Logga in

Visa fullständig version : Bra affärsidéer?

skumrask
2009-02-09, 16:33
Här kan vi tipsa om bra affärsidéer och andra snilleblixtar som bara väntar på att omsättas kommeriellt.

Så sätt igång!

skumrask
2009-02-09, 16:38
Jag har t.ex en bra ide, jag tänkte börja sälja närodlad och naturligtvis levandeplockat dun från gräsänder.

Ett lokalt och ekologiskt hållbart alternativ till kinesiskt dun med dess långa transporter och långa kedja av mellanhänder.
Jag kan tom tänka mig att leverera direkt till slutkund, kanske kan det vara ett bra sportlovspyssel med barnen för regniga dagar för er och barnen, hemstoppade kuddar och dunjackor?:)

Kickan
2009-02-09, 16:53
Du måste ju få fatt på gräsänderna först.

Vill minnas att vi väntade bra länge på att du skulle fånga en i Slottskogen, och steka, och avge omdöme. Inget hände på den fronten.....:whistle:

skumrask
2009-02-09, 17:03
Du måste ju få fatt på gräsänderna först.

Vill minnas att vi väntade bra länge på att du skulle fånga en i Slottskogen, och steka, och avge omdöme. Inget hände på den fronten.....:whistle:

jo men det var ju det att jag inte ville döda dem...nu slipper jag ju det.:mad:

skumrask
2009-02-09, 18:31
Hemkörd pizza med bakfylleskjut på söndagar?

Slogan:
Alltid extra sås!

Mer än "tie minotter" garanti och nöjda kunder!

Miriam
2009-02-09, 18:58
Jag och en kompis har faktiskt diskuterat den Idéen flera gånger.
Tänk att vakna hungrig törstig och bakfyllekåt och bara behöva ringa ett samtal och få samtliga behov fyllda.

En strålande Idé som inte bara skulle göra dig rik du skulle också veta att du gjorde människors liv lite lättare att leva.

CodeMAN
2009-02-09, 19:18
Tänk att vakna hungrig törstig och bakfyllekåt och bara behöva ringa ett samtal och få samtliga behov fyllda.
Fan, jag fick en idé nu!!!!

Jag har ju väl berättat att jag ska odla cannabis såinihelvete när jag pensionerar... Jag skulle ju kunna köra en variant: "Gräs-munchies-brud"-paketet... :cool:

Näää, det är inte jag som kommer att agera brud, utan det blir en matchningstjänst där man matchar beställaren med valfri bakfyllekåt-brud... Så smart jue! :innocent:

skumrask
2009-02-10, 05:34
Det handlar bara om att hitta en ingång, ingen kvinna kommer att beställa porr eller ens en hel och ren man som luktar gott och dessutom har mat med sig. Om man inte paketerar erbjudandet på rätt sätt. Typ: En skraplott följer med..