handdator

Visa fullständig version : Lyx och flärd

Gullan
2008-07-08, 22:20
Jag har bokat tid hos nagelfrissan på torsdag och funderar på om jag ska ha något lack eller nåt annat kul på naglarna eller om jag ska köra vanligt naturliga med fransk manikyr?

cAPS LOCK
2008-07-08, 22:24
dET ENDA FRANSKA JAG KAN TÄNKA MIG ATT BOKA, OCH BETALA FÖR, ÄR NÅGOT SOM INTE PASSAR SIG ATT BERÄTTA OM I ETT FORUM SOM TILLÅTER REGISTRERINGAR FÖR DEM SOM ÄR UNDER ARTON.

Christer
2008-07-08, 22:25
Nagelfrissan? Har man hår på naglarna? Nog för att jag har rätt håriga tår, men inte fasen behöver jag gå till frissan för det. :unsure:

Kristen Etik och Moral
2008-07-08, 22:30
Som de nervösa små vita skogrån ni är så saknar ni ju "oomph", "soul" eller "funk" nog för att dra till med lite ghetto-fabulöst horstuk med riktiga predatorklor med smaklöst sexigt motivlack eller bara en illsken enfärgad finish med glittersprinkles.

Gullan
2008-07-08, 22:31
Nagelfrissan? Har man hår på naglarna? Nog för att jag har rätt håriga tår, men inte fasen behöver jag gå till frissan för det. :unsure:

Frissa är en generell beteckning för någon som tar hand om. Hårfrissa tar hand om håret, nagelfrissan om naglarna och fotfrissan om fötterna. Enkelt. :) I ditt fall verkar din definition vara relevant för fotfrissan. Tihi.

Gullan
2008-07-08, 22:32
Som de nervösa små vita skogrån ni är så saknar ni ju "oomph", "soul" eller "funk" nog för att dra till med lite ghetto-fabulöst horstuk med riktiga predatorklor med smaklöst sexigt motivlack eller bara en illsken enfärgad finish med glittersprinkles.

Ska vi ropa på Ulvena? Ett, två, tre... ULVEEEEEEENA Misstänker att det kan finnas en bild eller två...

Kristen Etik och Moral
2008-07-08, 22:38
Era klor är ju det som sätter skräck i oss män samtidigt som blodet rusar till där nere och gör oss redo för parning. Ni borde utnyttja det mer.
Är du en crazy cat lady som aldrig tycks hamna i säng med en man? Odla fram vapnen lite och täck dem med en illsket röd färg. Er attraktionskraft på pojkarna kommer att öka med 500%

Mröff
2008-07-08, 22:41
Jag läste i ett av mina modemagasin att "graffitinaglar" var inne nu.
Hittade ingen bra bild, men något sådant här.

http://farm4.static.flickr.com/3120/2537189844_02c1cd761b_o.jpg

Gullan
2008-07-08, 22:43
Era klor är ju det som sätter skräck i oss män samtidigt som blodet rusar till där nere och gör oss redo för parning. Ni borde utnyttja det mer.
Är du en crazy cat lady som aldrig tycks hamna i säng med en man? Odla fram vapnen lite och täck dem med en illsket röd färg. Er attraktionskraft på pojkarna kommer att öka med 500%

Det där med crazy cat lady... jag har tre katter MEN jag har en man också. OCH oftast långa naglar. You do the math. :whistle:

Hur går det med dina naglar?

Ulvena
2008-07-08, 22:44
Ska vi ropa på Ulvena? Ett, två, tre... ULVEEEEEEENA Misstänker att det kan finnas en bild eller två...

I am here.

Så vad bråkar ni om?:unsure:

Kristen Etik och Moral
2008-07-08, 22:45
Hittade ingen bra bild, men något sådant här.

Likaså kor. :yes:

http://img70.imageshack.us/img70/3526/f49d8f269d074717889bf2bcd0.jpg

cAPS LOCK
2008-07-08, 22:45
eY. mROEFF! dEN BILDEN GILLADE JAG.

Gullan
2008-07-08, 22:46
I am here.

Så vad bråkar ni om?:unsure:

Vi bråkar inte jag tänkte bara att du skulle kunna ge KEM ett praktstånd visa någon bild på dina snygga naglar. Du tog någon tidigare när du precis varit hos din nagelfrissa.

Gullan
2008-07-08, 22:57
Hittade ingen bra bild, men något sådant här. <snigel>

Det låter coolt, ska höra med nagelfrissan. Den här gången blir det INTE graffitinaglar för jag ska på bröllop i helgen och då passar det sig inte.

Ulvena
2008-07-08, 22:58
Nuförtiden är mina naglar skitfula.

Gullan
2008-07-08, 22:59
Nuförtiden är mina naglar skitfula.

Men de var snygga och då tog du kort. *kommer ihåg*

Kickan
2008-07-10, 21:52
Apropå hornämne, så undrar jag om nån av er nånsin gjort extensions, och kan delge era erfarenheter kring det?

Östen
2008-07-10, 22:00
Är man konstig om man tycker att det är lite läskigt med tjejer som har extremlånga motivlackerade naglar och onaturligt långt hår? :unsure:

Kickan
2008-07-10, 22:03
Är man konstig om man tycker att det är lite läskigt med tjejer som har extremlånga motivlackerade naglar och onaturligt långt hår? :unsure:
Naglar vet jag inget om, men jag tror inte du kan upptäcka skickligt gjorda extensions. Det blir ju ingalunda extremlångt, men däremot next-to-normal för sönderpreparerat och uppklippt hår.

sås på slipsen
2008-07-10, 23:30
Apropå hornämne, så undrar jag om nån av er nånsin gjort extensions, och kan delge era erfarenheter kring det?

Det har jag. Den blev knölig och tjock och fungerade inte så bra.
Faktiskt gick det knappt att kissa med den ens. :(

Kickan
2008-07-11, 08:20
Det har jag. Den blev knölig och tjock och fungerade inte så bra.
Faktiskt gick det knappt att kissa med den ens. :(
Så kan det gå ibland har jag hört, om man väljer en helt opassande storlek :whoco5:.

Mröff
2008-07-11, 14:45
Hårextensions verkar skojiga. Snackade om dem med en frisörska sist jag var och klippte mig, de håller tydligen ett väldigt bra tag och det syns inte att man har dem. Kanske man skulle prova någon gång.

Vi kom in på ämnet när jag undrade hur alla Hollywoodstjärnor lyckas vara mörkhåriga enda dagen och blonda nästa. Det är ett himla meck att färga av hår, och frisörskan visste inte riktigt hur de gjorde. Jag tror helt enkelt att de låter det bli lite utväxt, sedan klipper de håret kort och klistrar på extensions. En annan variant är peruk. Har ännu inte fått någon klarhet i frågan.

---

Idag funderar jag på ögonkräm, det är sådant som är ett måste på var människas badrumshylla. Ännu har jag inte hittat någon riktigt bra, och alla försäljare säger ju att deras kräm inte bara är bra utan revolutionerande

Är det någon som har förslag vad jag skall prova?

Kickan
2008-07-11, 18:47
Hårextensions verkar skojiga. Snackade om dem med en frisörska sist jag var och klippte mig, de håller tydligen ett väldigt bra tag och det syns inte att man har dem. <...>
Alltså... jag funderar seriöst på extensions. Den frisör jag frågade sa att de använde riktigt hår, det höll i ca 3-4 månader, man skulle inte blöta håret i saltvatten, de sätter först fast extensionsarna (:unsure:) i håret, sedan klipper de och färgar/slingar/bleker så man få den frisyr man vill. Att folk säger att det egna håret blir tunnare beror på att det hår man naturligt tappar under perioden sitter fast i de extensions som tas av och då upplever man att det är extensionsarna som slitit loss det. Men så är det alltså inte.

Skulle vilja ha långt tjockt svallande hår en enda gång i mitt liv. :blush:

Idag funderar jag på ögonkräm, det är sådant som är ett måste på var människas badrumshylla. Ännu har jag inte hittat någon riktigt bra, och alla försäljare säger ju att deras kräm inte bara är bra utan revolutionerande

Är det någon som har förslag vad jag skall prova? Har inget att rekommendera. Brukar hålla bort krämer från ögonområdet istället, det känns bara som att ögonen svullnar och blir irriterade. Men... intressant att höra om någon har nåt tips.

Ulvena
2008-07-11, 18:57
Jag har tunt, mesigt, svenskt hår och jag har testat extensions. Det var fint ett par veckor (men tungt) sen blev det mest trassligt och besvärligt.
Dessutom syns knutarna om man inte är väldigt noggrann med kamning och spray.
Det var skönt att ta ur dem och jag är inte sugen på att prova igen.

Gullan
2008-07-12, 08:48
Det låter coolt, ska höra med nagelfrissan. Den här gången blir det INTE graffitinaglar för jag ska på bröllop i helgen och då passar det sig inte.

Hon hade inte hört om graffitinaglar. Nu har jag iaf snygga naglar och händer (det blir så på köpet). Lite för långa naglar men what the heck? det är ju semester. :cool:

F24U
2008-08-24, 02:49
Jag HAR testat EXTENSIONs. Den var 23 före, men så bände man till det med den....där grejen. Ohhhh hey, det är alldeles sant som dom säger.

Nu 37. Helvete, vilken dolme man ligger inne med.

Knäveck. Nån ?

Hehehe.....jag skulle kunna knulla Blå Hallen utan att bli särskilt berörd.

Då kom jag osökt på att jag kan ett gammalt ordspråk från ungdomsåren, när ett MILF var en riktig bragd (skillnad nu)

Man frågar sin kompis; Hur var det ?

"Jaäe, egentligern var det som att slänga in en pinne i Blå Hallen.""""