Visa fullständig version : Let's dance 2009
Vänlige Viktor
2009-01-09, 20:39
Jaha!
Ikväll startar alltså denna hemska tävling som man vet att man ändå kommer att titta på då och då. :mad:
Vem vinner?
Vem åker ut?
Frågorna är många men vi kan väl börja med premiärprogrammet.
Jag tror Elisabeth Höglund ryker så det visslar om det.
Hon har nog skadat sig under träningen och vill inte mer.
/VV
Jag har kollat Let´s dance under de säsonger som gått. Alltid med tvekan till en början, men när man sett ett avsnitt måste man liksom se resten.
Det är jättesvårt att förutspå hur det kommer att gå. Folk visar upp oväntade psykiska och fysiska egenskaper.
Jag orkar verkligen inte se det och jag kommer heller inte orka läsa om eländet heller.
sås på slipsen
2009-01-09, 21:46
Jag tittar nu jag! :w00t:
Jag tittar också men det känns inte som att jag blir särskilt trogen. Mest irriterande faktist och rätt patetiskt. Skämmigt. :skamsen:
Alla som inte tittar på Laila Bagge JUST NU! missar nåt. :yes:
Hmm...jag vet inte vem jag vill skall bli utröstad. Skådisen med magen var en riktig fena dock på att dansa. Rörlig som en mjukisorm.
Är lite irro på Kittys fjortis-gnäll, men vill att hon skall vara kvar och se vad som händer med hennes dansande.
Eländiga Kitty. Är hon komplett oförmögen att hålla truten och lyssna på någon ens 15 sekunder? Ens om det är en domare?
Han boxaren kan vi ta bort, varken snygg, rolig eller duktig att dansa. Kitty är hopplös. Hon borde släppa lite på sin image och coola ner lite.
Blondinbella är verkligen blond. Både utanpå och inuti huvudet. :tihihi:
Vänlige Viktor
2009-01-10, 11:55
Blondinbella är verkligen blond. Både utanpå och inuti huvudet. :tihihi:
Ja. Hennes uttalande om att hon verkligen satsar ALLT för att vinna denna tävling matchade verkligen inte vad vi fick se.
Det uttalandet matchar väl egentligen bara hennes hårfärg.
Jag tycker Blodinbella verkade vara en glad mört iaf.
Ja bra mycket smartare än Kitty.
Herregud. Jag kan inte släppa att en vuxen människa, som ändå gör jobb för svt (ja i min värld är det en slags legitimering) inte ens kan inse vilken situation det är, och hålla brödfittan stängd några ynka sekunder. :(
Vänlige Viktor
2009-01-16, 22:05
Jag säger bara en sak.
Laila!!!
Shit vilken kvinna!!!
Jag håller med dig Kickan. Jag brukar gilla henne när jag hör henne i radio. Men då är det ju meningen att hon SKA prata. Nu blir hon ju bara pinsam när hon ska prata och avbryta hela tiden.
HÖLL KÄFT Å DANSA liksom :D
Tittarna har för stor makt. :mad:
Och så gillar jag blondinbella, hon tar det på allvar, och är man bara 18, som hon, så har man jättebra fysiska förutsättningar att träna upp sig. Hon verkar på gång. Jfr Kitty... förutom dum i huvet, hur lever mänskan, har hon så hopplös fysik vid 22 års ålder?
Stackars Magdalena Graf, det var en usel idé att strippa av klänningen i slutet. Man såg hur hon skämdes och kände sig illa till mods.
Laila? Jag vet inte, hon är säkert jätteduktig. Blir bara så distraherad av den enorma platinamoppen, och hajgrinet, så jag kan liksom inte ta in dansen.
Har inte bestämt mig för vem jag håller på än. Kanske blondinbella. Eller Morgan Alling.
Vänlige Viktor
2009-01-17, 18:05
Stackars Magdalena Graf, det var en usel idé att strippa av klänningen i slutet. Man såg hur hon skämdes och kände sig illa till mods.
För min del hade hon gärna fått ta av sig lite till!! :)
Hon är grymt vacker Magdalena Graf.
Viktor, då hade hon varit naken och Let´s dance är ett familjeprogram..:D
Tycker personligen hennes underkläder var skitsnygga, men det kändes lite konstlat bara på slutet när de åkte av. Isf kunde hon ha haft korsetten och en kort kjol redan i början.
Jag har stor respekt för systrarna Graf, för deras arbete med barn i fattiga länder samt att hon verkar vara en som bottnat i sin ålder och har fyra barn som hon tar hand om. Respekt!
Ur danssynpunkt tycker jag Aro, Boxaren och Kitty är problematiska medan Carl-Jan verkar ha en viss utvecklingspotential. Några tondöva gubbar med avsaknad av taktkänsla brukar dock alltid skall vara med i programmet och brukar ge röster.
Jag missade själva avklädningsgrejen men nu letade jag rätt på den på youtube och tja, den kändes lite onödig. Men tjejen ser ju riktigt bra ut, särskilt på de bilder från när de övade. Hon hade håret slarvigt uppsatt och var omålad. Skitsnygg.
CJ är förrförra året Brandeby fast CJ har stil och klass och det är till gagn om man ska ha en elegant hållning.
Jag hejar på Laila.
Vad tror ni om en liten romans mellan Grafskan och hennes danspartner.:evilgrin39:
Tycker det osar lite erotik i luften dem emellan, och när tittarna hade kommenterat det så skyndade sig da silva-killen att lite för snabbt säga "jag har en fru"...
Vad tror ni om en liten romans mellan Grafskan och hennes danspartner.:evilgrin39:
Tycker det osar lite erotik i luften dem emellan, och när tittarna hade kommenterat det så skyndade sig da silva-killen att lite för snabbt säga "jag har en fru"...
Jag tänkte precis detsamma. Han var ruggans snabb där och EN fru? Konstigt sätt att uttrycka sig på...
Jag tänkte precis detsamma. Han var ruggans snabb där och EN fru? Konstigt sätt att uttrycka sig på...
Han kanske ville påpeka att han BARA har en fru och att han kan tänka sig en till? :evilgrin39:
Vänlige Viktor
2009-01-18, 13:58
Hehe. Här är en till som reagerade på hans snabba inflik. :)
Allt tyder på att det finns en liten grogrund för en romans där.
Hur ser hans fru ut egentligen? Är de lyckliga och så?
Synd förresten att syster da Silva inte är med i år.
Hon var grann att vila ögonen på hon också.
Snart är det dags för en poll om snyggaste tjej/kille.
Jag tror att Magdalena vinner tätt före Annika Sjöö.
Bland killarna vinner säkert ...... :hmm:
Ja, här var det mkt svårare att gissa på vem klassens tjejer trånar efter.
Hehe. Här är en till som reagerade på hans snabba inflik. :)
Allt tyder på att det finns en liten grogrund för en romans där.
Hur ser hans fru ut egentligen? Är de lyckliga och så?
Synd förresten att syster da Silva inte är med i år.
Hon var grann att vila ögonen på hon också.
Snart är det dags för en poll om snyggaste tjej/kille.
Jag tror att Magdalena vinner tätt före Annika Sjöö.
Bland killarna vinner säkert ...... :hmm:
Ja, här var det mkt svårare att gissa på vem klassens tjejer trånar efter.
Daniel och Magnus möjligen.
Jag trånar inte efter någon karl i det programmet. Jo, förresten. Han som dansar tillsammans med Laila tycker jag är en snyggo.
Skulle jag få välja att träffa på ngn (utan minsta raggintresse) skulle det vara Carl-Jan.
Han verkar lagom crazy och skulle nog bjuda på en riktigt fin middag.
För min del hade hon gärna fått ta av sig lite till!! :)
Hon är grymt vacker Magdalena Graf.
Det är många som småstrippat genom åren, det som förstörde det den här gången var att hon uppenbarligen inte gillade det, och det syntes. Tror hon fått dåliga råd av sin danspartner.
Det är många som småstrippat genom åren, det som förstörde det den här gången var att hon uppenbarligen inte gillade det, och det syntes. Tror hon fått dåliga råd av sin danspartner.
Kanske är Daniel Da Silva en snuskgubbe....:whistle:
Vänlige Viktor
2009-01-18, 18:45
Kanske är Daniel Da Silva en snuskgubbe....:whistle:
Jag hade nog också fått snuskiga tankar om jag 'tvingats' dansa med Magdalena. :evilgrin39:
Jag hade nog också fått snuskiga tankar om jag 'tvingats' dansa med Magdalena. :evilgrin39:
Har du sett att jag givit dig en låt, eller lite mer korrekt, en dans, i Ge bort en låt i present-tråden? :unsure:
Jag trånar inte efter någon karl i det programmet. Jo, förresten. Han som dansar tillsammans med Laila tycker jag är en snyggo.
Skulle jag få välja att träffa på ngn (utan minsta raggintresse) skulle det vara Carl-Jan.
Han verkar lagom crazy och skulle nog bjuda på en riktigt fin middag.
Jag tittar inte på "Let's dance" men Carl-Jan tror jag är otroligt trevlig och rolig.
Han brukar vara med i Lotta Bromés radioprogram och han verkar ha humor och självdistans, en sympatisk person helt enkelt. :yes:
Jag hade fel, Kitty är inte 22 utan 32.
Well, det ursäktar kanske att hon är så slofsig och slapp, men hennes imbecilla barnslighet verkar ju än värre då.
Snart hamnar nog Kitty också i kiss-, bajs- och fisåldern...:tihihi:
Vänlige Viktor
2009-01-18, 21:47
Har du sett att jag givit dig en låt, eller lite mer korrekt, en dans, i Ge bort en låt i present-tråden? :unsure:
Ååååå. Tack!! :)
Man blir allt lite avis på den där Daniel 'jag är ju gift' da Silva.
De brukar väl sälja kläder från Let´s dance på tradera till välgörande ändamål, när tävligen är slut.
Kanske kan du ropa in Grafens korsett då, Vänliga Viktor.
Vänlige Viktor
2009-01-19, 01:14
De brukar väl sälja kläder från Let´s dance på tradera till välgörande ändamål, när tävligen är slut.
Kanske kan du ropa in Grafens korsett då, Vänliga Viktor.
Kan jag inte ropa in Grafen?
Vänlige Viktor
2009-01-28, 12:38
*sniff*
Nu är det över. :(
Magdalena har fått hjärnblödning och säsongen 2009 har tappat all sin charm om man bortser från Laila som nu får ta över min favoritröst.
Det var bättre förr. :mad:
Sån klenisar de fått tag på.
Kommer väl att bli Carl-Jan som hasar in i mål som segrare...
Vänlige Viktor
2009-01-30, 22:59
Det var bättre förr. :mad:
Sån klenisar de fått tag på.
Kommer väl att bli Carl-Jan som hasar in i mål som segrare...
Klenisar?
Jag tyckte Magnus såg verkligen stark ut i afton.
Klenisar?
Jag tyckte Magnus såg verkligen stark ut i afton.
Han ÄR stark. Men Laila såg bra ut och det brukar hon ju inte, iaf inte när det inte handlar om dans. För att inte prata om Morgan, det är en stark kille det, fast han är liten och obetydlig.
Hur skall det gå... hur skall det gå?
Magdalena Graf fick hjärnblödning. Eller järnblödning? Nåja, inget ont som inte har nåt gott med sig, nu är den extremslemme Daniel da Silva ute ur programmet *pju*. Hur kan en så otäck karl ha en så underbar syster?
Om inte Hasse Aro eller Carl-Jan "jag äter efterrätt med en liten gaffel" Granqvist åker ut i kväll så skall jag nog sluta titta.
Jag vill att tönt-niklas wahlgren skall åka ut ikväll. Skall rösta för första gången i programmet. Det blir Elisabeth Höglund. En strategisk röst för att få bort tönt-niklas.
sås på slipsen
2009-03-07, 01:37
Jag vill att tönt-niklas wahlgren skall åka ut ikväll. Skall rösta för första gången i programmet. Det blir Elisabeth Höglund. En strategisk röst för att få bort tönt-niklas.
Hur många samtal tryckte du in egentligen?:blush:
Hihi...min telefon verkar magisk...:cool:
Ha ha, det är inte klokt, Elisabet är kvar.
Synd om henne faktiskt, jag tycker, och det verkade som hon själv tycker, att det varit perfekt att åka hem nu.
Tror Tony retade tittarna när han sa till henne (von oben): det är dags att åka hem nu
Vänlige Viktor
2009-03-08, 10:19
Hur många samtal tryckte du in egentligen?:blush:
Hahaha!
Själv tryckte jag in 25 samtal på Christer Sjögren (mina första och enda röstsamtal någonsin) förra året på melodifestivalen, men inte fan hjälpte det att få Chrille till finalen.
sås på slipsen
2009-03-08, 11:22
Hahaha!
Själv tryckte jag in 25 samtal på Christer Sjögren (mina första och enda röstsamtal någonsin) förra året på melodifestivalen, men inte fan hjälpte det att få Chrille till finalen.
Tack för informationen. Den kom väl till pass när jag nu mentalt och för all framtid sorterat in dig i ett visst fack. :kaffe:
Vänlige Viktor
2009-03-08, 19:18
Tack för informationen. Den kom väl till pass när jag nu mentalt och för all framtid sorterat in dig i ett visst fack. :kaffe:
Jag har alltid gillat Gert så när han drog igång 'Chrille till finalen' på morgonZoo så räckte jag naturligtvis ut en hjälpande hand.
Vi var dessutom ett gäng på FlashBack som i denna tråden
https://www.flashback.info/showthread.php?t=639519 (http://www.obsklassen.se/redirector.php?https%3A%2F%2Fwww.flashback.info%2F showthread.php%3Ft%3D639519)
gjorde allt för att fixa dit Chrille.
Så vad skulle jag göra? :(
Magnus Samuelsson och Laila Bagge till final... :yawn:
Nä nästa fredag får de klara sig mig förutan.
Jag tycker Laila skall vinna, så jag skall titta nästa vecka.
Såg ni inte snurren hon gjorde, där hon hade kunnat knockas totalt om han tappat henne. :o
Jag tycker Laila skall vinna, så jag skall titta nästa vecka.
Såg ni inte snurren hon gjorde, där hon hade kunnat knockas totalt om han tappat henne. :o
Jag tror att Magnus vinner.
Jag tror både juryn och danspartnern avskyr henne (Laila) innerligt, men hur skall hon kunna undgå att vinna?
Jag tror både juryn och danspartnern avskyr henne (Laila) innerligt, men hur skall hon kunna undgå att vinna?
Hennes danspartner tycker jag enbart är pinsam för han ser ut att äta upp henne med blicken hela tiden. Tror inte att han avskyr henne alls utan tvärt om.
Däremot förstår jag inte hur Mårrgan kunde åka ut sist? Om det är en tävling om vem som är bäst borde Magnus åkt ut och om det vore en tävling om vem som utvecklats mest borde Laila åkt ut. :unsure:
Hennes danspartner tycker jag enbart är pinsam för han ser ut att äta upp henne med blicken hela tiden. Tror inte att han avskyr henne alls utan tvärt om.
Däremot förstår jag inte hur Mårrgan kunde åka ut sist? Om det är en tävling om vem som är bäst borde Magnus åkt ut och om det vore en tävling om vem som utvecklats mest borde Laila åkt ut. :unsure:
Svenska folket håller visst inte med.
Svenska folket håller visst inte med.
Svenska folket är okunniga och väldigt partiska. :yes:
Jag kan inte bestämma mig och Lailas danspartner är så där hundvalps-heterokär eller om han är bög (som många dansare är).
Vänlige Viktor
2009-03-22, 20:42
om det vore en tävling om vem som utvecklats mest borde Laila åkt ut. :unsure:
Jag som tycker att Laila är mest utvecklad. :p
Jag som tycker att Laila är mest utvecklad. :p
Det gör juryn och svenska folket också. :p
Nu kom jag just på varför Magnus är kvar... Tony har en serious crush på hans rumpa och glömmer aldrig lyftet. Så måste det naturligtvis vara.
Det är mycket rumpa i Let´s dance.
Laila visar rumpan för tittarna, och Magnus skakar jämt rumpan för Tony.
Undrar om killarna i tevesoffan får bånge av Lailas rumpa. Att Tony får det under domarbordet råder det nog däremot ingen tvekan om.
Det gör juryn och svenska folket också. :p
Nu kom jag just på varför Magnus är kvar... Tony har en serious crush på hans rumpa och glömmer aldrig lyftet. Så måste det naturligtvis vara.
Magnus låg ju sist efter att juryn hade röstat i fredags, så det är svenska folket som har röstat honom kvar.
Jag erkänner att svenska folket och ni uppenbarligen ser något annat med Laila än vad jag ser. :(
Det måste kännas lite dramaturgiskt bra för TV4.
Laila = flashiga musikkvinnan som dansat förr
vs.
Magnus = jordnära gigantiska myskillen som arbetar sig upp underifrån när det gäller dans.
Christer
2009-03-22, 21:35
Jag har ju missat hela programserien, men jag kanske kan ställa upp till nästa säsong.
Måste jag bli känd först? :unsure:
Jag tycker det skulle vara skoj med vanligt folk, med olika kroppskonstruktioner.
Dansarna i programmet börjar ju vara kändisar, så då kan de väl ta in vanliga "dödliga".
Christer
2009-03-22, 21:41
Jag tycker det skulle vara skoj med vanligt folk, med olika kroppskonstruktioner.
Dansarna i programmet börjar ju vara kändisar, så då kan de väl ta in vanliga "dödliga".
Jag är odödlig. :)