handdator

Visa fullständig version : Huskurer.

Svimfärdig
2008-07-09, 14:07
Ja ut med dom!
Förkylning, förstoppning, smärt och sveda. Vad gör ni för att bota/lindra div. åkommor?
Nu låtsas vi att Apoteket har stängt.

Behöver fn en kur mot seghet. Jag har NOLL! ork. Vad fan ska jag gööööra? :yawn:

Gullan
2008-07-09, 14:10
Syftet med koppning är helt enkelt att må bättre att rensa kroppen på gammalt blod för att den ska producera nya blodkroppar. Under tre veckor efter behandlingen bildas nya blodkroppar, fler än normalt. Människor med reumatism och ben-, huvud- eller ryggvärk söker koppning som botemedel. Friska människor tycker sig nå ett välbefinnande. Man mår bra och känner sig stark.

Bara att sätta igång.

sås på slipsen
2008-07-09, 14:34
I Svimfärdigs fall kan jag rekommendera en liten trepanering. :crazysmile:

Svimfärdig
2008-07-09, 14:38
I Svimfärdigs fall kan jag rekommendera en liten trepanering. :crazysmile:
Hahahaha ja det kanske vore nåt.
Trepanering (http://hem.passagen.se/medicinhistoria/behandlingsmetoder.htm)fick jag kolla upp.
Koppning och trepanering. Jävlar var alert jag ska bli sen.

sås på slipsen
2008-07-09, 14:40
Hahahaha ja det kanske vore nåt.
Trepanering (http://hem.passagen.se/medicinhistoria/behandlingsmetoder.htm)fick jag kolla upp.
Koppning och trepanering. Jävlar var alert jag ska bli sen.

Jo, man blir verkligen skitpigg efteråt.
Dessvärre kliar det i hålet, men det är ju rätt mjukt och fuktigt....:evilgrin39:

Kickan
2008-07-09, 17:15
Ja ut med dom!
Förkylning, förstoppning, smärt och sveda. Vad gör ni för att bota/lindra div. åkommor?
Nu låtsas vi att Apoteket har stängt.

Behöver fn en kur mot seghet. Jag har NOLL! ork. Vad fan ska jag gööööra? :yawn:
Mot "seghet":
Motion.:banana:
Jo jag tror faktiskt på det. Kroppen verkar inte göra mer än den behöver, och framförallt verkar den rätt snabbt ställa in sig på att inte VILJA göra mer än den måste. Så den totala rörligheten, eller vad man skall säga, måste kanske ligga lite över vad man måste utföra. Då kommer det man måste, att kännas ganska lätt. Förhoppningsvis...
jag unnar mig att vara präktig, eftersom jag börjat springa, sen några veckor tillbaka :tjurig:
Haken i resonemanget är naturligtvis att motionen i sig aldrig kommer att kännas lätt, eftersom den representerar höjden av den fysiska aktiviteten.

Mröff
2008-07-09, 19:00
Guuud vad präktig du var där...:D

Jag undrar hur koppning på sig själv går till rent praktiskt.
Går det att använda dammsugaren?

Christer
2008-10-16, 18:29
*Slumpbump*

Mot risg mage är ju avslagen Coca-Cola den ultimata kuren. Funkar även mot tung bakfylla. :yes:

Svimfärdig
2008-10-30, 16:34
Jag är piggare btw. Omega3, D-vitamin och MSM har jag kört lite random sådär. Vet inte vilket som hjälpt (om något?) men det känns bättre och det är väl huvudsaken. Nu är det slut på både Omega3 och D-vitamin så det ska bli intr. att se hur jag känner mig om ett par veckor. Tilläggas bör kanske att jag inte ändrat något annat, typ kost eller motion...bara lagt till eller tagit bort kapslar.

skumrask
2009-02-21, 19:30
Getingstick botas med att lägga vitt bröd uppblött i saliv mot sticket. Det lärde min mormor mig.

skumrask
2009-03-11, 19:29
Är man riktigt bakfull kan det faktiskt lindra med en sk återställare, det innebär t.ex att man sänker en sexa gammeldansk hur vidrigt det än är.
Det funkar faktiskt, och har man tur blir man full och glad igen och så håller det på:)

Mröff
2009-03-11, 19:51
Om det luktar sunkigt ur dammsugarpåsen, kan man dränka en tuss med sin favvoparfym etc, och suga in den. Då doftar det mums varje gång du dammsuger.

skumrask
2009-03-11, 19:58
Om man måste skita på värdinnans toa någon gång och det är bortamatch, maskera med fördel lukten med lite parfym som brukar finnas i närheten, gärna Happy av l'oreal för den är min favorit.

Sedan kan man passa på att snoka lite i medicinskåpet också, käkar hon antidepp och äter p-piller kan man sluta sig till att hon har ett ganska vidlyftigt sexliv.:)

Miriam
2009-03-11, 20:00
Om det luktar sunkigt ur dammsugarpåsen, kan man dränka en tuss med sin favvoparfym etc, och suga in den. Då doftar det mums varje gång du dammsuger.

Det funkar även med torkade apelsin eller citronskal.

Svimfärdig
2009-03-12, 13:52
Om man måste skita på värdinnans toa någon gång och det är bortamatch, maskera med fördel lukten med lite parfym som brukar finnas i närheten, gärna Happy av l'oreal för den är min favorit.

Sedan kan man passa på att snoka lite i medicinskåpet också, käkar hon antidepp och äter p-piller kan man sluta sig till att hon har ett ganska vidlyftigt sexliv.:)
HAHAHAHAA!

På mitt dass skulle det dofta Lovely by Sarah Jessica vad hon nu heter...eller Laura av Laura Biagotti. (Jag och namn...)

Maska bajs med parfym är ingen hit iofs men man tager vad man haver?