin
2009-03-02, 23:35
Blocktvål is the shit.
X-tras falukorv är helt ok, jag har faktiskt tänkt göra korv stroganoff på en sån imorgon :)
Jag tvättade förresten håret i x-tra shampoo för en stund sen, och snart är det dags för tandborstning med en x-tra tandborste :)
Som TS beslutar jag nu, att vi (helst) skall ge en prisuppgift på den testade artikeln också.
X-tra schampoo är jag inte så sugen på. Håret kan nog bli svinto?
Falukorven kostar väl 19.90 för 800 gram. Har jag för mig i alla fall.
Jag tycker att håret blir väldigt mjukt och lent :)
Euroshoppers falukorv är förresten ännu billigare än x-tras, har sett den för det facila priset 15 kronor. Fast jag vet inte hur det är med kötthalten, tror inte ens att den får kallas falukorv...
Jag vill varna för Euroshoppers blocktvål. Den är smutsgulbeige till färgen, och löddrar inte utan är mera kletig, liksom.
Jag såg att Kickan efterlyste priser.
X-tras blocktvål kostar 5.90 för 3 tvålar mycket prisvärt eftersom tvålen är bra.
Euroshoppers flytande tvål är helt okej 7.90 för en flaska duger bra på gästmuggen.
Ett bra spartips är att hälla över euroshopper eller eldoradotvål i en tvålflaska av ett snofsigare märke. Är man riktigt ekonomisk man ju leta upp en tvålflaska i soprummet :)
Sven Hedin
2009-03-03, 14:17
En gång så hade jag en arbetskamrat som jobbade extra på nåt badhus eller gym. Han brukade ta med sig kvarglömda shampoo-flaskor till jobbet så att det alltid fanns gott om rengöringsmedel ifall man hade skitat ner sig. Själv så var jag alltid väldigt skeptiskt till den där hanteringen men en gång så fick jag för mig att jag skulle pröva lite... Jag valde ut en flaska som nog var helt full, chansen att den hade sugit i sig någonting äckligt kändes mindre då, och så började jag tvätta håret.
Det luktade skitkonstigt och sen så blev håret alldeles vaxigt, ja nästan vattenavstötande, och när jag tittade på flaskan så var det nåt medel för hästpäls. Kanske med var det loppmedel i? Men fabrikanten utlovade bl.a. en thick and shiny coat.
Ibland runkar jag i shampooflaskor och "glömmer" kvar dom i simhallens duschrum :)
Sven Hedin
2009-03-03, 16:04
Jag har alltid velat knöka ner avföring i såna där stora behållare med handrengöringsmedel som man klämmer på. :)
Om jag tänker på rätt attiralj, så borde du kunna lossa den, klämma ut luften, föra in den nerhängande pipen ..eh, ... därbak, och suga in den avsedda substansen direkt i behållaren. Som ett undertryckslavemang. (nytt ord, ny uppfinning :cool: )
skumrask
2009-03-03, 17:36
Euroshoppers trefärgade big-pack glass är rätt god, kostar 8 kr på ica supermarket på Karl Johansgatan just nu.
Euroshoppers trefärgade big-pack glass är rätt god, kostar 8 kr på ica supermarket på Karl Johansgatan just nu.
Den affären har annars ett rätt dåligt sortiment av lågprismärken. Var där igår och handlade, hittade inga konserver från Euroshopper alls...fick köpa dyra Knorr istället.
skumrask
2009-03-03, 17:59
Den affären har annars ett rätt dåligt sortiment av lågprismärken. Var där igår och handlade, hittade inga konserver från Euroshopper alls...fick köpa dyra Knorr istället.
Kan så vara, däremot håller de en generellt låg prisnivå på det ordinarie sortimentet.
Igår köpte jag dock euroshoppers brieost för 8-10 spänn i samma affär, den smakade helt okej tillsammans med sådant där "hjul" med pepparsalami.
Hur är mozarellan, någon som vet? Den kostade också 7-8 spänn.
Euroshoppers oliver är inget vidare, dessutom tycker jag deras rökta skinka är äcklig.
Euroshoppers fårost i olivolja har jag testat, den smakade just ingenting. Kommer inte ihåg vad den kostade.
Nu har jag shoppat upp mig på Euroshopperprodukter. Dambindor (8:90), roll-on (6:90), flytande handtvål (11 spänn?), vittvättmedel (14:90?).
Bindorna får jag vänta med till det börjar blöda, men då skall jag testa dem till den bokstavliga bristningsgränsen. Det jag börjar med är roll-onen. Det blir en tuff test, för jag har mkt kraftiga utsöndringar :proud:
Nu har jag shoppat upp mig på Euroshopperprodukter. Dambindor (8:90), roll-on (6:90), flytande handtvål (11 spänn?), vittvättmedel (14:90?).
Bindorna får jag vänta med till det börjar blöda, men då skall jag testa dem till den bokstavliga bristningsgränsen. Det jag börjar med är roll-onen. Det blir en tuff test, för jag har mkt kraftiga utsöndringar :proud:
Ser fram emot en recension av bindorna. Jag och min sambo var och handlade häromdagen och jag föreslog att hon skulle testa Euroshoppers variant men hon skulle prompt ha någon sort som kostade det tredubbla med motiveringen "Jag köper alltid den"
Euroshoppers juice för sju kronor litern smakar förresten skit :)
Har just ätit kvällsmat: fil med Brüggen corn flakes och x-tra äpplemos. Högsta poäng!
Milbona fil från Lidl är förresten prima, krämig och lika god som Arlas men en krona billigare. Betyg 5/5 för den :)
Toa- och hushållspapper, finns det bra lågprisprodukter där tro? Generellt får man ju vad man betalar för, där. Vill inte ha luddande sprött elände.
Gah! Vilken läskig tråd. Har i princip aldrig hittat något som är bra av de riktiga lågprismärkena. Dessutom har vi just gått över till Sju gårdars mjölk. Närproducerad kravmjölk. Någon krona dyrare än Arlamjölk och säkert flera kronor dyrare än tysk mjölk. http://www.sjugardar.se/ Mycket god säger kännarna och jag brukar klappa en del av dessa kor.
Har i princip aldrig hittat något som är bra av de riktiga lågprismärkena.
Du är ju denna tråd en guldgruva för dig. :)
Det du sparar på att betala sex spänn för en roll-on kan du lägga på kravproducerade råvaror.
(råvaror är ju aldrig lågrisartiklar, advancen finns på processade produkter)
Toa- och hushållspapper, finns det bra lågprisprodukter där tro? Generellt får man ju vad man betalar för, där. Vill inte ha luddande sprött elände.
X-tra är bra, rätt lent och mjukt men jag tror inte att det är så många varv på en rulle, tycker att dom tar slut väldigt fort. kostar runt 20 kr/kg.
Annars så brukar jag för det mesta ta hem toapapper från jobbet och på så sätt spara några kronor extra.
Kan du ta hem lite åt oss också? :unsure:
Förresten, var har du rullarna när du går ut ur byggnaden? Under jackan? I byxan?
(jag frågar av ren nyfikenhet, naturligtvis.....)
Jag lägger dom i en plastpåse som jag även den tagit på jobbet, jag brukar se till att vara den sista som lämnar byggnaden :)
Vet inte om det är en sort som skulle falla dig i smaken, strävt men väldigt drygt.
*stalking i Gbg*....
nu behöver jag bara leta efter ensamma män som kommer ut ur byggnader sent på eftermiddagarna, bärande en stor plastpåse. Ev bajsnödigt utseende.
I'm on to you...:devil:
Eldorado Bacon brukar jag köpa, den är god minns inte vad den kostar nu men man kan köpa 3-pack.
Åt just en burk x-tra makrill i tomatsås till kvällsmat, mycket delikat!
Själv knaprade jag just i mig en skiva Coop Knäckebröd. Mycket fint.
12 kronor för ett stort paket.
I tvättmaskinen bubblar det fantastiska x-tra tvättmedel color...15.90 paketet. Tar bort alla fläckar och luktar diskret traditionellt tvättmedligt.
Jag köpte tre flaskor med Spar diskmedel på DollarStore det är ganska odrygt och luktar rakvatten.
Men disken blir ren och man får tre flaskor för 20 kr så det är trots allt ett fynd.
Jag får inte köpa lågpristvättmedel för min sambo, hon ska alltid ha via eller någon annan sort som kostar en smärre förmögenhet.
Jag får inte köpa lågpristvättmedel för min sambo, hon ska alltid ha via eller någon annan sort som kostar en smärre förmögenhet.
Köp hem ett x-tra och smygtvätta en gång. Det luktar traditionellt tvåligt.
Och aldrig att det är en endaste fläck kvar.
Jag är djupt imponerad.
fan, jag saknar dollarstore...::(
sås på slipsen
2009-03-05, 00:09
Köp hem ett x-tra och smygtvätta en gång. Det luktar traditionellt tvåligt.
Och aldrig att det är en endaste fläck kvar.
Jag är djupt imponerad.
fan, jag saknar dollarstore...::(
X-tra? Är inte det Coops märke?
Vad är Dollarstore?
X-tra? Är inte det Coops märke?
Vad är Dollarstore?
Ja, det är Coops lågprismärke. Riktigt fina grejer, tom kaffet fungerar. 16.90 för 500 gram. jag har testat stora delar av deras sortiment under min sjukskrivningsperiod.
Dollarstore är egentligen Miriams specialitet. jag har varit där en gång och var lyrisk efteråt. en lågpriskedja som finns åtminstone i de norra delarna av landet.
Sven Hedin
2009-03-05, 00:17
Dollarstore är guds gåva till mänskligheten och för många en, som jag ser det, fullgod kompensation för att det så här års är mörkt dygnet runt. Som ÖB ungefär fast mycket mycket bättre.
sås på slipsen
2009-03-05, 00:27
Dollarstore är guds gåva till mänskligheten och för många en, som jag ser det, fullgod kompensation för att det så här års är mörkt dygnet runt. Som ÖB ungefär fast mycket mycket bättre.
Aaamehvaff! Finns det inte någon sådan i 08-området? :mad:
sås på slipsen
2009-03-05, 00:28
Nähäpp!
http://dollarstore.se/se/7679.vara_butiker.html
:mad:
Mäh...Söderhamn eller Bollnäs är inte så långt bort...:whoco5:
sås på slipsen
2009-03-05, 00:36
Mäh...Söderhamn eller Bollnäs är inte så långt bort...:whoco5:
:D
*noterar* Eldorade bacon, Coop x-tra tvättmedel
Själv knaprade jag just i mig en skiva Coop Knäckebröd. Mycket fint. Du menar x-tra? "Coop" är väl Coops normalprismärke, rätt dyrt men bra kvalitet.
skumrask
2009-03-05, 17:58
Tycker eldorado bacon bara innehåller en massa fett som smälter bort i pannan, dessutom är bacon ändå såpass billigt att det inte finns någon större anledning att köpa lågprisvarianter. Likaså mjölk, typ klöver eller milbona. Bästa mjölken här i västsverige finns iofs på willys, där har de falköpings mejerier och jag tror att den är någon krona billigare jämfört med andra kedjor.
Christer
2009-03-05, 19:34
Varför lade Galne Gunnar ner och blev H&M? Denna fantastiska butik med det trevliga namnet... :rolleyes:
skumrask
2009-03-05, 19:56
Eller Gunnars livs på kungsportsavenyen? Någon minns detta fantastiska ställe, och någon som minns revbensspjällen!!? Vansinnigt goda!
Vi vallfärdade dit när jag var liten, en gång fastnade jag vid leksakerna och kom bort från mamma, de fick ropa ut mitt namn i högtalaren. Mamma kom till sist, så där lagom besvärad och högröd i ansiktet.
När jag var liten brukade vi handla i den affär som numera heter ICA focus.
Saga hette den på den tiden och var man riktigt snäll så fick man besöka leksaksaffären som låg mittemot efter matshoppingen :)
skumrask
2009-03-06, 00:09
Det fick aldrig jag. Moderskärleken hade förlänge sen dragit in mig i bilen vid det laget.
Pomperipossa
2009-03-06, 10:06
Varför lade Galne Gunnar ner och blev H&M? Denna fantastiska butik med det trevliga namnet... :rolleyes:
Galne Gunnar var verkligen en pärla. Men jag tror att det var H&M som ägde butikerna redan då, minns att de alltid sålde H&M-kläder som var kvar sedan förra säsongen.
Jag kan rekommendera Eldorados sköljmedel, 750 ml kostar mellan 7:90-9:90 beroende på butik. Finns i ett flertal lockande dofter och är ett gott alternativ till de dyrare varianterna.
Nu har jag gjort långtidstest på Euroshopper roll-on, a 6:90:
Den höll i 2.5 dygn. Sedan kom alltihop på en gång, det var liksom "uppdämnt". Och det luktade tyvärr inget vidare. :(
Inlägg raderade. Tråden bör handla om ett adekvat användande av lågpris-deodorant, och inte uppmaning att använda den på icke godkänt sätt enligt produktspec. /frk
sås på slipsen
2009-03-07, 01:54
Nu har jag gjort långtidstest på Euroshopper roll-on, a 6:90:
Den höll i 2.5 dygn. Sedan kom alltihop på en gång, det var liksom "uppdämnt". Och det luktade tyvärr inget vidare. :(
Pja, då klarar du dig torr och trygg mellan varannandagsduscharna jue :yes:
Det är min strategi, ja. Så sparar jag massor av varmvatten och därmed elkostnad.
Jag har blivit uppmuntrad av lågprisdiskussionerna. Idag handlade jag på Coop Forum, och jagade runt efter xtra-grejer. Här vill jag iofs varna för våtservetterna (dvs rövservetterna) till barn och andra som har svårt att torka rent därbak: de luktar gräsligt, värre än om skiten fick sitta kvar.
Jag ville ha flytande tvättmedel men det finns inte i Coop-xtra-sortimentet. Och sköljmedlet var i jätteförpackning. Så jag köpte de vanliga Coopgrejerna, verkade ok i pris de med.
Jag var också på coop idag, köpte bl.a. en burk x-tra ravioli som jag har tänkt äta till lunch på måndag. Jag återkommer med en recension av den :)
Jag var även inne på att köpa en påse x-tra chips men min sambo propsade på estrella så dom får jag testa en annan gång.
Till middag idag: ugnsbakad falukorv, till detta använde jag följande:
Eldorado falukorv 15,90:-
Eldorado goudaost 59 kr/kg
Euroshopper senap 6,90/500 gram
Ketchupen var från Felix och så dyr att jag inte vågade tänka på vad den kostade, men det hela blev väldigt delikat :)
Gömde förresten att jag använde Lindahls smör, fyra kronor billigare än Arlas :)
Jag har en burk x-tra Ravioli i mitt skafferi som jag kollar drägglande på varje gång jag öppnar skåpet. Den skall avnjutas vid ngt väldigt speciellt tillfälle. Kostnad 9.90. En superb ravioli på burk, som räcker till två måltider.
X-tra chips är helt ok. Bra smak, men dock lite tunna så det går inte direkt att säga att alla chips i påsen är intakta.
När det gäller Chips dissar jag x-tra då jag enbart käkar low fat-chips från Estrella med Sourcream/onion-smak.
Skaffa ett sånt där mjukt plastlock till den som man försluter hund och kattmatsburkar med så att den inte förlorar arom och smak :)
Gud va ni är äckliga. Lågprisravioli är groteskt vidrigt. :tunga:
Gud va ni är äckliga. Lågprisravioli är groteskt vidrigt. :tunga:
Sant! Men den är otroligt billig :)
Nä,den är ju god....om man gillar burkravioli.
sås på slipsen
2009-03-08, 22:30
Jag kommer inte ihåg om jag har berättat men jag får åka extra till Coop för att morsan kräver deras X-tra hushållsmedwurst.
-"Så smakade prickig korv förr i tiden! " :unsure:
Fast x-tra och eldorado ravioli är snudd på vegetarisk, köttinnehållet är bara 3,5%
Findus burkravioli tycker jag faktiskt är riktigt god men för den får man betala nästan 25 kronor för 560 gram så den går bort :)
sås på slipsen
2009-03-08, 22:35
Fast x-tra och eldorado ravioli är snudd på vegetarisk, köttinnehållet är bara 3,5%
Findus burkravioli tycker jag faktiskt är riktigt god men för den får man betala nästan 25 kronor för 560 gram så den går bort :)
Jag trodde inte smaken spelade så stor roll, bara du brydde dig om hur den fungerade i andra ändan så att säga :unsure:
Jag trodde inte smaken spelade så stor roll, bara du brydde dig om hur den fungerade i andra ändan så att säga :unsure:
Det ena behöver ju inte utesluta det andra :)
skumrask
2009-03-09, 00:23
Om man skall köpa tomater på burk billigt så rekommenderar jag lidls alla dagar i veckan, och då skall det vara hela tomater. Euroshopper och eldorados är rena skiten enligt mig, helt smaklösa och säkert helt utan vitaminer. Är jag i en vanlig affär brukar det bli kung markatta så där är jag lite snobbig.
Noterar dock att det står ett paket röda linser av eldorados märke i skafferiet, även torkade kikärtor och bönor. Har svårt att tro att det skiljer något i smaken där.
Kaffe eller pasta skulle jag aldrig köpa någon eldoradovariant av, det är mer eller mindre vara barilla eller buitoni som gäller även om icas eget märke är okej.
Nu har jag testat x-tra ravioli. För nog säga att den var synnerligen smaklös, mycket mjölsmak och rinnig tomatsås. Jag försökte spetsa till den med Willys ketchup det skar sig smakmässigt.
Men det låga priset gör att jag ändå ger den tummen upp. Tänk att få en hel lunch för bara tio kronor.
Jag provade köpa hem Euroshoppers goudaost.
Den kostade 49 kr kg och duger alldeles utmärkt till varma mackor ostsåser och till att riva till gratänger.
Jag rekommenderar den.
Jag köpte även hem Willys eget extra långa toapapper 23kr för fyra rullar.
Exakt lika bra som edets som kostar ca en tia mer.
Däremot tummen ner för euroshoppers toa papper billigt javisst men det går minst en rulle om dagen.
Nu har jag testat x-tra ravioli. För nog säga att den var synnerligen smaklös, mycket mjölsmak och rinnig tomatsås. Jag försökte spetsa till den med Willys ketchup det skar sig smakmässigt.
Men det låga priset gör att jag ändå ger den tummen upp. Tänk att få en hel lunch för bara tio kronor.
Jag brukar brassa på med lite kryddor och parmesanost.
skumrask
2009-03-10, 09:47
En bra lunch behöver ju inte kosta mer än 10 kronor!
Man kan köpa nästan ett kilo lubb eller knot för tio spänn i hamnen, sedan vänder man den i ströbröd och mjöl och friterar den, fish and chips av bästa kvalitet!
Ät inte ravioli på burk, det är ovärdigt som människoföda. Mina barn skall aldrig någonsin behöva äta sånt.
Sven Hedin
2009-03-10, 11:10
Jag har prövat en marinerad och fantastiskt god fläskfilé från Lidl. Den var från i somras men jag har för mig att den kostade högst rimliga trettiofem kronor och att den var ungefär som en sån där filé brukar vara. Men det var en kolossalt kryddstark sak som i skivat och kallt tillstånd smakade precis så som revbenspjäll gjorde förr i tiden. Om det finns någon mera förpackning i frysen så skall jag kolla tillverkare och kanske exakt pris.
skumrask
2009-03-10, 11:27
Jag har prövat en marinerad och fantastiskt god fläskfilé från Lidl. Den var från i somras men jag har för mig att den kostade högst rimliga trettiofem kronor och att den var ungefär som en sån där filé brukar vara. Men det var en kolossalt kryddstark sak som i skivat och kallt tillstånd smakade precis så som revbenspjäll gjorde förr i tiden. Om det finns någon mera förpackning i frysen så skall jag kolla tillverkare och kanske exakt pris.
Jag hoppas att du inte ger dina barn sådan smörja. Det är en sak att inte ha tillräcklig respekt för sin egen kropp och därmed stoppa i den vad som helst bara det är billigt och energirikt, en helt annan att ge det till barn som inte har något val.
Det är en milsvid skillnad på att köpa råvaror av billighetskaraktär och att köpa halvfabrikat vareviga dag och servera på bordet till barn.
Sådana föräldrar borde skämmas. Japp, skuldbeläggas skall de!
En bra lunch behöver ju inte kosta mer än 10 kronor!
Man kan köpa nästan ett kilo lubb eller knot för tio spänn i hamnen, sedan vänder man den i ströbröd och mjöl och friterar den, fish and chips av bästa kvalitet!
Ät inte ravioli på burk, det är ovärdigt som människoföda. Mina barn skall aldrig någonsin behöva äta sånt.
Hmm, kanske skulle testa det. Jag har ju gångavstånd till hamnen och det står en förpackning Eldorado ströbröd i skafferiet.
Det går ju inte att käka en sådan taggig fisk som knot, och från sådana förorenade vatten.
Inte en "skräpfisk" kommer innanför min tröskel...:pippi:
skumrask
2009-03-10, 12:26
Det går ju inte att käka en sådan taggig fisk som knot, och från sådana förorenade vatten.
Inte en "skräpfisk" kommer innanför min tröskel...:pippi:
Du skulle inte kunna skilja en aborre från en fiskpinne..
Jävla stockholmspatrask.
Knot är finfin fisk.
Sven Hedin
2009-03-10, 12:32
Jag hoppas att du inte ger dina barn sådan smörja. Det är en sak att inte ha tillräcklig respekt för sin egen kropp och därmed stoppa i den vad som helst bara det är billigt och energirikt, en helt annan att ge det till barn som inte har något val.
Det är en milsvid skillnad på att köpa råvaror av billighetskaraktär och att köpa halvfabrikat vareviga dag och servera på bordet till barn.
Sådana föräldrar borde skämmas. Japp, skuldbeläggas skall de!
Är det marineringen som ställer till problem eller vad är det med dig?
skumrask
2009-03-10, 12:40
Jag trodde det var en färdigförpackning, du lovsjunger ju dylika från lidl dagarna i ända men jag kanske förhastade mig.
Jag vidhåller, de som serverar sina barn färdigrätter borde steglas.
Jag blev ibland utfodrad med pölsa på burk när jag var liten, har för mig att det var rätt smaskigt. Är det någon obsklassare som testat dylik på senare tid? :)
Sven Hedin
2009-03-10, 14:04
Jag blev ibland utfodrad med pölsa på burk när jag var liten, har för mig att det var rätt smaskigt. Är det någon obsklassare som testat dylik på senare tid? :)
Oh ja, och tillsammans med rödbetor så är det ju en delikatess. En del vill ju ha stekt potatis till men jag tar pölsan som den är tillsammans med ett par stekta ägg. :)
Jag trodde det var en färdigförpackning, du lovsjunger ju dylika från lidl dagarna i ända men jag kanske förhastade mig.
Jag vidhåller, de som serverar sina barn färdigrätter borde steglas.
Där håller jag faktiskt med dig ungar som fortfarande växer bör man vara noga med vad man stoppar i för mat.
Att dom får äta lite färdiglagad enkel mat i bland när man är ute i stugan eller när man är ute och reser tror jag inte är någon fara
Men till vardags bör man nog åtminstone försöka se till att dom äter ordentligt.
Särskilt med tanke på att skolmaten i dag ofta är under all kritik.
Min barndom skulle varit förstörd om jag inte fått Plommonpuré på burk.:baby:
Sven Hedin
2009-03-10, 17:30
Jag förstår det... Det är lite laxerande va? :)
I morse när jag satt och morgonbajsade på jobbtoan så bläddrade jag i expressens söndagsbilaga. Där intervjuades en näringsexpert som rekommenderade Eldorado färskost. Det är tydligen en av de få på marknanden som inte innehåller några konstiga tillsatser.
Sven Hedin
2009-03-11, 12:57
Det låter bra för jag brukar äta en hel del av den med vitlök och/eller gräslök.
Hittade en intressant blogg med tester av lågprisprodukter:
http://budgetbloggen.blogspot.com/ (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fbudgetbloggen.blogspot .com%2F)
Vilken bra och informativ blogg äntligen en blogg som man har nytta av.
Annars tycker jag att de flesta bloggar bara är en gigantisk egotripp.
Svimfärdig
2009-03-12, 13:46
Bookmarkat bloggen. :)
Vet inte om nån sagt men Eldorados burkchampinjoner är mycket bra. Pris vetefan men billigt och bra.
Testade fryspizza från Lidl. Nu vore det ju bra om jag mindes märket men det är såna här 2- och 3-pack om säljer. Testade dom med mozzarella och det var fan helt ok! Mycket bra för att vara så billigt och fryst. Duger gott som snabb bukfylla. Köpte en påse riven mozza och hade på med. Me likes ost.
Mina ungar gillar Fanta och Zingo, nu har jag hittat ett lågprisalternativ på Willys, det heter Premier Orange och den fick godkänt här hemma.
Pris 7,90 och det är ganska stor skillnad mot vad de andra kostar de brukar ligga mellan 12-14 kr för en flaska.
Själv är jag ju slav under Cola Light och det finns även där ett lågprisalternativ men det har jag inte testat, jag är otroligt fånig där men den enda colan jag brukar gilla är den riktiga fast light dåra. :)
Själv är jag ju slav under Cola Light och det finns även där ett lågprisalternativ men det har jag inte testat, jag är otroligt fånig där men den enda colan jag brukar gilla är den riktiga fast light dåra. :)
Inte ens Coca Colas Cola Light har den riktiga "cola"-smaken jämfört med vanlig Coca Cola, enligt min mening.
Och jag har testat en massa märken, bl a Coops "x-tra" Cola, men alla smakar olika, och inte ens i närheten.
Alltså, jag gillar Cola Light bättre än vanlig Cola med socker, jag är aspartamberoende helt enkelt. :skamsen:
Idag har jag köpt en billig skvallertidning, dvs "Veckans nu" Iofs inte inhandlad på en lågpriskedja.
Bara 22 kronor för massa smaskiga informationer på fint papper och i flerfärgstryck.
Återkommer med en recension.
Men då är ju Hänt-extra ännu billigare bara 15 kr för en fullständig uppdatering.
skumrask
2009-03-15, 19:40
Mina ungar gillar Fanta och Zingo, nu har jag hittat ett lågprisalternativ på Willys, det heter Premier Orange och den fick godkänt här hemma.
Pris 7,90 och det är ganska stor skillnad mot vad de andra kostar de brukar ligga mellan 12-14 kr för en flaska.
:)
Premiere Orange är god och påminner just om Zingo, precis sådär lagom konstlat och kemiskt som god apelsinläsk skall vara.
Men prisskillnaden borde ju vara ännu större, lidls är ju två liter och zingon finns väl som mest i 1.5 l. Och då är nog 12-14 reapris, det kostar 50 cl flaskorna i kylskåpet nära kassan.
Premiere Orange är god och påminner just om Zingo, precis sådär lagom konstlat och kemiskt som god apelsinläsk skall vara.
Men prisskillnaden borde ju vara ännu större, lidls är ju två liter och zingon finns väl som mest i 1.5 l. Och då är nog 12-14 reapris, det kostar 50 cl flaskorna i kylskåpet nära kassan.
Fast 50 cl-flaskorna är ju grymt dyra i synnerhet när de är kalla.
Jag har köpt Premier Orange på Willys som jag anser håller bra priser, där kostar 1,5 liter "svensk" läsk 12,90 och premier 7,90 det är ganska stor skillnad i pris om smaken inte skiljer mer än marginellt.
skumrask
2009-03-15, 22:55
Fast 50 cl-flaskorna är ju grymt dyra i synnerhet när de är kalla.
Jag har köpt Premier Orange på Willys som jag anser håller bra priser, där kostar 1,5 liter "svensk" läsk 12,90 och premier 7,90 det är ganska stor skillnad i pris om smaken inte skiljer mer än marginellt.
Jo det låter ju rimligt, vad jag ville poängtera var mest att literpriset för en premiere (2L) blir 3.95:- medan det för Zingo (1.5L) blir 8.60:-
Dock är smaken beroende på hur kall den är, och då lägger jag gladeligen 14 spänn i kylen nära kassan om jag är akut törstig gentemot Lidls rumstempererade, då måste man ta hem den, kyla den och lägga is i för att nå exakt samma smakhöjder. Fast det är det ju värt om man skall ha lite framförhållning.
Edit: Och nu noterade jag att du menade att du köper Premiere på willys, jag var helt inställd på Lidl och där tror jag de är ännu billigare..
Fast jag tänker kanske på Freeways, det är är nog den jag tänker på. Är god ialla fall och smakar Zingo.
Svimfärdig
2009-03-16, 14:15
Freeways är helt ok! Blev förvånad.
Men då är ju Hänt-extra ännu billigare bara 15 kr för en fullständig uppdatering.
Jag skall testa Hänt Extra redan idag. Veckans NU var lite för inriktad på Hollywood-kändisar. Posh Spice har svårt att hålla Beckman innanför skacklarna skrivs det.
skumrask
2009-03-16, 14:27
Jag skall testa Hänt Extra redan idag. Veckans NU var lite för inriktad på Hollywood-kändisar. Posh Spice har svårt att hålla Beckman innanför skacklarna skrivs det.
Varför läsa sådan skit överhuvudtaget? Mina ögon blir provocerade bara jag ser typografin.
Flashback skvaller kan jag förstå för där kryper ju ändå sanningen fram till slut, i de tidningarna kan man ju utgå från att ingenting är sant.
Varför läsa sådan skit överhuvudtaget? Mina ögon blir provocerade bara jag ser typografin.
Flashback skvaller kan jag förstå för där kryper ju ändå sanningen fram till slut, i de tidningarna kan man ju utgå från att ingenting är sant.
Det är underhållande och avslappnande.
Nu är det påsk snart. Är det någon som har koll på julmusten hos de olika lågpriskedjorna?
Åt Willys fiskgratäng idag. Mycket fin!
Äter Willys micropopcorn nu. Light. Mycket bra!
Undrar om inte fisken kostade kring 19 kronor och popcornen kostade 8-9 kronor för 3-pack.
sås på slipsen
2009-04-02, 22:39
Nu är det påsk snart. Är det någon som har koll på julmusten hos de olika lågpriskedjorna?
Åt Willys fiskgratäng idag. Mycket fin!
Äter Willys micropopcorn nu. Light. Mycket bra!
Undrar om inte fisken kostade kring 19 kronor och popcornen kostade 8-9 kronor för 3-pack.
Påskmust heter det dårå. :rolleyes: :peka:
Jag tycker inte det är någon större skillnad på märkena. De bygger ju alla på samma recept. :)
:skamsen: ....ja påskmusten....
Så jag kan lugnt köpa den billigaste och bli nöjd?
sås på slipsen
2009-04-02, 22:58
:skamsen: ....ja påskmusten....
Så jag kan lugnt köpa den billigaste och bli nöjd?
Nej. De kan naturligtvis ha improviserat hej vilt...men de allra flesta musttillverkare köper sitt extrakt från samma ställe. Eller rättare sagt receptet. Vilken drömverksamhet, Bara skicka fakturor på ett recept som farfarsfar hittade på för hundra år sen :kaffe:
Prova en flaska först. Funkar den - köp fler. :)
sås på slipsen
2009-04-06, 15:41
Jag åt Eldorados vita bönor idag. De kostar fem spänn burken men är inte goda.Inte goda alls. Kanske duger de i en Chili con carne, men jag är tveksam....:tunga:
Christer
2010-02-23, 11:48
Jag köpte TV-serien "Graven" på City Gross för 29 kronor. Det gav extremt mycket underhållning för pengarna (8 avsnitt ā ca 1 timme/avsnitt). :)
Jag testade Euroshopper lasagne i förra veckan. Smakade väldigt mjöligt men riktigt billig var den. Sen köpte jag en tub x-tra remouladsås i förrgår, fast den har jag inte provsmakat än.
Christer
2010-02-25, 00:55
Jag testade Euroshopper lasagne i förra veckan. Smakade väldigt mjöligt men riktigt billig var den. Sen köpte jag en tub x-tra remouladsås i förrgår, fast den har jag inte provsmakat än.
Vi ser fram emot avrapporteringen! :)
Gunnar Brogren
2010-03-01, 20:28
För ett tag sedan provade jag den polska billighetskedjan Biezdronkas (som får Liedl att likna NK) vodka. Säljs under namnet Park Vodka för cirkus 20 kr för en fickformad flaska i plast (25 cl). Om man säger så, man får vad man betalar för .... :fuck:
En annan höjdare i spritväg är faktiskt samma kedjas ägglikör, flaskan (även denna av plast) pryds av små kycklingar med äggskalshatt. Har inte riktigt vågat prova ännu, men snart är det påsk.
Vi ser fram emot avrapporteringen! :)
Jag har provsmakat nu och måste säga att den var riktigt delikat, mycket bättre än Eldorado.
Idag har jag dessutom testat Euroshopper köttbullar, smakade vidrigt men eftersom de var gratis ger jag ändå tummen upp!
Jag har hittat en fantastisk butik:
MatDax i Hökarängen.
Där har jag provat en massa lågprisvaror. Den senaste var "dan´s party" - sommarsallad. Kryddig och full av majonäs och små legymer. Kostar bara 5 kr.
Sedan har jag köpt en stock snus.
ODEN - 167 kronor stocken.....SKITBILLIGT. Den är skitbra också. :w00t:
Jag handlar ibland hos en tomte i Gamlestan som säljer snus med kort bäst föredatum ännu billigare än så, tyvärr snusar jag så måttligt att jag aldrig köper hela stockar.
Men MatDax verkar vara en trevlig butik :)
Sven Hedin
2016-09-03, 23:38
Förut så handlade jag alltid snus med utgånget datum på Snus2. En hel stock med budgetsnus för 99 spänn! Men nu finns det aldrig några såna. Bara lösa dosor med mintsmak och alltid portion. :tunga:
Fast portionen gör iofs inget, men utgånget, mint OCH portion... näää.
Testade fryspizza från Lidl. Nu vore det ju bra om jag mindes märket men det är såna här 2- och 3-pack om säljer. Testade dom med mozzarella och det var fan helt ok! Mycket bra för att vara så billigt och fryst. Duger gott som snabb bukfylla. Köpte en påse riven mozza och hade på med. Me likes ost.
Minns inte om jag redan citerat detta, men Lidls mozzarellapizza (ev toppad med deras mozzarella i påse) har varit stapelföda i mitt hushåll i några år nu.
Sven Hedin
2019-01-06, 15:55
ÖB har konserverad korv på glasburk. Både den tjocka och den mer vanliga är skitgod. Inte extremt billig, men billigare än Bullens och minst lika god. Bra att ha med sig när man campar eller bara blir lite småhungrig hemmavid.
https://scontent-ort2-2.cdninstagram.com/vp/469f4b65d315bdb7de41052896ce2a83/5C518055/t51.2885-15/e35/c0.135.1080.1080/s480x480/37188840_239029280249883_784319568653844480_n.jpg